• Jatsu

DM 1.3

Hej.
    Nu har jag också hittat hit.
    Sitter på jobbet, som för övrigt tar väldigt mycket kraft just nu. Det tar på energidepåerna, detta att vara ny.
    Dessutom är jag trött och längtar efter semester.
    Alltså har jag inte så mycket ork att skriva just nu, men jag hänger kvar här ändå.
    Nu måste jag sätta fart och börja jobba.
    Ha det så bra!

• Jatsu

Hej.
    Länge sedan sist. Jag försöker hinna läsa det mesta men har inte riktigt orken att skriva.
    Apropå hälsoundersökning var jag på vårdcentralen för jag ville ha en koll på att allt stod rätt till eftersom jag vait sjuk så grymt mycket och även haft lite andra besvär. Allt verkar OK men jag bröt visst ihop framför läkaren och det hela slutade med att jag blev sjukskriven pga stressreaktion. Ja, så kan det alltså gå.
    Jag är fruktansvärt trött och sliten men känner samtidigt en enorm lättnad över att slippa pressen med jobbet och samtidigt få en chans att sova och vila ikapp mig.
    Så nu är jag visst "ledig" till mitten av augusti någon gång då det är dags att gå tillbaka till jobbet igen.
    Vi har inga reseplaner för sommaren utan kommer att jobba lite på huset, åka till landet så mycket vi kan och göra lite dagsutflykter. H börjar sin semester om en vecka och då är vi lediga i 6.5 vecka hela familjen. Ska bli sååå skönt.
    Nä, nog skrivet för nu. Hoppas att ni alla får en bra helg.

• Jatsu

Grattis till Vendela Jenny!!! Hoppas ni mår bra hela familjen.

Själv var jag ju sjukskriven i fyra veckor pga stress i början av juli. Återhömtade mig rätt bra efter en skön vistelse på landet. Dessutom kom vi hem i natt efter en underbar veckas semester på Kreta.
    Tyvärr fick jag besked när jag kom hem om att min pappa har dött, vilket känns väldigt jobbigt. Jag hade ju en komplicerad relation till honom och det gör att sorgearbetet känns väldigt konstigt och kluvet.
    Fasar också för allt jobb som det för med sig i form av att ordna begravning, tömma lägenhet, ordna med bouppteckning m.m. Jag har ju gjort allt det där en gång förut när min bror dog och det är inget jag längtar efter att ta itu med igen. Ska dock försöka få mer hjälp med allt det praktiska den här gången.
    Vill ju inte slita ut mig innan jag ens har gått tillbaka till jobbet igen.

Hoppas att alla ni andra mår bra.
    Jag försöker att hinna läsa vad ni skriver men jag har inte riktigt min gamla vanliga ork att skriva och kommentera just nu.

Nu ska jag ta mig en kopp thé och försöka få ordning på mina tankar.

Svar på tråden DM 1.3