• Madeleine

Blir så arg på läkare!!! sa att det var flytningar!!!

Jag säger inte att det inte finns läkare som är fantastiska men jag har då stött på några riktiga ufon. När jag var i vecka 34 gick jag till läkaren eftersom jag misstänkte vattenavgång. Min misstanke bottnade i att jag i ett antal nätter vaknat vid flera tillfällen och det var nya blöta fläckar på lakanet. Hon tittar och säger att det absolut inte är vattenavgång.

Då frågar jag; vad är det då? Jo det är bara flytningar förstår du, otroligt vanligt när man är gravid. Jag svarar emot och säger att flytningar kan väl inte vara så stora. Jo då abslolut.

Sen gör hon ett tillväxt ultraljud (på min inrådan) och sätter sig framför sin datorskärm utan att säga ett ord till oss. Sen följer fem minuter av oj då, hmmm, aha, nämen oj osv. Efter fem min säger min extremt tålmodiga sambo!!!
    Nu får du faktiskt tala om vad du ojar dig över för vi lir faktiskt nervösa här.

Läkaren harklar sig och säger jo detta ser inte bra ut. Du är bara i v 34 och din bebis väger redan ca 3500 gr i magen och om du fortsätter att äta på detta viset så kommer du få ut en femkilos klump!!!

Jag blev helt chockad!!! Jag gick hem med huvudet mellan bena och tänkte att nu ska jag inte äta mera. Jag var ledsen och deppig hela kvällen, gick till min sambo och sa jag vill tillaka till en ny läkare i morgon, jag köper inte detta. Sambon sa du ska alltid ha en secon opinion, var nu lugn och lita på henne hon är ju ändå läkare.

Sagt och gjort jag fick min vilja igenom. Träffade en (snygg, charmig manlig) läkare so titade mellan bena i EN sek och sa: Detta är en KLOCKREN vattenavgång! Vilken läkare träffade du igår egnetligen? Otroligt oproffsigt av henne var svaret!!! Du lir igångsatt inom tre dagar om det inte händer av sig självt.

Dagen efter hände det. Det tog 3½ timma från att jag kom in på sjukhuset till lilla flickan var ute, och vet ni vad? HON VÄGDE 2620 gr!!!

Med etta vill jag bara säga, lita inte på alla läkare som säger att ni har flytningar osv, då får du vara en jobig idiot i så fall men tänk om jag inte hade gått till en annan läkare dagen efter???

• Svar på tråden Blir så arg på läkare!!! sa att det var flytningar!!!
  • Jag o mina killar

Skrämmande!

Har du inget vettigt och säga, så säg inget alls
  • Myzteria26

Kan bara säga, Fii fasiken för den läkaren!
    Och självklart, GRATTIS TILL TÖZEN!!!

• Kornblume

Vilken klant! Har ocksa träffat en hel del klantiga - gynekologer särskilt faktiskt. Vilken kommentar om ätandet desutom!

Men betyder detta att alla snygga charmiga läkare är bra läkare??? (obs skämt!)

• Felicia6

Jag fick oxå höra att det var flytningar och slemmisen och att vattnet absolut inte hade gått.. tre dygn efter (som tur var) så blev jag igångsatt iaf och tror ni det fanns nåt vatten? nope

Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -26.7kg
  • Madeleine

Man blir fullkomligt vansinnig!!!

Felicia6 skrev 2008-06-01 16:27:09 följande:
    Jag fick oxå höra att det var flytningar och slemmisen och att vattnet absolut inte hade gått.. tre dygn efter (som tur var) så blev jag igångsatt iaf och tror ni det fanns nåt vatten? nope
  • Madeleine

Ha ha, ja det betyder det!!! hmmm

Kornblume skrev 2008-06-01 16:26:05 följande:
    Vilken klant! Har ocksa träffat en hel del klantiga - gynekologer särskilt faktiskt. Vilken kommentar om ätandet desutom! Men betyder detta att alla snygga charmiga läkare är bra läkare??? (obs skämt!)
  • Teskedsmamman

Som sagt, känner man en viss tvekan ska man definitivt ha en "second oppinion"....

Men visst kan man ha flytningar som ger blöta fläckar på lakanet! Eller uppför sig som om man har kissat på sig (har själv haft det och jag hade MASSOR med fostervatten)... då ska man ta på en binda och åka in till förlossningen så kan de kolla om det är flytningar eller vattenavgång.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Madeleine

Kändes bara lite mycket att ha det i snitt fyra ggr per natt!

Teskedsmamman skrev 2008-06-01 16:32:10 följande:
    Som sagt, känner man en viss tvekan ska man definitivt ha en "second oppinion"....Men visst kan man ha flytningar som ger blöta fläckar på lakanet! Eller uppför sig som om man har kissat på sig (har själv haft det och jag hade MASSOR med fostervatten)... då ska man ta på en binda och åka in till förlossningen så kan de kolla om det är flytningar eller vattenavgång.
  • Cassanna

Otroligt...varför blir man inte chockad liksom...hmm.

GRATTIS!!!

Svar på tråden Blir så arg på läkare!!! sa att det var flytningar!!!