• Madeleine

Blir så arg på läkare!!! sa att det var flytningar!!!

Jag säger inte att det inte finns läkare som är fantastiska men jag har då stött på några riktiga ufon. När jag var i vecka 34 gick jag till läkaren eftersom jag misstänkte vattenavgång. Min misstanke bottnade i att jag i ett antal nätter vaknat vid flera tillfällen och det var nya blöta fläckar på lakanet. Hon tittar och säger att det absolut inte är vattenavgång.

Då frågar jag; vad är det då? Jo det är bara flytningar förstår du, otroligt vanligt när man är gravid. Jag svarar emot och säger att flytningar kan väl inte vara så stora. Jo då abslolut.

Sen gör hon ett tillväxt ultraljud (på min inrådan) och sätter sig framför sin datorskärm utan att säga ett ord till oss. Sen följer fem minuter av oj då, hmmm, aha, nämen oj osv. Efter fem min säger min extremt tålmodiga sambo!!!
    Nu får du faktiskt tala om vad du ojar dig över för vi lir faktiskt nervösa här.

Läkaren harklar sig och säger jo detta ser inte bra ut. Du är bara i v 34 och din bebis väger redan ca 3500 gr i magen och om du fortsätter att äta på detta viset så kommer du få ut en femkilos klump!!!

Jag blev helt chockad!!! Jag gick hem med huvudet mellan bena och tänkte att nu ska jag inte äta mera. Jag var ledsen och deppig hela kvällen, gick till min sambo och sa jag vill tillaka till en ny läkare i morgon, jag köper inte detta. Sambon sa du ska alltid ha en secon opinion, var nu lugn och lita på henne hon är ju ändå läkare.

Sagt och gjort jag fick min vilja igenom. Träffade en (snygg, charmig manlig) läkare so titade mellan bena i EN sek och sa: Detta är en KLOCKREN vattenavgång! Vilken läkare träffade du igår egnetligen? Otroligt oproffsigt av henne var svaret!!! Du lir igångsatt inom tre dagar om det inte händer av sig självt.

Dagen efter hände det. Det tog 3½ timma från att jag kom in på sjukhuset till lilla flickan var ute, och vet ni vad? HON VÄGDE 2620 gr!!!

Med etta vill jag bara säga, lita inte på alla läkare som säger att ni har flytningar osv, då får du vara en jobig idiot i så fall men tänk om jag inte hade gått till en annan läkare dagen efter???

• Svar på tråden Blir så arg på läkare!!! sa att det var flytningar!!!
  • Laire

Jag skulle anmäla läkaren, sådär ska man inte bete sig! För ens egen skull kanske man känner att det är överspelat, men så hon får sig en näsbränna och inte gör samma sak mot någon annan!

http://www.hsan.se/

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Jesster

Jag hoppas du kontaktar den första läkaren i fråga.

♥ v.34 ♥
  • Morbid Mistress

Att inte kolla hinnorna var dåligt gjort. Däermot så är UL ett högst osäkert sätt att mäta storleken på. Det är ofta de räknar fel.

Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
  • Suskiv
    Felicia6 skrev 2008-06-01 16:27:09 följande:
    Jag fick oxå höra att det var flytningar och slemmisen och att vattnet absolut inte hade gått.. tre dygn efter (som tur var) så blev jag igångsatt iaf och tror ni det fanns nåt vatten? nope
    Och jag hade inget fostervatten trots att det bevisligen inte varit nån vattensvgång. I slutet börjar vattnet ta slut
  • Felicia6
    Suskiv skrev 2008-06-01 16:51:48 följande:
    Och jag hade inget fostervatten trots att det bevisligen inte varit nån vattensvgång. I slutet börjar vattnet ta slut
    Jag själv är 99% på att det var vattnet. Det tom rann utmed låren på mig och bm som satte igång mig sen sa oxå att det garanterat var det och det ska ju finnas kvar vatten, annars kan det bli farligt för bebisen
    Gbp 26/2-08 || Aktuell viktnedgång: -26.7kg
  • boktok

Anmäl läkaren!!!! Så får man bara inte bete sig!! Grattis till dottern!!

• FrökenJ

Jag var inne på undersökning kl 11 för återkoll av misstänkt vattenavgång (v 32) De hade nämligen konstaterat det dagen innan... Läkaren gjorde en grundlig gynundersökning och menade att det var en infektion som gav flytningar och skrev recept på vagitorier. "Börjar det rinna vatten så har jag fel" sa han och släppte hem oss!

Vi åkte hem och en timme senare startade värkarna!

Vår son föddes på kvällen.. Samma läkare arbetade fortfarande och sa lite muntert att han visst hade fel.. Det kan man ju lugnt säga!

• Madeleine

Åhhh jag blir vansinnig, fattar dom inte hur allvarligt det här är, det verkar hända den ena efter den andra!!! Bah

FrökenJ skrev 2008-06-05 22:17:39 följande:
    Jag var inne på undersökning kl 11 för återkoll av misstänkt vattenavgång (v 32) De hade nämligen konstaterat det dagen innan... Läkaren gjorde en grundlig gynundersökning och menade att det var en infektion som gav flytningar och skrev recept på vagitorier. "Börjar det rinna vatten så har jag fel" sa han och släppte hem oss!Vi åkte hem och en timme senare startade värkarna!Vår son föddes på kvällen.. Samma läkare arbetade fortfarande och sa lite muntert att han visst hade fel.. Det kan man ju lugnt säga!
  • twinstar

Jag klagade på torsdagen hos MVC över starka sammandragningar i vecka 33. Det tröck på och jag hade nästan som värkar men det var helt helt normalt.

På måndagen kom hon efetr en helg då jag varit mycket aktiv och krattat löv och grejjat i trädgården.

Ibland ska man lita på sin instuition helt enkelt. I efterhand hade jag massa konstiga andra symptom som jag inte förstod då (risig i magen, slemproppen gick etc).

Och jag kan såklart inte låta bli att undra över om hon stannat kvar längre om jag istället gått hem och VILAT den där helgen istället för att fara runt.

• noraa
    Suskiv skrev 2008-06-01 16:51:48 följande:
    Sant. Jag förlöstes med snitt. Man konstaterade att hinnorna var hela och att det inte var mycket vatten kvar. Det behöver alltså inte bero på vattenavgång.
Svar på tråden Blir så arg på läkare!!! sa att det var flytningar!!!