• Tésan

Raggare Del 6

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Bellan85 - Pontiac Le Mans -65
    Kvastilda59 - Cadillac Coupé De ville -59
    Lady1nblack - Chevrolet Caprice sedan -78 (,HGW -91)
    prinsessa05 - Chevrolet Impala - 58
    Pinup Car Cruiser - Lincoln Premier -57, Buick Roadmaster-50 & Cadillac Coupé De Ville -63
    Kissekattmamman - Cadillac De Ville -70 en cabbe...
    ullabella84- pontiac boneville -65
    TeLoo- Shelby Cobra -69
    Plumpa - Oldsmobile 98 -68
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    Zchimla: El Camino-69
    xandra84: Pontiac Bonneville -66
    xxxx: Dodge Coronet 440 -66
    AC 76- Lincoln Continental Mark 4-74
    Tesan81 Plymouth valiant cab -75 och Opel rekord (olympia) -63
    Moparwoman - Dodge Dart GTS -69
    Tessisen - Ford Fairline -66
    tinis77 - Ford Fairlane -57
    Alexxia - Chevrolet Malibu -76 hgv
    cadillcacbabe - cadillac cup deville -59
    Pappa Mattias - Lincoln capri special -54, Hot-rod bygge.
    svarta malin - Ford Custom 300-59,Ford Customline-54 under ombyggnad
    Hanya72- Camaro -74
    Benny79 - Ford Galaxy -61
    RosiePosie - Humber Hawk Saloon -53
    annis41 - Dodge Polara -68
    qaz - Chevrolet Impala-60
    MissMio - Cheva Astro-92, Dodge Dart-75 och Cheif Cherokee-77 (två sista e väl egentligen gubbens...)

Länkar:

Kläder till lill*n:
    www.evilout.se/

Summer on wheels:
    www.summeronwheels.com/

Ballsta Räägers,klubben jag hänger runt med:
    web.telia.com/~u60204486/Allframe.html

Även denna ibland:
    www.streetrulers.se/

HotRodDadys ställe:
    www.honkytonk.org/index.php

Länk från Lola Jämtland:
    www.sivletto.com

MsRahkonen klubb som hon hänger runt med!
    www.eastcoastersroselaw.se/

Ett måste för alla raggare:
    www.raggarportalen.se/

en annan "chat" sida
    www.hotrod.se

Första delen av våran tråd! :
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m17618699.html

Andra delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20758098.html

Tredje delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m23898141.html

Fjärde delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m27038896.html

Femte delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m29951010.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 13:58
    Dags för lite uppdatering

En kul sida där man kan köpa roliga saker:
    www.raggarprylar.se

Gjorde en ny tråd också! Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

• Svar på tråden Raggare Del 6
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-06-01 15:03:29 följande:
    Ullis69: Bara att höra av sig, vi brukar inte röra oss allt för långt hem ifrån. Är dock inte hemma 7-8/6 då är vi på bröllop.
    Hör av mig! Har du hittat/bestämt dig för nå kläder t bröllopet än då?
    Zimlis skrev 2008-06-01 11:26:07 följande:
    Ja man ska fjäska för de där motorerna för att de ska funka Mmmm eller hur - INTE avundsjuk *kiss my ass* Du får helt enkelt njuta av solen hemma och lyxa till det lite för dej och kidsen - så kanske du glöömer din avundsjuka för ett litet tag iaf
    Överlever den avundsjukan tror jag, är ju inte allt för mkt jänkare där  Men å andra sidan har vi ju lite lokala förmågor som gasar runt o de hade varit kul att se. Inte minst Engström o en kompis pappa som kör Porschecupen. Sambon e väl värd turen efter allt bilstrul!
  • Zimlis
    AlexandraK skrev 2008-06-01 15:30:00 följande:
    Hehe... Klart jag ljuger. Detta va 7:e året jag var där. Mannen kom på att han har varit där i 11 år. Sen han var 16. Lite halvgalet... =)Nossebro blir de nog inget för oss. Lite väl långt...
    Ja det är en bra bit i bilen för vår del oxå t Nossebro, men vad gör man inte

Hmm jag har vart i Hässleholm 5 år på raken, men missade då årets OCH förra årets Nästa år SKA jag dit *så det så*
  • yossis

Ullis69: Jo jag har lyckats hitta kläder till brölloet, blir en rosa 60-yals kjol med tillhörande top, inköpta på Gina Tricot. Så blir det ballerinaskor med små döskallar på

• Zimlis

Ullis: Ja men det är ju klart.. Det kanske ger din sambo lite extra motivation med
    Om inte sambon haft sin jobbhelg så skulle vi vart på Moholm idag och kollat på race.. Du kan ju gissa en gång vad min sambo har haft för humör hela helgen

• Ullis69
    Zimlis skrev 2008-06-01 15:59:59 följande:
    Ullis: Ja men det är ju klart.. Det kanske ger din sambo lite extra motivation med Om inte sambon haft sin jobbhelg så skulle vi vart på Moholm idag och kollat på race.. Du kan ju gissa en gång vad min sambo har haft för humör hela helgen
    Samma som min haft i ngra veckor kanske?
    Ibland undrar jag vad för intresse man skaffat sigOskyldig slukar all tid, alla pengar, strular jämt (nåja, den här iaf...) o får en att bli stressad o på dåligt humör. Måtte vara knäpp när man tänker efter
    yossis skrev 2008-06-01 15:56:34 följande:
    Ullis69: Jo jag har lyckats hitta kläder till brölloet, blir en rosa 60-yals kjol med tillhörande top, inköpta på Gina Tricot. Så blir det ballerinaskor med små döskallar på
    Just ja, har vi ju avhandlat ju
    Själv ska jag på bröllop i höst, lilla lillasysters *så lycklig för hennes skull*, fick se mammsens klänning idag o fick veta att ena syrran tänkt sig nått liknande, kan lugnt säga att ribban höjdes rejält... Men å andra sidan är det 1a brölloppet i vår familj så varför inte.
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2008-06-01 15:49:06 följande:
    Ja det är en bra bit i bilen för vår del oxå t Nossebro, men vad gör man inte Hmm jag har vart i Hässleholm 5 år på raken, men missade då årets OCH förra årets Nästa år SKA jag dit *så det så*
    Det som e riktigt kasst är att cruisingen inte går genom centrum längre... =/ Den biten brukar jag tycka är roligast! Men nu är det bara runt om...
  • Jänkmamma

Vi var i Trollhättan i lördags, attans vad många bilar det var, det gjorde inget att det blev stopp i ena filen, då såg man dom i andra filen ist. Det var kanonbra

På lördag blir det Nossebro på dagen sen är crusingen i Lidköping.
    www.roadmasterslidkoping.se/

• yossis
    Jänkmamma skrev 2008-06-02 09:12:23 följande:
    Vi var i Trollhättan i lördags, attans vad många bilar det var, det gjorde inget att det blev stopp i ena filen, då såg man dom i andra filen ist. Det var kanonbra På lördag blir det Nossebro på dagen sen är crusingen i Lidköping. www.roadmasterslidkoping.se/
    Jag har bott i underbara staden Lidköping, vilken mysig stad.
  • Jänkmamma
    yossis skrev 2008-06-02 12:00:09 följande:
    Jag har bott i underbara staden Lidköping, vilken mysig stad.
    Ja, det är en fin och mysig stan med många fina bilar.
  • Ullis69

Kul med en cruising där man får mötas! Alldeles för få nuför tiden. Tycker de flesta cruisingar förstörs av att slingan körs i enkelvarv. Man vill ju se lite bilar oxå, inte bara baklysena på bilen framför...

Svar på tråden Raggare Del 6