• Tésan

Raggare Del 6

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Bellan85 - Pontiac Le Mans -65
    Kvastilda59 - Cadillac Coupé De ville -59
    Lady1nblack - Chevrolet Caprice sedan -78 (,HGW -91)
    prinsessa05 - Chevrolet Impala - 58
    Pinup Car Cruiser - Lincoln Premier -57, Buick Roadmaster-50 & Cadillac Coupé De Ville -63
    Kissekattmamman - Cadillac De Ville -70 en cabbe...
    ullabella84- pontiac boneville -65
    TeLoo- Shelby Cobra -69
    Plumpa - Oldsmobile 98 -68
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    Zchimla: El Camino-69
    xandra84: Pontiac Bonneville -66
    xxxx: Dodge Coronet 440 -66
    AC 76- Lincoln Continental Mark 4-74
    Tesan81 Plymouth valiant cab -75 och Opel rekord (olympia) -63
    Moparwoman - Dodge Dart GTS -69
    Tessisen - Ford Fairline -66
    tinis77 - Ford Fairlane -57
    Alexxia - Chevrolet Malibu -76 hgv
    cadillcacbabe - cadillac cup deville -59
    Pappa Mattias - Lincoln capri special -54, Hot-rod bygge.
    svarta malin - Ford Custom 300-59,Ford Customline-54 under ombyggnad
    Hanya72- Camaro -74
    Benny79 - Ford Galaxy -61
    RosiePosie - Humber Hawk Saloon -53
    annis41 - Dodge Polara -68
    qaz - Chevrolet Impala-60
    MissMio - Cheva Astro-92, Dodge Dart-75 och Cheif Cherokee-77 (två sista e väl egentligen gubbens...)

Länkar:

Kläder till lill*n:
    www.evilout.se/

Summer on wheels:
    www.summeronwheels.com/

Ballsta Räägers,klubben jag hänger runt med:
    web.telia.com/~u60204486/Allframe.html

Även denna ibland:
    www.streetrulers.se/

HotRodDadys ställe:
    www.honkytonk.org/index.php

Länk från Lola Jämtland:
    www.sivletto.com

MsRahkonen klubb som hon hänger runt med!
    www.eastcoastersroselaw.se/

Ett måste för alla raggare:
    www.raggarportalen.se/

en annan "chat" sida
    www.hotrod.se

Första delen av våran tråd! :
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m17618699.html

Andra delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20758098.html

Tredje delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m23898141.html

Fjärde delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m27038896.html

Femte delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m29951010.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 13:58
    Dags för lite uppdatering

En kul sida där man kan köpa roliga saker:
    www.raggarprylar.se

Gjorde en ny tråd också! Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

• Svar på tråden Raggare Del 6
  • yossis
    Tésan skrev 2008-05-27 15:49:43 följande:
    Detta ska iaf jag på till helgen
    Det såg ju inte helt fel ut, hade en pojkvän som kom från Österforse, inte så långt från Sollefteå.
  • Tésan
    Zimlis skrev 2008-05-27 15:51:52 följande:
    Nämen åhhhhhhh va det såg kul ut.. men sollefteå är ju en hel evighet iväg..
    yossis skrev 2008-05-28 06:33:21 följande:
    Det såg ju inte helt fel ut, hade en pojkvän som kom från Österforse, inte så långt från Sollefteå.
    Nää för mej blir de första gången jag åker dit Är ju ny inflyttad till norrland så nu ska jag utforska så mycke jag bara kan här uppöver Synd att jag missar så mycke traditioner i Dalarna mrf omnejd i år bara Men BLR blir de iaf som vanligt och power Big meet så klart vill så gärna till Vintjärn på midsommar också men de lär ju säkert inte kassan räcka till
    Sänk inte andra för att höja dej själv
  • Ullis69
    Zimlis skrev 2008-05-26 20:53:09 följande:
    Usch för småkryp *bläää*Jag ska bli transportledare när jag blir stor *nickar* Jo men just nu så äter ju för fan biljäveln upp alla pengar *ursäktar svordomarna, men de känns befogade*Jag vill ju ut och resa - *surar på bileländet*
    Småkrypen jag syftade på e 2benta o nästan bara bläiga vid magsjuka O vad gör en transportledare mer exakt (nytt begrepp för mig *rodnar*)
    Håller 1000% med om den sista meningen.... O inte nog med att pengarna går åt, den slukar ju all tid oxå. JAG vill BYGGA om o ut huset!!!
    yossis skrev 2008-05-27 13:28:42 följande:
    Är du helt säker på att ni inte retat upp någon okänd bilgud ? .
    Nja, börjar fundera på det... Hur gör man för att blidka en arg sån måntro...?
    Tésan skrev 2008-05-28 07:50:00 följande:
    Är ju ny inflyttad till norrland 
    Övergett Dalom??????
    Borntobewild skrev 2008-05-27 13:49:36 följande:
    Nej men va hitta jag här:DTrevligt med lite raggare!Nån som ska till hässleholm på lördag?
    Circus Larsson skrev 2008-05-27 14:31:56 följande:
    I helgen blir det årets första race på Tallhed/Orsa 

För lååångt tyvärr.... Men är iaf upptagen hela helgen så det blir 0 skruva eller av nått annat kul....

Välkommen Borntobewild!

Sitter hemma o är urnervig, väntar bara på att sambon hör av sig om att hans lilla räddningsförsök (från total motorrenovering med allt det drar med sig i tid o pengar) har gått om intet *håller tummarna så de e blå* OM det lyckas (o inget mer går på tok) borde vi kunna åka innan juni e slut iaf om inte tidigare. Var o hämtade ut paketet med CHEVdelar idag, firman var riktigt snabb att skicka Skönt eftersom det var de som klantat.

• Bellan85

Tésan: Bra att du tog tag i tråden så den inte "dör" ut..
    Hr ju som sagt inte varit inne här så ofta, men är är verkligen fullt upp nu, Emil går på penicillin för svinkoppor, och läkaren på primärvården trodde han även hade vattkoppor, men så vissade det sej att det inte var.

Vart i Norrland bor du..?
    Sollefteå har man varit mycke i förut, men så träffade jag killen och flyttade ner till Sundsvall..
    Så det är ju en bit extra att åka, och såå överdrivet bra är inte crusingen och träffen där uppe. Enligt mej då..

• Zimlis
    Ullis69 skrev 2008-05-28 18:08:00 följande:
    Småkrypen jag syftade på e 2benta o nästan bara bläiga vid magsjuka O vad gör en transportledare mer exakt (nytt begrepp för mig *rodnar*)
    Håller 1000% med om den sista meningen.... O inte nog med att pengarna går åt, den slukar ju all tid oxå. JAG vill BYGGA om o ut huset!!!
    Aha du menar sådana småkryp - jamen de kan vara äckliga ibland de oxå

Man sitter på kontoret oftast på tex åkeri och har hand om godsplanering typ trafikledning

Ehm japp - senast idag damp det ned en fin räkning på över 1200:- och vad ska de gå till - jojjemen bilen Men men sen har vi riktiga bromsar iaf och så ska vl jag kunna köra lite sen - bromsarna har vart stenhårda för det har saknats "nått" så tom sambon har fått trampa stenhårt för att bromsa = jag hade troligtvis slutat färden i en vägg el ett dike el något annat ospännande
  • Pappa Mattias

Tésan: Sollefteå cruisingen brukar vara bra ,men stan börjar bli för trång för cruising tyvärr.Har alltid åkt dit men har nu barnkalas på Lördag, man får nog va hemma den hära gången.

• Tésan
    Pappa Mattias skrev 2008-05-28 22:37:43 följande:
    Tésan: Sollefteå cruisingen brukar vara bra ,men stan börjar bli för trång för cruising tyvärr.Har alltid åkt dit men har nu barnkalas på Lördag, man får nog va hemma den hära gången.
    Ja jag har typ hört att de ska vara bra drag där Synd att ni måste vara hemma men men barnkalas är ju kul de också

Ullis69
    Jag har övergett Dalom Gråter men vi har planer på att flytta dit när den tiden kommer iaf innom 5 år men jag sviker ju inte helt! vi ska ju på BLR
    Sänk inte andra för att höja dej själv
  • Ullis69

Kul att se lite fler "oldisar" kika in!

Skönt ni fick penicillin till slut Bellan! Kan bli riktigt långdraget annars, skonad själv men har flera familjer runt mig som uslats hur länge som helst.

Zimlis skrev 2008-05-28 21:34:22 följande:
    Aha du menar sådana småkryp - jamen de kan vara äckliga ibland de oxå Man sitter på kontoret oftast på tex åkeri och har hand om godsplanering typ trafikledningEhm japp - senast idag damp det ned en fin räkning på över 1200:- och vad ska de gå till - jojjemen bilen Men men sen har vi riktiga bromsar iaf och så ska vl jag kunna köra lite sen - bromsarna har vart stenhårda för det har saknats "nått" så tom sambon har fått trampa stenhårt för att bromsa = jag hade troligtvis slutat färden i en vägg el ett dike el något annat ospännande
    Jo, nog kan de vara äckliga, men faktiskt mest vid magsjuka som sagt, iaf när bäbistiden e över. (avskyr doften av välling o tillägg, DET e äckligt de  )

Då var det ung. som jag misstänkte med transportledarskapet, finns det jobb sen? Själv börjar jag bli expert på att utbilda mig "fel"... Både gymnasie- o högskoleutbildningen hade 100% säkerhet till jobb när jag började läsa, men den där säkerheten försvann ca 1/2året INNAN jag blev klar båda ggr... Snart 40 o har aldrig haft ett "riktigt" jobb, bara långvik o tillfälliga tjänster (som nu). 

Bilräkningar e dyra men bromsar E bra...

Vi väntar USA-leverans inom ett par veckor (om man nu törs tro...), den fick korsa atlanten i en bekants container, kommer att bli SÅ snyggt med ny inredning (om det kommer rätt vill säga....). Så nu MÅSTE det bli ordning på motorn!
  • Ullis69
    Tésan skrev 2008-05-29 18:12:47 följande:
    Ja jag har typ hört att de ska vara bra drag där Synd att ni måste vara hemma men men barnkalas är ju kul de också Ullis69Jag har övergett Dalom  men vi har planer på att flytta dit när den tiden kommer iaf innom 5 år men jag sviker ju inte helt! vi ska ju på BLR
    De e bra du inte överger "oss" helt Men blir det inte lite långt till V-ås? Eller, å andra sidan, tänk så mkt längre tid du har på dig att ha kul på vägen ner. Har hört att karavanerna söderöver ska va riktigt trevliga 
Svar på tråden Raggare Del 6