• Tésan

Raggare Del 6

Ja det fanns ju en hel del av oss raggare här
    Tänk vad som kan dölja sej under nerkräkta kläder och påsiga ögon
    Välkommna gamla som nya!
    Här snackar vi, träffar, crusingar, bilar you name it!

Bellan85 - Pontiac Le Mans -65
    Kvastilda59 - Cadillac Coupé De ville -59
    Lady1nblack - Chevrolet Caprice sedan -78 (,HGW -91)
    prinsessa05 - Chevrolet Impala - 58
    Pinup Car Cruiser - Lincoln Premier -57, Buick Roadmaster-50 & Cadillac Coupé De Ville -63
    Kissekattmamman - Cadillac De Ville -70 en cabbe...
    ullabella84- pontiac boneville -65
    TeLoo- Shelby Cobra -69
    Plumpa - Oldsmobile 98 -68
    Ullis69 - Chevelle SS396(454) -68 cab
    Zchimla: El Camino-69
    xandra84: Pontiac Bonneville -66
    xxxx: Dodge Coronet 440 -66
    AC 76- Lincoln Continental Mark 4-74
    Tesan81 Plymouth valiant cab -75 och Opel rekord (olympia) -63
    Moparwoman - Dodge Dart GTS -69
    Tessisen - Ford Fairline -66
    tinis77 - Ford Fairlane -57
    Alexxia - Chevrolet Malibu -76 hgv
    cadillcacbabe - cadillac cup deville -59
    Pappa Mattias - Lincoln capri special -54, Hot-rod bygge.
    svarta malin - Ford Custom 300-59,Ford Customline-54 under ombyggnad
    Hanya72- Camaro -74
    Benny79 - Ford Galaxy -61
    RosiePosie - Humber Hawk Saloon -53
    annis41 - Dodge Polara -68
    qaz - Chevrolet Impala-60
    MissMio - Cheva Astro-92, Dodge Dart-75 och Cheif Cherokee-77 (två sista e väl egentligen gubbens...)

Länkar:

Kläder till lill*n:
    www.evilout.se/

Summer on wheels:
    www.summeronwheels.com/

Ballsta Räägers,klubben jag hänger runt med:
    web.telia.com/~u60204486/Allframe.html

Även denna ibland:
    www.streetrulers.se/

HotRodDadys ställe:
    www.honkytonk.org/index.php

Länk från Lola Jämtland:
    www.sivletto.com

MsRahkonen klubb som hon hänger runt med!
    www.eastcoastersroselaw.se/

Ett måste för alla raggare:
    www.raggarportalen.se/

en annan "chat" sida
    www.hotrod.se

Första delen av våran tråd! :
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m17618699.html

Andra delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20758098.html

Tredje delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m23898141.html

Fjärde delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m27038896.html

Femte delen av tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m29951010.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 13:58
    Dags för lite uppdatering

En kul sida där man kan köpa roliga saker:
    www.raggarprylar.se

Gjorde en ny tråd också! Våra "raggar" bilar
    www.familjeliv.se/Forum-5-272/m33635632.html

• Svar på tråden Raggare Del 6
  • yossis

Blev en tur till Avesta igår, en del bilar ute & några man kände igen. Blev ingen lång sväng då jag ska åka & jobba strax *suck*

• Zimlis
    Ullis69 skrev 2008-05-29 18:25:06 följande:
    Kul att se lite fler "oldisar" kika in! Skönt ni fick penicillin till slut Bellan! Kan bli riktigt långdraget annars, skonad själv men har flera familjer runt mig som uslats hur länge som helst.
    Jo, nog kan de vara äckliga, men faktiskt mest vid magsjuka som sagt, iaf när bäbistiden e över. (avskyr doften av välling o tillägg, DET e äckligt de )Då var det ung. som jag misstänkte med transportledarskapet, finns det jobb sen? Själv börjar jag bli expert på att utbilda mig "fel"... Både gymnasie- o högskoleutbildningen hade 100% säkerhet till jobb när jag började läsa, men den där säkerheten försvann ca 1/2året INNAN jag blev klar båda ggr... Snart 40 o har aldrig haft ett "riktigt" jobb, bara långvik o tillfälliga tjänster (som nu). Bilräkningar e dyra men bromsar E bra...Vi väntar USA-leverans inom ett par veckor (om man nu törs tro...), den fick korsa atlanten i en bekants container, kommer att bli SÅ snyggt med ny inredning (om det kommer rätt vill säga....). Så nu MÅSTE det bli ordning på motorn!
    Nu ska vi inhandla en ny förgasare - det är den som är boven i dramat.. Skulle det inte bero på den, så ska jag äta upp mina trosor.
    Det är egentligen inget fel på förgasaren alls - den är bara utformad för en motor med betydligt fler pållar i än vad vår har
  • Ullis69
    yossis skrev 2008-06-01 09:30:40 följande:
    Blev en tur till Avesta igår, en del bilar ute & några man kände igen. Blev ingen lång sväng då jag ska åka & jobba strax *suck*
    Se det positivt: du kom ju dit en stund iaf Mycket bilar där?
    (Förresten, kommer fbi o kikar på burar men inte riktigt än, bruden har misskött sig lite så jag drog in det privilegiet ett tag... Hon tror det är för i år, så illa är det inte men det har jag inte berättat _än_)
    Zimlis skrev 2008-06-01 09:35:24 följande:
    Nu ska vi inhandla en ny förgasare - det är den som är boven i dramat.. Skulle det inte bero på den, så ska jag äta upp mina trosor.Det är egentligen inget fel på förgasaren alls - den är bara utformad för en motor med betydligt fler pållar i än vad vår har
    Så kan det va, konstiga saker de där V8orna. Trodde aldrig att rediga gjutjärnsmotorer skulle kunna vara så oootroligt kinkiga

Inge meka den här helgen Annars hade vi nog haft bilen "klar" till skolavslutningen på onsdag kväll, blir inte så nu till dotterna stora förtrytelse. 3e året i rad utan att få åka ståndsmässigt till kyrkan... Firade 60-åring hela dan i går o i dag har sambon åkt på Stcc, medbjuden av en leverantör på hans jobb. Tänk så hemskt att sitta i en buss 2-3tim*2 + att gå där en hel dag i hettan, stackars dem (Jag mantrar kontinuerligt: *Jag är INTE avundsjuk, Jag är INTE avundsjuk*)
  • Zimlis
    Ullis69 skrev 2008-06-01 10:25:09 följande:
    Så kan det va, konstiga saker de där V8orna. Trodde aldrig att rediga gjutjärnsmotorer skulle kunna vara så oootroligt kinkiga Inge meka den här helgen Annars hade vi nog haft bilen "klar" till skolavslutningen på onsdag kväll, blir inte så nu till dotterna stora förtrytelse. 3e året i rad utan att få åka ståndsmässigt till kyrkan... Firade 60-åring hela dan i går o i dag har sambon åkt på Stcc, medbjuden av en leverantör på hans jobb. Tänk så hemskt att sitta i en buss 2-3tim*2 + att gå där en hel dag i hettan, stackars dem (Jag mantrar kontinuerligt: *Jag är INTE avundsjuk, Jag är INTE avundsjuk*)
    Ja man ska fjäska för de där motorerna för att de ska funka

Mmmm eller hur - INTE avundsjuk *kiss my ass*
    Du får helt enkelt njuta av solen hemma och lyxa till det lite för dej och kidsen - så kanske du glöömer din avundsjuka för ett litet tag iaf
  • yossis

Ullis69: Bara att höra av sig, vi brukar inte röra oss allt för långt hem ifrån. Är dock inte hemma 7-8/6 då är vi på bröllop.

• Zimlis
    AlexandraK skrev 2008-06-01 15:04:43 följande:
    Zchimla - var ni i Hässleholm igår?!
    NÄÄÄÄ!! *sotis* på alla som va där!! Sambon har sin jobbhelg, så det blev varken Hässleholm eller Trollhättan

Men nästa helg ska vi till Nossebro - även om det blir till att åka Opel dit
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2008-06-01 15:08:46 följande:
    NÄÄÄÄ!! *sotis* på alla som va där!! Sambon har sin jobbhelg, så det blev varken Hässleholm eller Trollhättan Men nästa helg ska vi till Nossebro - även om det blir till att åka Opel dit
    Hehe... Det var ändå inte skoj där. Du missade ingenting! *ljuger mig blå*

Var ligger Nossebro?
  • Zimlis
    AlexandraK skrev 2008-06-01 15:14:48 följande:
    Hehe... Det var ändå inte skoj där. Du missade ingenting! *ljuger mig blå*Var ligger Nossebro?
    Jag vet ju hur det är i Hässleholm, vart massor med år innan så jag vet att du ljuger - Hässle är en av de bästa träffarna lätt

Nossebro ligger norr om Vårgårda.
    Karta: www.hitta.se/SearchCombi.aspx&var=Nossebro
  • AlexandraK
    Zimlis skrev 2008-06-01 15:24:51 följande:
    Jag vet ju hur det är i Hässleholm, vart massor med år innan så jag vet att du ljuger - Hässle är en av de bästa träffarna lätt Nossebro ligger norr om Vårgårda.Karta: www.hitta.se/SearchCombi.aspx&var=Nosseb...
    Hehe... Klart jag ljuger.
    Detta va 7:e året jag var där. Mannen kom på att han har varit där i 11 år. Sen han var 16. Lite halvgalet... =)

Nossebro blir de nog inget för oss. Lite väl långt...
Svar på tråden Raggare Del 6