Inlägg från: Valters familj |Visa alla inlägg
  • Valters familj

Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....

HIhi...ja Matilda (tvillingarnas mamma) maila o skrev om deras gemensamma kuvös! Så himla mysigt, det e ju det dem e så vana vid! Att va tillsammans o mysa o buffa på varann!

Har på min lista inför morgondagen...ringa Linda-Marie o försäkringskassan..tror ni jag hinner med!?

Skönt att Gustaf börjat gå upp i vikt, o att han verkar trivas utan cpap-en!

Nu ska jag pumpa innan jag somnar här.

Astrid va lite svajig här en natt, o blev lite pådrag, men verkar va ok direkt igen!
    Hon har legat vid bröstet för första gången idag!
    Va så enträgen när hon va hos mig o sökte o pickade på mig, så vi la till henne, o oj vad hon sög...så mysigt!

Hörs snart!
    Kramar o sov gott

Mina ♥ ♥ ♥ ♥ J & V & A o lilla T
  • Valters familj

Prickelina...
    Tack för styrkekramen, kan aldrig få för många i den här situationen!

BebisVagga...Välkomna "hem" till oss på Blåsippan...så heter väl vårt rum!?
    Skönt att Gabriel mådde bättre fort, o nu verkar han ju va starkare än nånsin!

Våra små börjar o va stora...!

Hoppas ni har det bra allihop!
    Saknar er allihop ifrån Lund...

Kramar

• Valters familj

Hej hej

Hur går det för er??

Har inte hört av "full av förhoppning" o "jessica1" på länge, hoppas ni har det bra nere i Lund!

Ser så fram emot att förhoppningsvis ses när vi alla fått komma hem!

Allt lugnt här, mkt cpap-vila ca halva dygnet uppdelat, en del snabba pulsfall (satte ut koffeincitratet för en vecka sen) ..väldigt lugnt o supermkt mys!
    En suttig tös som gärna ligger vid bröstet o tar bättre o bättre tag...bra för pumpningen!

Kramar i massor

• Valters familj

Jessica1....Vi hade läkarsamtal när Astrid va en dag..sen som du säger hastiga snack över kuvösen, sen hade vi den dagen hon åkte till Kristianstad.
    Tyvärr e det väl så att de har så mkt att göra att det glöms bort o att man måste fråga om det själv.
    Det e ju verkligen skillnad på att vara på en mindre avd, vi träffar avdelningsläkaren på ronden varje dag o ett par andra på helgen. Finns läkare att tillgå under dagen hela tiden.
    Här har man också en kontakt ssk som man kan vända sig till om det e ngt o så har man samtal m henne lite då o då.

Hur e det m Gustav o hans syrgas? Har han piggat på sig igen?

Tror det blir jättebra med alla barnvagnsval! Brio sing verkar vara ett populärt val!

Vi har en urban jungle till Valter, nu ska den få förbli dagisvagn, har beställt en syskon o en singel easy walker, så får vi se när man kan använda dem...!

Linda (Full av förhoppning) Låter mysiigt värre m fri amning o att din lilla kille e så duktig nu!

Snart hemfärd då? Hur e d m hans syrgasbehov nu? Tänker på honom när Astrid ligger i grimma o de rattar på lågflödesmätaren, ni va den första kontakten jag hade m "grimvärlden"

Molly i skåne, välkommen hit!

Har bara hört talas om dig o din lille kille...tror inte att vi träffades!? Va ni utskrivna innan vi kom dit?

Astrid e jättesugig vid brösten men vilken kraftansträngning det är...
    Igår gjorde hon den andra ögonundersökningen..o skrek som en stooor bebis helt hysteriskt..hon har humör!
    Såg fortf fint ut så nu hoppar de över nästa vecka o gör nästa om 2 v.
    Värmesäng planeras till helgen el mån.

Tänker så på Albin..har ringt Valbone men ej fått tag i henne...
    Gör verkligen ont i hjärtat när nån av Astrids småkompisar inte mår bra...

Massa kramar till er allihop

• Valters familj

Usch låter sådär Linda...

Snurrar bara inom o vill säga att jag tänker på er alla!
    Ska kommentera o skriva ner framsteg o alla mina frågor snart..!

Massa kramar till er allihop!

• Valters familj

Jag e här men känner att jag aldrig hinner...äta, sova pumpa...det går i ett som ni alla vet!

Tänker på er alla så mkt o får lite uppdateringar från olika håll, ett sms här o en tanke där!
    Jessica du o jag har ju telefonsvarar kontakt..hihi!

Tror Astrid ska börja äta var 4e timme idag...imorgon så förhoppningsvis hinns livet med lite mer...
    Hon har kommit igång o amma lite funkar bra m amningsnapp..lillskruttan!
    34v, 1810g, min stora tjej!

Hade ett läskigt dygn förra veckan hon kräktes o bajsade i ett i 10 timmar, blödde från tarm/rumpa o puls o sat dippar heeela tiden...sen sov hon o vakna upp igen näsatn som innan...(maginfluensa?) crp på över 90 o 3 sorters antibiotika, men inga prover blod/urin/bajs påvisat nåt som skulle göra att hon mådde så dåligt.
    Fy fy man får känna att man lever...

Nu e hon samma tjej igen, ligger på 0,02 på grimma eller inget alls, men precis som en vecka försvann..jaja nu e vi på g igen!

Känns bara som om man aldrig kan slappna av...
    O e så trött hela tiden...ont i brösten , men glad att Astrid börjat amma o verkligen verkar gilla det!

Snälla ni..uppdatera mig!!!
    Massa kramar allihop

• Valters familj

Hej hej

Så roligt att höra att det går bra för våra små kompisar!!

Det e en del Jessica...hihi, skönt när man kan hjälpas åt!

Just nu sedan igår e vi på permis, så mysigt!
    Astrid syrgasfri sedan drygt en vecka, börja inhalera pulmicort o det verkar ha funkat bra för henne!
    Tog bort den sista övervakningen o sonden i söndags osse blev det permis mån-ons.
    Hon ammar o nappas, istället för att sondas, vet inte än om hur det kommer att fortsätta, med allt kring det...känns som om det ändå e o om hon inte skulle kunna helamma, hon har fått enbart min mat i 3 månader nu o det räcker ett tag till med det som e i frysen.
    Hade gärna ammat o hon också men hon gör som det e nu gång på lika mkt energi som hon får i sig. Men hon vill gärna...brösten slår helt klart ut flaskan än så länge!

Ska till sjukhuset o vägas imorgon o sen ska vi på synundersökning på tor...sen hoppas vi att vi blir släppta!

Tänker på er alla o önskar så att avstånden va lite mindre...

Massa kramar från oss

• Valters familj

Hej hej

Så roligt att höra att det går bra för våra små kompisar!!

Det e en del Jessica...hihi, skönt när man kan hjälpas åt!

Just nu sedan igår e vi på permis, så mysigt!
    Astrid syrgasfri sedan drygt en vecka, börja inhalera pulmicort o det verkar ha funkat bra för henne!
    Tog bort den sista övervakningen o sonden i söndags osse blev det permis mån-ons.
    Hon ammar o nappas, istället för att sondas, vet inte än om hur det kommer att fortsätta, med allt kring det...känns som om det ändå e o om hon inte skulle kunna helamma, hon har fått enbart min mat i 3 månader nu o det räcker ett tag till med det som e i frysen.
    Hade gärna ammat o hon också men hon gör som det e nu gång på lika mkt energi som hon får i sig. Men hon vill gärna...brösten slår helt klart ut flaskan än så länge!

Ska till sjukhuset o vägas imorgon o sen ska vi på synundersökning på tor...sen hoppas vi att vi blir släppta!

Tänker på er alla o önskar så att avstånden va lite mindre...

Massa kramar från oss

• Valters familj

Linda...aaaa hemma..! Var var ni då? Va det Ystafolk som gifte sig???

Då hittar du ju dit..kom o fika när du vill! Hihi..
    Har ett stort fikabehov nu..o saknar er alla!

De ringde från neo ó sa att det räckte att vi kom o vägde imorgon när vi ändå skulle på syn undersökning...känns skumt att va där ifrån så många dar direkt..men kom på att vi inte hade mer niferex så vi går upp dit o tar en vikt o hämtar det ändå...
    Astrid varit så sjattig med vikten så vill gärna kolla...
    O gå upp på bb o ta kort...

Korrigerad ålder så finns Astrid fortf inte..080810 va hon beräknad!

Har inte läst i din blogg Linda men det verkar ju som o Elias e syrgasfri han med? Så skönt!
    Det kommer att gå jättebra med op!!

Många kramar till er alla

• Valters familj

E mkt som kan sätta käppar i hjulen för våra små...huvudsaken är att de en efter en släpper syrgasen o blir mer o mer "normala" utan sina speciella behov.

Jadå, körkort o sprillansny bil som e hur kul som helst att köra!!
    Mannen hämta ut den när jag låg inlagd i Lund så då såg jag den ett par veckor i fönstret....me like!

Bor ni också i Staffanstorp Linda? E ju inga avstånd i skåne direkt...!

Sprungit en runda på stan i em för första gången med 2 barn..blev lite handlat till Astrid, en superfin matta till hennes rum blev beställd också!

Va o fota henne till födda.nu, nr 1 som trodde hon va en kille...hon e ingen rosa tös...hihi!
    Grön o brun va hon idag!

Ska sukta efter en ny kamera nu...
    Kram på er

• Valters familj

Så kul m ny bil, Linda! Nu e din lilla prinsessa o blir ögon us..inge kul...

När de kolla Astrid igår så såg han nån förändring så de ska kolla henne nästa vecka igen...på stooora utskrivningsdagen!
    Hon har oxå fortf förändringar på sina knä i skelettet...känns helt ok, e det som är att räkna med, o allt e bättre än att inte ha nån prinsessa!

Saknar oxå Gabriels bild, hann aldrig se den innan den försvann, o Elin e borta hon med...

Nu ska vi köra bortom kids corner, såg på deras hemsida att de hade 50% på alla kläder.alltid nåt att fynda!
    Oooo ska bli så kul att komma hem till Astrids rum som mannen fixat m..o lägga in fina kläder i garderoben!

Sen fika me Elin o familj..mmmm!

Kram på er alla i värmen

• Valters familj

Nämen...inte e du väl så ensam!!?

Vi e ju här allihop! Hihihi...

Astrid hade syrgas en dag efter att hon blev 36 veckor tror jag...fick då diagnosen bpd, börja inhalera pulmicort o det gav sista skjutsen att sluta med syrgasen..har ingen annan erfarenhet...
    Elias har väl oxå haft ett tag efter utskrivnig? Inte nu längre det vet jag..!

Ja tycker oxå att hon e söt vår lilla dotter..inte så bra på att öppna ögonen på kommando än...

Nu sover båda mina barn o jag ska dricka min latte...
    Hej så länge!

Kramar

• Valters familj

Klart C oxå kommer att släppa sin syrgas..förstår att det e tungt o tråkigt..men försök tänka ändå att det e det lilla..tänk om du inte fått din prins!!

Håller tummarna för att han e syrgasfri snart!

Astrid fortfarande lite förändring på sina ögon, ska kolla igen nästa vecka.
    Har tid den 7e sen e det inget förrän vanlig mottagning 2 v senare tror jag...inget timat där inte.

A 2570 idag, äter massor sen vi kom hem o e ute i friska luften!
    Men trött o tradig idag efter dubbel vaccination o ögon us...bara sov sov o kräk...piggnar väl till lagom mitt i natten!

Hur har ni det annars i värmen?
    Känner mig helt chockad över att det e så varmt i verkliga världen...hihi!

Massa kramar

• Valters familj

Hihi, så söt Gabriel e m sin pussmun!!

Astrid en helt annan tös idag, varit vaken i 4timmar nu på fm, så nu sover båda mina barn gott..en stund till hoppas jag!

Verkar inte bry sig så mkt om värmen, men e ju bara inne o i skugga så hon märker nog inte det så!

Kram på er allihop

• Valters familj

Bra andning Elias, du sköter dig!

Usch..e ingen kattmänniska alls men förstår att det e tufft att lämna bort dem...men känns ju viktigare att mannen mår bra..hihi!

Barnen sover fortf här...kanske skulle gå o göra mig iordning idag..? Har sorterat mina garderober, var kommer alla grejer ifrån???
    2 sopsäckar bort...

Kommer en kompis o hennes son o fikar om en stund ute i trädgården. Planerar att barnen här ska vakna o fika inne så vi kan fika lugnt sen...vad tror ni?
    Sönerna e jämngamla o nu väntar hon en liten pojkvän till Astrid!

Drick mycket vänner!
    M

• Valters familj

Jadu...vad innebär det?
    Lund doktorerna e rätt bra på luddiga svar...??

Håller tummarna allt vad vi kan här i Ystad!
    Skriv sen!

Förstår att det känns ensamt men han kommer att släppa den, tids nog!!

Hur e det med er andra?
    Inatt o nu på fm har det regnat här, riktigt skönt!

Astrid låter lite dabbig i sin näsa, får se vad det blir av det...
    Ska på vårt första bvc besök imorgon..känns lite skumt att träffa nån vård personal som inte känner henne..

Nu kallar hon på mig...maaaat!

Kram på er allihop

• Valters familj

Jessica, så kul att det funkar, du har jobbat hårt!
    Bara man gör vad som funkar för alla o som man mår bra av!
    Nu e ju nästan allt som vanligt...eller hur!?

Molly...men oj oj förstår att ni oroar er..men skönt att de kollar upp honom ordentligt nu när han e liten eller hur!?
    Vilken kämpe du e...vilken bedrift att pumpa så länge! Jag e så stolt över mina 3 månader som räckte då o nu, lillan blir 4 månader nästa vecka o det känns skönt att hon fortf får min mat!
    Ni har såklart testat alla sorts flaskor o så...?

Håller tummarna att han piggar på sig snart o att ni hittar energi att ta hand om varandra!
    Tänker på er!

Va o kolls Astrids ögon igen igår, tyckte att det såg lite bättre ut nu, koll om en vecka igen.
    Verkligen kul att köra de 10 milen...men inte klagar man..hihi..underverket är ju mer värt än allt!

På sin bfdag för 10 dar sen vägde hon 3kg!
    Nu väger hon kanske...3250 o e 47 lång, så normal så!

Kramar på er alla

• Valters familj

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m35451244.html
    Ny sida...

Nu har jag läst tillbaka ett par dagar Linda..så skönt att allt gått bra har tänkt så på er o er lille kämpe!
    Usch kan bara försöka sätta mig in i hur tufft det e att komma tillbaka till alla sladdar o siffror...brrr..

Ni följer väl m till nya tråden...!?

Kram o sov gott

Svar på tråden Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....