Inlägg från: Valters familj |Visa alla inlägg
  • Valters familj

Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....

Hej hej

Tänkte jag skulle starta upp en tråd för alla fina mammor (pappor) o barn som vi lärt känna, (eller kommer att lära känna) under tiden (som precis börjat) som Astrid legat på neo i Lund.

Så vi har nånstans att "träffas" när vi kanske inte ses i dagrummet på iva eller i pumprummet...hihi!

Snart flyttar vi till Kristianstad sjukhus, kanske träffar vi fler goa familjer m sina barn där!

Kramar
    Madde m lilla Astrid
    född 25+0 080426

Mina ♥ ♥ ♥ ♥J & V & A o lilla T
  • Svar på tråden Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....
  • Valters familj

Haha...

Hej o välkommen till vårt "datarum"!

vi bor i Ystad o tillhör tyvärr K-stad för Ystad har ingen neo avd...'

För allas info så sitter jag o pumpar...förenar nytta m nöje skulle man kunna säga..hihi!

Mina ♥ ♥ ♥ J & V o lilla T
  • Valters familj

Hmm bara testar o ser om min sidfot ändrat sig...

Mina ♥ ♥ ♥ ♥ J & V & A o lilla T
  • Valters familj

Hej hej

Hur har ni det...??
    Sitter här o ögonen går i kors...e så sjukt trött idag!

Ska bara äta lite godis så jag orkar pumpa sen...wohoo!
    Jerry e hos Astrid o V sover gott...

Satt precis o fick ett suuug på ett stort glas gott rödvin...får blir en annan kväll!

Hoppas era små mår bra!?

Kramar

• Valters familj

Victory tilly...det e alltid kul o i det här fallet sorgligt,  att höra hur andra familjer har haft det.
    Beklagar verkligen att ni förlorade Alvas syster...

Pumprummen o att pumpa..denna ständiga kamp..hihi!
    Annika o Britt..inga kändisar för mig...annars har man ju en del favvisar!

Gunilla, Yvonne, Mette, Lena...många på iva som fått en speciell plats i mitt hjärta!

Jessica1...undra om man nånsin fattar!?

Känns bra att ha nånstans där man säkert vet att man blir förstådd...!

Astrid blev flyttad idag, nu bor vi med tvillingpojkar på 9an..e det klokt, 5 salar på exakt 4 veckor!?

Gonatt o sov gott!

• Valters familj

Idag har jag myst en massa m Valter o Jerry myst m Astrid, tänk den dagen man slipper dela på sig o mysa allihop tillsammans!

Nu blir det flytt imorgon, Dr Bo som åkte ner till Lund m Jodlis Elin, ska åka m Astrid till K-stad imorgon när han slutar imorgon em!

Mannen kom precis hem o sa att Astrid korsat kg gränsen!!!! 1020, o 35 lång! Mammas skatt!

Jag e så glad att ni allihop e härinne...

Kramar från mig

• Valters familj

Var e ni!!??

Kommer in här o förväntar mig en massa härliga lunda uppdateringar...!!!

Skärpning mammor..hihi!

Allt kugnt här i K-stad, skriver mer senare, ska äta lite frukost nu innan Astridmys!

Uppdatera mig!!!

Massa kramar

• Valters familj

Linda...
    Trodde ni hade telefon på samvårdsrummet...o en laptop så du kunde koppla upp dig..hihi, ta saker för givet va...bara för att jag gör så.

Hur funkar det på samvården då?? Hur funkar det eg..e man där hela tiden o fixar o donar själv?

Jessica/Gustaf...skulle ju gå in o säga hejdå igen när Astrid åkt men det va svårt att gå in igen så vi körde direkt vi med!
    Hoppas vi ses snart så ska du få en go kram då!

Jodli..som du vet e jag så glad över att ni också e här, skönt att ha nån som man kan prata med under dagarna...hoppas verkligen att din förkylning går över snart!

En liten kille åkte från vårt rum ner till Lund idag...Gabriel, nån som hört hur det e med honom??

O Emma o Albin??
    Ska messa deras mammor nu så de brukar allvar o blir familjelivmammor dem med!

Först fick vi ett rum på 14e vån (en skrubb), ett pyttigt pentry som lukta blä, toa o dusch genom en korridor i dietistavd väntrum...

Man ska inte klaga...i vår situation ska man vara tacksam o ödmjuk...men att åka upp dit tog musten ur mig..all energi sögs ur mig...+ att jag inte våga gå upp på toa på natten!

Fatta inte hur jag skulle kunna sova där själv...

De fatta här att jag inte gilla o mådde bra av boendet, så nu när det blev ledigt bor jag nu i ett litet familjerum som ligger precis utanför Astrids avd, här e 3 rum som delar på toa o dusch sen har man pentry/dagrum inne på avd så det e lite knökigt o meckigt, men det känns ändå bättre!

Skafferi grejer här i en påse o sen resten i kylen där inne på avd...
    Det här e vad dem har i första hand till de som ammar, typ samvårdsrum. Sen har em 2 skrubbar inne på avd där man oxå kan sova om man ammar....måtte A börja amma snart..haha!
    Känner att jag bor här inne på nåder...får väl se hur länge det varar!

Här e luuugnt!
    1 stort rum med 3 kuvöser så det e luuugnt här, i salen bredvid finns det plats till 6 större barn, men nu e  där bara 2 tror jag o nån i samvården.
    Men varit stimmigt för dem nu denna veckan, i mån kom Astrid o sen igår blev pojken på vårt rum dålig så då blev det pådrag o dr Bo va här igen, idag lika så när han skulle ner till Lund, o nu ikväll e de här igen o lämnar eller hämtar ett barn. Mysiga Eva (stubb) från Lund va med nu ikväll.
    De ursäktar sig att det blivit stimmigt o  man känner att de inte är vana vid att det händer så mkt....har lugnare rutiner...sån skillnad!

Annars e d bra m Astrid, hon ligger m låg syrgas o många timmar inatt utan alls. När hon har cpap-vila har hon grimma fom idag o det fungerar jättebra!

Nu har jag druckit kaffe så nu ska jag gå in till min prinsessa igen!

Saknar er tjejer...alla fina mammor...Isabellas, Elias, Elin, Albin o Emma o ni andra....
    Kramar i massor

• Valters familj

Gustafs..o Svante o Algots mammor... Jessica du påminner väl tvillingarnas mamma om fl oxå!

• Valters familj

Hihi...ja ni leder viktligan!

Tänk om det kunde va så sen när tjejerna kommer i tonåren att de inte då heller vill väga minst!

De börjar verkligen o va "stora" våra små barn!

Nu e min prins (Valter) här! Han bara fogar sig i allt..så skönt att han bara e 2 så att han inte kommer att komma ihåg den här tiden...lite här o lite där, o en mamma som inte e hemma.

Chips....datan...ska pumpa o gå o säga gonatt till prinsessan innan sängen!

Sov gott allihop!

Svar på tråden Vårmammor på neo i Lund o sen vidare ut i Sverige....