Förra onsdagen så blev jag inskriven för op, dom bestämde sig för att försöka ta bort ett myom som satt väldigt illa till på baksidan av livmodern och som tryckte mot ingången av livmodern (kan vara därför det itne finns ngn passage in). Op var en rätt hög risk för myomet satt precis ovanför de två stora blodkärl som försörjer livmodern med blod och om ngt av dom brister så kan dom inte rädda livmodern. Eftersom dom säger att våra chanser ska öka genom att ta bort detta så bestämde vi oss för att ta chansen, vi hade även bestämt med läkaren att om det såg alldeles kört ut när han väl kommit in så skulle han inte göra något alls (jag var inte beredd att chansa allt än). Torsdag skulle jag in på op och det blev väntan ända till sena eftermiddagen innan det blev min tur, jag var orolig så jag höll på att dö. Hade värst migränhuvudvärken och mådde allmänt pyton.
Efter op så mådde jag också tokdåligt hela natten, plus att dom hade opererat mig från ca 15.30 till 17.15 så efter op så gick ju kirurgerna hem och jag fick inte ens reda på vad dom hade gjort i magen på mig. Som tur var så kom min läkare och gjorde ronden tidigt och berättade att op var jättelyckad. Dom tog bort myomet som var ca 6-7 cm och stort som ett päron. + att dom tog bort en cysta som satt på en äggstock och en annan cysta som satt på livmodern mot urinblåsan. Jag hade helt enkelt fått en helrenovering!!
Är så himla glad att det gick så bra, vi vet dock inte än om det finns ngn bättre passage in i livmodern. Dom kunde inte testa det nu för han var rädd att köra katetern rakt igenom livmoderväggen där myomet suttit och där är det så tunnt nu. Vi ska testa med en kateter v 32 eller 33 och så får vi se hur vi går vidare därifrån i allafall. Får i allafall inte bli gravid än på ett par månader så nu ska min kropp bara läka och jag ska fokusera på att försöka må bra. Är sjukskriven i 4 veckor, får ju inte lyfta någonting än. Dom har gått in via ett bikinisnitt i magen så det är till att ta det lugnt bara. Blev utskriven i går eftermiddag och idag ska jag bara ta det lugnt och se på film. Ansträngde mig lite väl mkt igår så jag har knappt sovit inatt pga ont i såret och i magen.
Orkade inte berätta om op innan den var klar för jag orkade inte hantera och berätta om ytterligare ett misslyckande, men eftersom det gick så bra så ville jag berätta nu istället. Tänk vad duktiga läkare vi har, jag är så himla tacksam för den hjälp och stöttning jag och M fått.
Stor Kram till Er alla!
Jag kommer nog hänga här lite mer nu när jga börjar bli piggare!
Söt liten Stella, Malu!!! Jättesöt! Hoppas problemen med mat och "solnatt" löser sig snabbt! Kram