• Ma Lu

VIHPS VII

Vad glad jag blir Sessan över att det går åt rätt håll med terapin

Caribe: japp, bröllopsdag imorn! 2 år... Vi har tänkt fira med nåt gott grillat hemma. Vi är snoriga båda två. Hade egentlgien velat gå ut och äta för att bara kunna sitta och glo varann djupt i ögonen men det känns inte så bekvämt just nu när jag sitter bakåtlutad med kudde bakom ryggen vid matbordet och balanserar maten fram till munnen

Ju mer jag tänker på hb:t tror jag på uttorkningsteorin

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Åååå...ska man kanske ta sig en runda på systääämet och ladda med lite bubbelRäcka ut tungan För ja, nya altanen/trädäcket är klart så när som på att det varit så osäkert väder att det inte är oljat än (sist vi oljade gamla trädäcket bröajde det regna helt oväntat precis efteråt åt sen ahde vi prickig altan )

Är sugen på grillad lax! Ska nog handla det idag så den hinner marinera sig fint

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Va?! Menar du att killen går med på ugnsgrillade grönsaker men inte lax? Nänänä... Grillad lax med  lite pressad citron romsås (eller hollandaisesås) och kokt färskpotatis med mycket dill Räcka ut tungan Ska jag komma och hålla fast honom så du kan tvångsmata?

• Ma Lu

Hurra Caribe!!! Du tog nytt E2 nu också då? Tummen!!!

Jaså, så Maskros skrotar runt om nätterna Kanske var helt okej att det inte blev ett så "riktigt" samtal som du tänkt dig? Skynda långsamt? Jag tycker det låter som en lite fräsch fläkt med en ny typ av karl Ovant, visst, men bara man klurar ut hur "den modellen" funkar så kanske det inte är så dumt!

Hej infan Har saknat dig Förstår att du vill ha ett samtal och få en genomgång och en förklaring till det som hände! Det var ju en alldeles fruktansvärd händelse! Och du din stackare är ännu inte återställd ens rent fysiskt Usch och fy coh AJ! KRAMAR!

• Ma Lu

Hurra Sessan!!! Det låter ju helt fantastiskt!!! GRATTIS till lyckad familjerådgivning

Och söta du... Du - och alla andra - är så otroligt gulliga och stöttande som ni är! Det hjälper så mycket att bara kunna pysa ut lite av oron. Det SKA ju bara gå bra detta även om jag inte förstår HUR... Jag blir mer och mer säker på att mitt huvud inte pallar att gå mer än till vecka 38 (dvs. 37+nånting) Iaf måste jag få komma in på bedömning före 38+0! Är det inte moget då så är det inte men jag pallar inte abra gå och dra på det Känner mig som världens hemskaste mamma som vill tvinga ut bebis, men det känns inte som att magen är någon trygg plats! När h*n kommer ut ska jag itne sova på ett år utan vaka som en lejoninna

Förresten läste jag precis tv-bilagan och imorn lördag kommer det ett sjok "Barnlängtan" på SVT2. Det börjar kl.20 med en dokumentär om en kvinna som längtar efter barn och som aldrig ger upp, sen en kortfilm som hette "Kissa på en sticka" (Känns igen? ). Sen tappade de tyvärr tråden lite och sänder filmen "Harrys döttrar" som ju handlar om två systrar som är gravida samtidigt och den ena förlorar sitt barn (big NO-NO för mig... ) Men efter den kommer det sedan någon dokumentär om singelkvinnor som vill ha barn eller hur det nu var... Insåg att det då redan blivit schlager på min tv iom filmavbrottet

• Ma Lu

Nu sötingar ska jag pallra mig ner till systemet innan alla andra också gör det Bubbel och jordgubbar ska det bli! (fast jordgubbarna köper jag nog nån annanstans )

Visst är det en dum kväll att sända barnlängtansprogram! Och så blir jag lite less på att de gör temat så vitt och att en hel dokumentär får handla om singlar... Visst är det svårt för singlar att få barn, men de är ju inte precis de enda!!!

Både Maskros och jag behöver is i magen, skynda långsamt och ta en dag i taget

Och ja, jag tror jag ska försöka gråta mig till ytterligare en flödesmätning första veckan i juni eller så... De säger att det ska vara onödigt så länge som hjärtljuden låter bra och magen växer som den ska men jag vet itne jagFundersam Undrar om någon kan förstå hur långa minuterna är varje morgon innan jag fått en buff...

Om vi inte hinner ses mer idag villl jag önska en trevlig helg Här är det sommarvärme på altanen! Men inte FÖR varmt

Kramar! (och Caribe rapporterar väl på söndag, hoppas jag?! Är så upprymd och glad över att allt ser så bra ut för dig nu )

• Ma Lu

Hurra Caribe! Vad jämnt och fint det låter Håller alla t:na!!!

Och ja, vi fick en fin bröllopsdag

• Ma Lu

Hej tjejer! Jag tycker det låter som en bra plan Maskros Var så trött igår att jag inte kom mig för att kommentera din helg, men kanon att du drog iväg på dans istället för att sitta hemma och sukta Låter ju också som att du lyckats "provocera" fram ett rätt bra samtal med orsingen! Mycket har ju sin förklaring bara man gräver lite och han är väl inte singel han heller "på kul"... Måste kännas skönt för dig att få ltie fakta och det låter nog himla bra att du gör som du vill och har en bra sommar och så får han ta sin tid

Jag är nog så himla dålig på det där spelet... I mina första förhållanden var jag så väldigt ung och sen med A var det en helt annan femma eftersom vi för det första blev blixtkära på ett ögonblick trots att vi båda hade varsin ring på fingret och för det andra bodde vi så långt ifrån varann... Det fanns liskom inte riktigt utrymme för att hatta runt och vela. Om det var någon som velade var det då jag som var dökär men inte riktigt vågade från början då det var så mycket som kändes så svårt. Men när jag väl tagit till mig att allt var bra när vi var tillsammans men kändes för jäkligt när vi var isär så fanns det ingen återvändo (sen har det ju inte varit enkelt ändå med ungar och ex och hemlängtan och barnlöshet och ja... Men jag är ju ändå fortfarande så himla kär i honom )

Hu för så sent ÄP Caribe Låter hungrigt Du får hälla i dig mycket fil och youghurt för att itne bita huvet av någon!

Jag är fotfarande så otroligt glad över att Caribeblandningen hittills har visat sig vara toppen

• Ma Lu

Måste förresten tacka Caribe särskitl för att du sparkade iväg mig till Systemet i fredags Vi drack jättegod Schloss Boosenburg till våra vitchokladdoppade gubbar Inte alls sött och smakade faktiskt nästan godare än "riktigt" bubbel

Maskros: Låter som ett gott tecken att det känns annorlunda med "den här" Jag känner det som en positiv utveckling det du beskriver! Kram!

• Ma Lu

Morron Det SKA bli fint i helgen! (lite för fint och varmt för mig för då kan jag inte sova...) Så blåmärkena ska du kunna gömma

Hur känns det är åka hem till exet då? det är ju för tjejernas skull, men ändå...

Snart snart är Caribes ÄP! Hoppas det är finfina äggisar i alla blåsorna och att det blir rejält party i labbet inatt!!!

Svar på tråden VIHPS VII