• Mikaelak 83

godkända namn

Några ovanliga namn som är godkända i Sverige.
    Dessa är alltså tilltalsnamn!
    Pojkar:
    Lexus (9st)
    Bamse (8 st)
    Snake (7 st)
    Mollgan (1 st)
    Klevis (3 st)
    Lucifer (6 st)
    Timjan (1 st)
    Dagobert ( 2 st)
    Emser (1 st)
    Cecil (6 st)
    Brutus (1 st)
    Ior (1 st)

Flickor:
    Mickelina (5 st)
    Lall (2 st)
    Decibel (4 st)
    Amidala (4 st)
    Nusse (1 st)
    Satan (1 st)
    Polgara (1 st)
    Soda (7 st)

• Svar på tråden godkända namn
  • LovelyMeLovelyYou
    MansonDust skrev 2008-05-20 10:22:37 följande:
    Morgan heter man väl oftare som kvinna i t.ex USA.
    Sa vi med till alla nära, men de tycker ju att vi bor i Sverige Tom i Danmark är det ett relativt vanligt tjejnamn och maken har ju danskt påbrå... Jag kollade upp det innan vi skickade in papprena med och det e ínte jätteovanligt att tjejer har det som andranamn här heller.
  • MansonDust
    ÄlskarMorgan skrev 2008-05-20 10:25:42 följande:
    Sa vi med till alla nära, men de tycker ju att vi bor i Sverige Tom i Danmark är det ett relativt vanligt tjejnamn och maken har ju danskt påbrå... Jag kollade upp det innan vi skickade in papprena med och det e ínte jätteovanligt att tjejer har det som andranamn här heller.
    Jag tycker det är finare som tjejnamn.

Jag är noga med att lära mina barn att vissa namn kan båda könen heta, då jag själv heter Cim (Kim) & har blivit retad för det i skolan eftersom det är ett "pojknamn" enligt vissa. Så jag förklarar att flickor också kan heta Robin & pojkar heter Maria i vissa länder. Tycker det är viktigt att berätta för barn !
  • dio

Det finns 57 män som har förnamnet Lennon . Av dessa har 28 namnet Lennon som tilltalsnamn/förstanamn.
    Det finns 3 kvinnor som har förnamnet Lennon.
    Det finns ingen kvinna som har Lennon som tilltalsnamn.

Det finns 10 män som har förnamnet Dio . Av dessa har 5 namnet Dio som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 57 män som har förnamnet Iggy. Av dessa har 19 namnet Iggy som tilltalsnamn/förstanamn.
    Det finns 4 kvinnor som har förnamnet Iggy.
    Det finns ingen kvinna som har Iggy som tilltalsnamn.

Det finns 10 män som har förnamnet Morrison . Av dessa har 1 namnet Morrison som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 8 män som har förnamnet Hendrix . Av dessa har 2 namnet Hendrix som tilltalsnamn/förstanamn.

xDet finns 2 män som har förnamnet Zeppelin . Av dessa har 1 namnet Zeppelin som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 181 män som har förnamnet Ozzy. Av dessa har 47 namnet Ozzy som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 21 kvinnor som har förnamnet Nirvana. Av dessa har 16 namnet Nirvana som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 17 kvinnor som har förnamnet Maiden. Av dessa har 10 namnet Maiden som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 2 kvinnor som har förnamnet Metallica. Av dessa har 1 namnet Metallica som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 4 kvinnor som har förnamnet Joplin . Av dessa har 1 namnet Joplin som tilltalsnamn/förstanamn.

Döpta efter idoler?

• MansonDust

Jag tycker att Metallica är ett väldigt fint namn faktiskt. Om man försöker att inte tänka på gruppen, så är det ett riktigt ballt namn. Dock inget namn jag skulle välja men jag förstår de som gjort det.

• elocin

Timjan (1 st)
    Dagobert ( 2 st)
    Cecil (6 st)
    Mickelina (5 st)
    Amidala (4 st)

Jag tycker inte att namnen ovan är sådär jättekonstiga, är problemet att du associerar med seriefigurer? Jag skulle dock dra mig för att döpa mitt barn till Satan, Lucifer eller Loke för den delen. Jag skulle undvika Jesus också...

Det finns 10 sorters människor, de som kan räkna binärt och de som inte kan det
  • LovelyMeLovelyYou
    MansonDust skrev 2008-05-20 10:29:41 följande:
    Jag tycker det är finare som tjejnamn. Jag är noga med att lära mina barn att vissa namn kan båda könen heta, då jag själv heter Cim (Kim) & har blivit retad för det i skolan eftersom det är ett "pojknamn" enligt vissa. Så jag förklarar att flickor också kan heta Robin & pojkar heter Maria i vissa länder. Tycker det är viktigt att berätta för barn !
    Nja, vi kan inte ta det som tilltalsnamn till henne ändå, hennes pappa heter det
  • MansonDust
    ÄlskarMorgan skrev 2008-05-20 16:27:56 följande:
    Nja, vi kan inte ta det som tilltalsnamn till henne ändå, hennes pappa heter det
    I see.
  • sakoline

Jo, Metallica är faktiskt fint.
    Amidala aldrig hört.

• LovelyMeLovelyYou
    sakoline skrev 2008-05-20 20:25:03 följande:
    Jo, Metallica är faktiskt fint.Amidala aldrig hört.
    Tycker med Metallica är fint, men jag tänker bara på hästar eller gruppen då jag hör det
  • SchumiFerrari

Vår son heter Schumi i andranamn..

*Älskade Noa*
Svar på tråden godkända namn