Inlägg från: MansonDust |Visa alla inlägg
  • MansonDust

godkända namn

Soda är jätte fint, det heter min dotter i tredjenamn.

• MansonDust

[ Sökord: Grön | Kön: Man ]

Det finns 1 man som har förnamnet Grön.

[ Sökord: Gul | Kön: Man ]

Det finns 28 män som har förnamnet Gul. Av dessa har 13 namnet Gul som tilltalsnamn/förstanamn.

[ Sökord: Vit | Kön: Man ]

Det finns 4 män som har förnamnet Vit. Av dessa har 3 namnet Vit som tilltalsnamn/förstanamn.

• MansonDust
    ÄlskarMorgan skrev 2008-05-20 10:21:46 följande:
    Vi har fått måna reaktioner då vi gav vår dotter namnet Morgan, dock inte som tilltalsnamn, men skatteverket godkände det utan problem.
    Morgan heter man väl oftare som kvinna i t.ex USA.
  • MansonDust
    ÄlskarMorgan skrev 2008-05-20 10:25:42 följande:
    Sa vi med till alla nära, men de tycker ju att vi bor i Sverige Tom i Danmark är det ett relativt vanligt tjejnamn och maken har ju danskt påbrå... Jag kollade upp det innan vi skickade in papprena med och det e ínte jätteovanligt att tjejer har det som andranamn här heller.
    Jag tycker det är finare som tjejnamn.

Jag är noga med att lära mina barn att vissa namn kan båda könen heta, då jag själv heter Cim (Kim) & har blivit retad för det i skolan eftersom det är ett "pojknamn" enligt vissa. Så jag förklarar att flickor också kan heta Robin & pojkar heter Maria i vissa länder. Tycker det är viktigt att berätta för barn !
  • MansonDust

Jag tycker att Metallica är ett väldigt fint namn faktiskt. Om man försöker att inte tänka på gruppen, så är det ett riktigt ballt namn. Dock inget namn jag skulle välja men jag förstår de som gjort det.

• MansonDust
    ÄlskarMorgan skrev 2008-05-20 16:27:56 följande:
    Nja, vi kan inte ta det som tilltalsnamn till henne ändå, hennes pappa heter det
    I see.
  • MansonDust

Mikaelak 83 skrev 2008-05-28 21:21:42 följande:

Och blir namnet verkligen så speciellt för att man stavar konstigt. Det är ju fortfarande ett vanligt namn, fast som man måste bokstavera.Zandrah 13 stFeliciah 3 stLeoh 1 stAlla teletubbies utom en finns också, haha:Lala 39 stPo 6 stWiki 1 st
    Wiki heter den väl inte ? Är det inte typ Winki ?
Svar på tråden godkända namn