Inlägg från: LovelyMeLovelyYou |Visa alla inlägg
  • LovelyMeLovelyYou

godkända namn

Vi har fått måna reaktioner då vi gav vår dotter namnet Morgan, dock inte som tilltalsnamn, men skatteverket godkände det utan problem.

• LovelyMeLovelyYou
    MansonDust skrev 2008-05-20 10:22:37 följande:
    Morgan heter man väl oftare som kvinna i t.ex USA.
    Sa vi med till alla nära, men de tycker ju att vi bor i Sverige Tom i Danmark är det ett relativt vanligt tjejnamn och maken har ju danskt påbrå... Jag kollade upp det innan vi skickade in papprena med och det e ínte jätteovanligt att tjejer har det som andranamn här heller.
  • LovelyMeLovelyYou
    MansonDust skrev 2008-05-20 10:29:41 följande:
    Jag tycker det är finare som tjejnamn. Jag är noga med att lära mina barn att vissa namn kan båda könen heta, då jag själv heter Cim (Kim) & har blivit retad för det i skolan eftersom det är ett "pojknamn" enligt vissa. Så jag förklarar att flickor också kan heta Robin & pojkar heter Maria i vissa länder. Tycker det är viktigt att berätta för barn !
    Nja, vi kan inte ta det som tilltalsnamn till henne ändå, hennes pappa heter det
  • LovelyMeLovelyYou
    sakoline skrev 2008-05-20 20:25:03 följande:
    Jo, Metallica är faktiskt fint.Amidala aldrig hört.
    Tycker med Metallica är fint, men jag tänker bara på hästar eller gruppen då jag hör det
  • LovelyMeLovelyYou

Apropå godkända namn då det handlar om icke-svenska namn, kan inte låta bli att tycka att man borde hindra dem från att döpa sitt barn till Fittim, det kan ju leda till mobbing liksom.

Svar på tråden godkända namn