• MeMyself   You

Spricka

Ni som har spruckit, gjorde det ont att sy igen det?
    Kollade på barnmorskorna, och jag tror hon satt och sydde henne...,men hon tittade bara på sin bebis, tänkte inte ens på att hon blev sydd.

• Svar på tråden Spricka
  • bebbe made in italy
    MeMyself You skrev 2008-05-03 12:22:02 följande:
    Hur gör dom då? Dom känner väl utanpå hoppas jag!Vad händer om den inte drar ihop sig på en gång.?bebbe made in italy skrev 2008-05-03 12:17:22 följande:
    Dom trycker väldigt hårt på utsidan dom gör det kanske 5 ggr med mellanrum, om inte livmodern drar ihop sig får man en spruta men den gör oftast det utan problem. Det är bara så jobbigt när man genomgått en FL, sytt och bara vill bli lämnad IFRED och så skall dom klämma och trycka jag hatade det verkligen!!!
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • little mommy

MeMyself You skrev 2008-05-03 12:19:30 följande:

Ja man får väl det. Men bli klippt, gjorde inte det ont? Det låter som att det ska göra döont little mommy skrev 2008-05-03 12:14:53 följande:
    nej för då håller man på och föder då har man inte ont nånstans, man är så fokad på att just föda. när dom tryckte på magen efteråt tyckte jag inte heller gjorde ont, men när dom sydde det gjorde ont kan ha varit för att dom råkade sy mig utan bedövning:-O
  • Toka2

När de kände på magen efter kejsarsnittet (första barnet) trodde jag att jag skulle DÖ. Andra barnet föddes med sax (ingen bedövning), sugklocka, yttre press, fastnade med axlarna.. Det gjorde djävulskt ont - men det var INGENTING jämfört med klämmandet på magen efter snittet

När de ville klämma på magen efter den vaginala förlossningen höll jag på att bryta ihop - inte DEN smärtan igen?! Men denna gången kändes det knappt, lite milt obehag bara.

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Lajkie

Jag sprack inte, men fick en liten bristning som BM satte ett stygn i. Ett endaste stygn och jag tyckte det gjorde superont!

• Eliama

Blev ihopsydd på operation med extra ryggbedövning så jag kände ingenting nedanför midjan.

• Ajnat

Fick en total sfinkterruptur och fick sövas och opereras. Kände inte det minsta att jag sprack så pass mycket och förstod inte det efteråt heller. Man är ju redan så öm där nere...

• charlie och novas mamma

när ja skulle bli sydd va ja mäst räss för sprutan man skulle få mellan benen :S så min sambo fick ta dottern å ja fick andas i lustgas masken på full efekt ända tills de va helt klara å ja kände exakt ingenting!!! så skönt =)

• Hanna36

Jag fick åka upp till operation för att sys.. fick spinalbedövning, så jag kände inte ett dugg..

• Doris6

Jag blev klippt och BM sydde massor efteråt, tyckte det gjorde hemskt ont även om jag hade min lilla tjej i famnen.
    Men mest var det irriterande att inte få vara ifred med sitt ömma underliv utan att de skulle fortsätta och greja där...

• ragnarrök

Först får man jue xylocain bedövning i sprayform..det känns..det bränner, men jag tjatade till mig lustgasen mitt i bedövningen och det gjorde susen!! Du kan ju alltid be om lustgasen så slipper man det svidande och att vara nervös ...o titta på bebisen..Lycka till!!

• Vintersjäl

Jag fick sy 2 stygn och det kändes som små, små stick. Det gick väldigt snabbt

• Zayna

Jag fick sys i över en timme. Gjorde ont och jag orkade inte ens kolla på vår bebbe då. Ser inte framemot denna förlossning pga just det.

• Charlie74

Spricka gjorde skitont,sy gjorde skitont,föda barn gör obeskrivligt helvetiskt jävla asont.Underbara bebben är värd all smärta så snart gör jag om det för tredje gången.

• helenajoanna

Jag var jätterädd inför att dom skulle sy i mig när jag äntligen hade min bebis i famnen. Usch! Men jag sa att jag var jätterädd, så dels bedövade dom mig med en spruta eller flera? Kom inte riktigt ihåg, men då när dom skulle sätta nålen sög jag i mig galet mycket lustgas, och det funkade jättebra! Kände ingenting då!!!

Sen satt läkaren och sydde i lugn och ro och jag kände ingenting alls.

Så mitt tips är att suga i sig lustgas då också hehe!!

• n1ettan

Det gjorde helvetiskt ont när dom skulle sy. Dom fick lägga om bedövningen men det gjorde ont ändå, och så gav dom idioterna ingen annan bedövning.

Stygnen sprack efter 2-3 dgr, så jag har en permanent spricka tvär genom yttre blygdläppen och ganska djupt.

Tror ni jag ser fram emot den här förlossningen? Om de skall sy den här gången så tänker jag inte acceptera att det gör ont!!!

• Needy

Jag har blivit sydd med båda mina barn..första ggn mycket, men jag brydde mej inte. Var så glad att bäbisen var ute- allt annat var oväsentligt.

Med sista barnet för snart 6 år sen, var det en barnmorska som kramade ur varmt vatten över hugget när den andra sydde- det ska jag be om denna gång me..fasen va rart!

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Nathaliiiie

Jag var jätterädd för att spricka och bli sydd..
    men det var inte alls så farligt som jag hade förväntat mig !!
    Det enda som gjorde ont var "bedövningssprayen" ..
    När de sydde kändes ingenting.. inte för mig iaf ;)

• glad i livet

Jag könde ingenting när jag blev sydd, var bara bedövningsspreyen som sved lite. Men hellre 3 s sveda än att sy utan bedövning.
    Tyckte inte heller att det var roligt att bli klämd på magen. Om jag hade kunnat hade jag nog oxå försökt springa därifrån. Gjorde inte ont men var obehagligt.

Svar på tråden Spricka