• MeMyself   You

Spricka

Ni som har spruckit, gjorde det ont att sy igen det?
    Kollade på barnmorskorna, och jag tror hon satt och sydde henne...,men hon tittade bara på sin bebis, tänkte inte ens på att hon blev sydd.

• Svar på tråden Spricka
  • Jempa L
    MeMyself You skrev 2008-05-03 12:01:34 följande:
    Ni som inte kände nått...är det för att man redan är så sliten...eller vad man ska säga.
    Jag har varit oförskämt pigg efter bägge förlossningarna så det var inte så i mitt fall. Där är det bedövningen som har fungerat. Känslan för beröring försvinner inte, men du känner ingen smärta. Kan kännas lite obehagligt att känna känslan av att de "fixar" därnere och drar i tråden. Men som sagt, man har oftast fullt upp att titta på bebisen.
    Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Toka2

Jag blev klippt, och sprack lite dessutom. Blev sydd med 13 stygn, fick en spruta innan.  Kände ingenting. Hade ingen bebis att hålla i, h*n var i akutrummet och jag visste inte ens vilken sort det blev.

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • bebbe made in italy
    MeMyself You skrev 2008-05-03 12:01:34 följande:
    Ni som inte kände nått...är det för att man redan är så sliten...eller vad man ska säga.
    Nej jag tycker man är mer känslig i underlivet direkt efter, men själva syningen känns ju inte bara bedövningen. Den brände men sen var man ju bedövad, man får ha lustgas när man syr om man vill men jag var spyfärdig på lustgasen vid det laget så jag avböjde.
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • little mommy

att spricka och bli klippt gjorde inte ont, men att bli sydd gjorde ont som helvetet. men vad fan lite får man tåla man har ju faktiskt precis fött ut ett barn

• bebbe made in italy

Det allra värsta tyckte jag var när dom heeela jäkla tiden skulle känna om livmodern drog ihop sej, fy fan låt mej vara kände jag bara dom tryckte ju svinhårt och man e rätt öm runt livmodern efter förlossningen om man säger så... Jag var uppe å kissade så kom en sköterska och skulle trycka på magen jag blev som en liten unge, skrek neeeej och spran iväg så hon fick jaga mej. Det var det jobbigaste av allt, föda barn gör jag gärna men låt min mage va efteråt!

• MeMyself   You

Ja man får väl det. Men bli klippt, gjorde inte det ont? Det låter som att det ska göra döont

little mommy skrev 2008-05-03 12:14:53 följande:

att spricka och bli klippt gjorde inte ont, men att bli sydd gjorde ont som helvetet. men vad fan lite får man tåla man har ju faktiskt precis fött ut ett barn
  • MeMyself   You

Hur gör dom då? Dom känner väl utanpå hoppas jag!
    Vad händer om den inte drar ihop sig på en gång.?

bebbe made in italy skrev 2008-05-03 12:17:22 följande:

Det allra värsta tyckte jag var när dom heeela jäkla tiden skulle känna om livmodern drog ihop sej, fy fan låt mej vara kände jag bara dom tryckte ju svinhårt och man e rätt öm runt livmodern efter förlossningen om man säger så... Jag var uppe å kissade så kom en sköterska och skulle trycka på magen jag blev som en liten unge, skrek neeeej och spran iväg så hon fick jaga mej. Det var det jobbigaste av allt, föda barn gör jag gärna men låt min mage va efteråt!
  • bebbe made in italy

På mej sved det bara pyttelite när jag kissade, sprack så himla lite så jag var bara öm i underlivet kanske 5 dagar och det var inte mkt, det sved när jag kissade de 4 första dagarna sedan kände jag inget.

• Valkyriah
    MeMyself You skrev 2008-05-03 12:22:02 följande:
    Hur gör dom då? Dom känner väl utanpå hoppas jag!Vad händer om den inte drar ihop sig på en gång.?bebbe made in italy skrev 2008-05-03 12:17:22 följande:
    Ja,det är utanpå magen och det är väldigt individuellt hur man upplever det.Jag tyckte det gjorde ont,man är ju ganska öm och dessutom hade jag stora blåmärken på magen efter yttre press som bm var tvungen att utföra.Men det går ganska snabbt.
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
Svar på tråden Spricka