Inlägg från: MeMyself You |Visa alla inlägg
  • MeMyself   You

Spricka

Ni som har spruckit, gjorde det ont att sy igen det?
    Kollade på barnmorskorna, och jag tror hon satt och sydde henne...,men hon tittade bara på sin bebis, tänkte inte ens på att hon blev sydd.

• Svar på tråden Spricka
  • MeMyself   You

Men sövde dom inte dig eftersom du sprack så mycke?

Valkyriah skrev 2008-05-03 11:58:33 följande:
    Jag sprack mycket både invändigt och utvändigt och blev sydd i ca 1 ½ timme.Bedövningen tog inte på mig och yuckte det gjorde jätteont,kunde tyvärr inte hålla min son under tiden eftersom jag inte kunde ligga still pga smärtan.Nu i efterhand tycker man att jag borde fått en spruta till men just då kände man sig bara rädd och hjälplös och trodde att det skulle vara så.
  • MeMyself   You

Ni som inte kände nått...är det för att man redan är så sliten...eller vad man ska säga.

• MeMyself   You

Ja man får väl det. Men bli klippt, gjorde inte det ont? Det låter som att det ska göra döont

little mommy skrev 2008-05-03 12:14:53 följande:

att spricka och bli klippt gjorde inte ont, men att bli sydd gjorde ont som helvetet. men vad fan lite får man tåla man har ju faktiskt precis fött ut ett barn
  • MeMyself   You

Hur gör dom då? Dom känner väl utanpå hoppas jag!
    Vad händer om den inte drar ihop sig på en gång.?

bebbe made in italy skrev 2008-05-03 12:17:22 följande:

Det allra värsta tyckte jag var när dom heeela jäkla tiden skulle känna om livmodern drog ihop sej, fy fan låt mej vara kände jag bara dom tryckte ju svinhårt och man e rätt öm runt livmodern efter förlossningen om man säger så... Jag var uppe å kissade så kom en sköterska och skulle trycka på magen jag blev som en liten unge, skrek neeeej och spran iväg så hon fick jaga mej. Det var det jobbigaste av allt, föda barn gör jag gärna men låt min mage va efteråt!
Svar på tråden Spricka