Tack alla för erat stöd och råd!!!
Vi har pratat med familjerådgivare, och har funderat och vart påväg till d igen, men sambon verkar inte tycka att d e en prioritet... ska snacka med BVC om d då kanske han fattar om hon rekomenderar att vi ska prata med nån istället för att ja tjatar hål i hövvet på honom om att vi måste snacka med nån!!
Roots, jag har sagt till honom att han får gärna ta Lukas o gå ut o gå med honom i vagnen själv så ja kan få tid för mig själv o han får tid med Lukas, men d gör han aldrig ändå, d e så mycket snack o liten verkstad i den mannen...
Likaså att ja ber honom att hålla ett öga o underhålla Lukas medans ja e ute med hunden, på morronen t e x, men då somnar han nästan ifrån honom för han bara ligger kvar i sängen o försöker inte vakna till ens!!
Han kan inte ens ta hand om Lukas själv när ja e i duschen, han måste t o m då komma in o störa mig.. lr när ja ( har hänt EN gång sen Lukas föddes ) badat så e han där me... han klarar inte av att vara med honom själv, inte ens när ja ger honom möjligheten till d...
D som får mig orolig när d e så här e att vi hade ju planerat at han skulle va hemma pappaledig sen, men ja kommer inte klara att lämna honom hemma med Lukas när dom inte ens känner varandra... d kommer ju inte funka, ja kan ju lika väl lämna Lukas hos en dagmamma, hon känner honom lika bra som hans egen pappa gör... tragiskt men sant
Så som d ser ut nu så kommer ja va hemma hela tiden med Lukas...
ThePig, Jag pratar med honom ofta när vi e lugna o e ute o går t ex, o DÅ fattar han naturligtvis hur ja känner o tycker.. o han säger att d ska bli ändring på d... men sen faller han tillbaka i den onda cirkeln så fort man väl e mitt i d...så ja står handfallen...!!
Jag har ABSOLUT inget imot att ta hand om Lukas.. ja gör d mer än gärna, o hade faktiskt kunnat göra d själv, men då ska d va officiellt att ja e ensamstående med honom lixom.. annars räknar ja ju faktiskt med lite avlastning.. d e ju d han e till för lr!?!?! Och att lära känna sin son då me naturligtvis, men tyvär så verkar d inte som d e så intressant, han verkar tro att d kommer av sig själv, o visst d gör d väl.. TILL SLUT.. men d ska ju inte vara Lukas som ska behöva ta kontakt med sin pappa o undra vem han e typ, d ska va en självklarhet vem hans pappa e o han ska inte tvivla!!!!
Funderar faktiskt till och från att bli särbo och ställa mig in på att ta hand om Lukas själv ett tag, då kanske han fattar!?!?! Men d vill ja ju verkligen inte, men så här kan d inte fortsätta, inte när d kommer påverka Lukas så mycket... han har inte gjort nått för att förtjäna d
Usch fy, ja e verkligen inte den som tycker synd om mig själv lr vräker ur mig så här i vanliga fall, men nu känner ja att ja måste bara SPY ut allt.. innan ja spyr på riktigt!!
E så trött på allt o hoppas innerligt på en förändring, vill ju ha d sköna familjelivet som vi båda drömmer om... och som alla förtjänar!!!