• Puma86

Vi som knipit färdigt del 2

FroggyL, JÖSSES va mysigt d lät Vilken man du har!!!
    Ja ska inte klaga på min heller, han hade säkerligen gjort d me om vi hade haft en altan...men gud d lät ju helt underbart!!!

Uscha.. har en sjuk son här hemma nu.. ingen feber lr så o e lika glad som alltid ( lite mammigare kanske ) men har en sån HEMSK hosta o snorig som bara den...så han sover så dåligt på natten nu o får sånna host attacker under dagarna
    Köper man hostmedicin för babysar då lr hur gör man?

• Puma86

aa ne d finns inget man kan ge dom när dom e så små fick ja höra idag.. men änsålänge e d ju bara hosta o snorig så han e ju inte "sjuk", ingen feber lr så.. så vi kan nog klara oss ett tag till o hoppas att han blir bättre!
    RS-viruset... hur stor chans e d att dom drar på dig d nu när dom e såpass "stora" och "sesongen" för d e över???

Ne här har ni en bebis som verkar gilla värmen, ÄVEN om han e väldigt varm i sig själv Sover som en stock så fort vi kommer ut o går i vagnen, lr om den bara står still me, han sover mer än gärna flera timmar vilket e skönt för då får ja tid till att ligga o glassa i solen Vilket har resulterat i att ja redan bränt mig nästan hehe, tur att man har så bra pigment!!

• Puma86

FroggyL, haha ja e lika förvånad varje gång han sover så länge i denna värmen...han vaknar till o bökar lite nångång bara men då vill han bara att ja vänder på honom i vagnen så somnar han om med en gång igen..
    Men d e skönt... va ute o shoppade med en kompis i torsdags o Lukas sov hela tiden, va iväg i 3½ timme...sen vaknade han ju till när ja skulle sätta han i bilen men somnade om lika fort när bilen startar
    SÅ han gillar nog värmen... konstigt nog hehe! Hade han fått välja själv så hade han nog vart naken i solen JÄMT *hahaha*

Lurvan83, tack fär tipset Dubbel kolla gärna med din kompis.. hade vart kanon om d hade funkat ju!!!

Va d gäller BVC tanter så gillar ja nog våran måste ja säga.. fast ja går mer bara dit, väger o mäter o kollar upp honom som man ska göra och endast d typ, om d e nått jag undrar lr vill veta så direkt så vänder ja mig till familj och vänner som har småbarn... känner att d funkar bäst o man får bäst råd och resultat av d...

• Puma86

ÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja måste bara få skriva av mig, o ber redan nu om ursäkt för mitt språk kanske, men nu e ja förbannad!!!!!

Jävla människa till sambo/pappa man har asså... ibland undrar man fan om han vet om att han har ett barn! Han tar ingen hänsyn och "glömmer" att Lukas sover när han väl gör d t e x... han har kanske bytt blöja 5 ggr ALLT SOM ALLT sen vi kom hem från BB... på snart 5 MÅNADER asså.... e d nån av er som vart med om d lr!?!?!?!
    Han är nästan aldirg med honom, när ja ber honom att ta honom en stund så har han honom MAX != minuter åt gången lr så... annars blir han VARM!!!! VA FAN TROR HAN INTE JAG BLIR I DENNA VÄRMEN DÅ!?!?!?! men d e väl bara att gilla läget lixom.. ska lukas in te få vara hos sina föräldrar bara för att vi blir varma!?!?! HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!!!
    Han har väl nattat honom X antal ggr me.. inte allt för många.. d hände väl nån gång när Lukas va liiiiten.. han kan aldrig ta Lukas nån morgon så ja kan få sova nån extra timma lr så.. d går inte för d ORKAR han inte!!!! O även nu om han skulle ( till all förvåning ) ta Lukas nån morgon så skriker lukas för han e inte van vid att vara med sin pappa så utan mig lixom...
    Han skiker o gapar framför Lukas när vi "bråkar" ÄVEN om ja säger till honom o ber honom att INTE göra d, han kan inte behärska sig... VA FAN SKA JA GÖRA!! Lukas får ju lida för d lixom.. d e ju inte rättvist nånstans!!!!

Förlåt men ja hade ingen annan stans att skriva av mig o få ur min frustration.. d hände en incident nu senast idag närmligen.. o d va droppen som fick bägarn att rinna över kände jag....

Hoppas ni har d underbart i sommarvärmen o att ni får en snygg bränna

• Puma86

Tack alla för erat stöd och råd!!!
    Vi har pratat med familjerådgivare, och har funderat och vart påväg till d igen, men sambon verkar inte tycka att d e en prioritet... ska snacka med BVC om d då kanske han fattar om hon rekomenderar att vi ska prata med nån istället för att ja tjatar hål i hövvet på honom om att vi måste snacka med nån!!

Roots, jag har sagt till honom att han får gärna ta Lukas o gå ut o gå med honom i vagnen själv så ja kan få tid för mig själv o han får tid med Lukas, men d gör han aldrig ändå, d e så mycket snack o liten verkstad i den mannen...
    Likaså att ja ber honom att hålla ett öga o underhålla Lukas medans ja e ute med hunden, på morronen t e x, men då somnar han nästan ifrån honom för han bara ligger kvar i sängen o försöker inte vakna till ens!!
    Han kan inte ens ta hand om Lukas själv när ja e i duschen, han måste t o m då komma in o störa mig.. lr när ja ( har hänt EN gång sen Lukas föddes ) badat så e han där me... han klarar inte av att vara med honom själv, inte ens när ja ger honom möjligheten till d...
    D som får mig orolig när d e så här e att vi hade ju planerat at han skulle va hemma pappaledig sen, men ja kommer inte klara att lämna honom hemma med Lukas när dom inte ens känner varandra... d kommer ju inte funka, ja kan ju lika väl lämna Lukas hos en dagmamma, hon känner honom lika bra som hans egen pappa gör... tragiskt men sant
    Så som d ser ut nu så kommer ja va hemma hela tiden med Lukas...

ThePig, Jag pratar med honom ofta när vi e lugna o e ute o går t ex, o DÅ fattar han naturligtvis hur ja känner o tycker.. o han säger att d ska bli ändring på d... men sen faller han tillbaka i den onda cirkeln så fort man väl e mitt i d...så ja står handfallen...!!

Jag har ABSOLUT inget imot att ta hand om Lukas.. ja gör d mer än gärna, o hade faktiskt kunnat göra d själv, men då ska d va officiellt att ja e ensamstående med honom lixom.. annars räknar ja ju faktiskt med lite avlastning.. d e ju d han e till för lr!?!?! Och att lära känna sin son då me naturligtvis, men tyvär så verkar d inte som d e så intressant, han verkar tro att d kommer av sig själv, o visst d gör d väl.. TILL SLUT.. men d ska ju inte vara Lukas som ska behöva ta kontakt med sin pappa o undra vem han e typ, d ska va en självklarhet vem hans pappa e o han ska inte tvivla!!!!

Funderar faktiskt till och från att bli särbo och ställa mig in på att ta hand om Lukas själv ett tag, då kanske han fattar!?!?! Men d vill ja ju verkligen inte, men så här kan d inte fortsätta, inte när d kommer påverka Lukas så mycket... han har inte gjort nått för att förtjäna d

Usch fy, ja e verkligen inte den som tycker synd om mig själv lr vräker ur mig så här i vanliga fall, men nu känner ja att ja måste bara SPY ut allt.. innan ja spyr på riktigt!!
    E så trött på allt o hoppas innerligt på en förändring, vill ju ha d sköna familjelivet som vi båda drömmer om... och som alla förtjänar!!!

• Puma86

ja fick höra på BVC sist att man inte ska ge hela portioner innan som är 6 månader.... så man ska nog fortsätta med smakisar ett bra tag... kan ju öka mängden lite kanske....

• Puma86

Jag brukar ge Lukas smakis på eftermiddan och en stund efteråt så ammar ja honom! Han får morotsdricka på flaska nu som svalkande dryck, d gillar han O just nu äter han majspuré.. d gillar han jätte mycket faktiskt.. så d e ju nått du kan prova kanske The Luckiest har majs/potatis och mango puré på lager me som han ska få snart! Funderar på om ja ska ge han en mango smakis idag föresten

Va d gäller tider då han äter e ja inte så noga med nu, han äter när ja märker att han e hungrig, ibland e d oftare då han inte ätit så mycket, o ibland går d långt imellan...tänker inte alls på va klockan e lr hur länge d går imellan längre faktiskt.. va mer noga med d när han va mindre! O koller nog va mer noga med d när han börjar med riktig mat!

På BVC sa dom till mig att man ska endast ge en smikis om dan ialf minst en månad om ja inte minns fel.. så magen och tarmarna har en chans att vänja sig vid den nya födan! Skulle gissa på att d kansk ekan bli jobbigt för dom att bajsa lr liknande om man packar i dom för mycket vanlig mat när deras små magar inte e vana vid d

• Puma86

Eldfluga, Usch va läskigt! MEN va skönt att allt gått bra hittills!!! Sköt om er nu o håll oss uppdaterade.. tänker på er!! KRAMAR!!!

• Puma86

The Luckiest, Ne ja har inte märkt av att han e hård i magen lr har svårt för att bajsa, han bajsar därimot inte lika ofta men d har han inte ont av.. vet inte om d beror på smakisarna men ja misstänker d! Men så länge han inte har ont av d så..

• Puma86

The Luckiest, oj d va många dagar mellan bajsandet, då förstår ja att hon hade ont i magen som sista dagarna, Lukas har gått som längst 3 dagar mellan!!
    Menja har hört att messmör ska va bra om dom e hårda i magen!?! D kanske e nåt som kan funka för din lilla tös!?

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2