• Puma86

Vi som knipit färdigt del 2

Lukas somnar me tidigt o d e såååå skönt att få kvällen tillbringad ensam med sambon.. få lite egen tid me!
    Då somnar han oftast runt 19-20 vaknar runt 00-01, sover igenom amningen o fortsätter sova när ja lägger ner honom i sängen igen... vaknar runt 4 igen o vill då ha napp... sen går vi upp runt 6 tiden.. e uppe o käkar o tittar lite tv 1 timma ca sen går vi o lägger oss i våran säng igen o sover till 10-11 D e såååå skönt o mysigt att somna den stunden på morronen tillsammans... speciellt på vardagar när sambon gått till jobbet o vi har hela sängen för oss själva!!

Känns skönt att han fått in dom rutinerna nu me.. d kan ja leva med... väntar bara på att han ska sluta vakna den stunden vid 4 där... o sen att han ska sova över matmålet vid 00-01... så e natten räddad hihi Men ja har faktisk inte ont av att gå upp på nätterna... längre... d e väl som dom säger.. kroppen o sinnet anpassar sig efter den lilla sömn man får o ja e pigg o upp med en gång när han ger ifrån sig ett ljud på natten.. så han hinner aldrig skrika när han vaknar på natten vilket e skönt o ja tror e uppskattat av sambon som slipper vakna hihi

• Puma86

Åhh va skönt roots
    Va oxå på bvc idag, Lukas är ju 4 månader exakt idag
    Väger nu 9,3 kg och är 65cm lång
    haha d e lika roligt varje gång ja kommer till BVC, sköterskan kollar på mig med stor ögon o beundrar min bröstmjölk
    Han följer sin kurva jätte bra nu... o gör framsteg varje dag!!! O likasom du ThePig, folk tror Lukas är mycket äldre än han egentligen är... både på gott o ont ju hehe.. men ja är så stolt över min guldklimp...

• Puma86

Han har 68 - 74 oftast...ibland större... beror på vad d e för klädesplagg!
    va tänkte du på? va har filemon för storlek?

• Puma86

Hihi jo d kanske han e.. själv så ser ja inte d så som andra ser d... men d e väl så d e
    Hehe d kommer ska du se

• Puma86

The Luckiest, varför blir d inga mer bodysar? hur menar du att du tycker d e bökigt?
    Jag älskar bodysar o tycker d e d bästa absolut! Tycker tröja o byxor e knöligt då d alltid korvar sig och tröjan åker upp när man ska ta upp honom lr bära honom....

• Puma86

Luckiest, Hittar du inte? Gud d som finns så mycket.. har massa bodysar i 74.. o har sett massor i storlek 80 som ja ska köpa sen när han kommer upp i den storleken!! Hihi du kanske bara letar på fel ställen!

• Puma86

eldflugan: Usch d låter jobbigt.. stackars liten! Hoppas d blir bättre snart.. får hoppas d bara e en period han går igenom....men d e ju skönt ialf att han inte e sjuk, att du fått han kollad!!

mina bröst är me mjuka o blir inte spända om d inte går jääääätte lång tid mellan amningarna o d gör d sällan... men ja har ju hur mycket mjölk som helst i brösten ändå, så bara beroende på hur brösten känns kan man nog inte veta om d tar slut! Fick hör att mjölken KAN inte ta slut även om man ammar mindre lr så... bara d att produktionen av mjölken anpassas, men så fort man börjar amma lite mer så produceras d mer mjölk med en gång!
    Har en vän nämligigen som ger ersättning på morron och kväll och pumpar bröstmjölk ibland o ger på flaska för att hon jobbar i tränar... och hon hade kollat med BVC för hon va rädd att mjölken höll på att förvinna för hon hade glömt att pumpa nåra ggr och tyckte brösten blev tunnare och mjukare, och då fick hon den förklaringen ja skrev ovan! Så d behöver ni nog inte vara orolig för tjejer

Guuuuuud va skönt vädret är asså... måste dock va inne till o från för har massa tvätt att ta hand om och Lukas ligger och sover middag i våran säng! Men vilken färg man får med en gång när man kommer ut, o man känner ju sig så mycket fräschare när man blir lite brun

Många sommarkramar till er alla och era goa bebisar

• Puma86

Ja började ge Lukas samkisar lite innan han var 4 månader så du kan nog börja nu om hon verjar intresserad
    Ang nattnings-rutinerna så gör ja olika från kväll till kväll faktiskt... men oftast brukar ja ligga med lukar i våran säng och amma honom tills han somnar, när han somnat byter ja ut tutten mot nappen så fortsätter han snutta på den, sen får han somna in ordentligt, då går ja ut o umgås med sambon en stund, sen bär ja in Lukas i sitt rum i sin säng så sover han vidare där! Annars e vi ute o går en sväng på kvällen så somnar han i vagnen så får han sova en stund där sen bär ja över honom till sin säng... funkar d me.. men d funkar bäst att amma honom till sömns, då får ja en liten vilostund me
    Ja tycker inte d e fel att göra så och kommer göra d så länge d funkar, sen blir d ju vällingen som ersätter bröstmjölken när han blir äldre o då kan han ju somna med flaskan!!
    Och jag har inget imot att ligga brevid honom tills han somnar... hur gammal han än är!! Så d e väl som man känner själv, om man vill ta den biten att vara nära sitt barn för att dom ska somna lr om man vill lära dom med en gång att kunna somna själva utan en förälder i närheten!
    När vi flyttar ska vi även ställa in en extra säng i hans rum som jag lr pappan kan använda om han behöver ha oss i rummet för att kunna somna när han blir äldre...
    D beror nog mk på hur man är som person och förälder.. ja e en riktig "mamma" *haha* så ja ar gärna den biten, o kommer göra med kommande barn oxå, då planen är att d ska bli MÅNGA

Men tillbaka till dig då mysens dagbok, ja tycker o tror inte att du gör nått dumt, funkar så hon somnar lugnt o tryggt genom att hon får tutta sig till söms så tycker ja att hon ska få göra d om du inte tycker d e jobbigt! Sen när hon blir äldre o andra rutiner kommer in så kan man ta tag i d då.. oftast så e d inte så jobbigt som man kan tro att vänja dom av vid sånt ( d e vad jag har hört av bekanta med äldre barn ialf )

• Puma86

eldflugan: D funkar super bra att ha lukas i eget rum.. han sover nog mycket bättre tror jag och jag och sambon me såklart!! Ja går upp högst 3 ggr per natt...o om Lukas nu bökar lite så störs ju inte jag och sambon av d på samma sätt som när han låg i vårat rum... så prova d tycker jag om ni störs av honom, och han störs av er på nätterna, d kanske funkar mycket bättre för alla parter! Funkar d inte så e d ju bara att gå tillbaka till så som d va innan

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2