Inlägg från: Pucko Buffy |Visa alla inlägg
  • Pucko Buffy

Problem med sköldkörteln? Del 9

Emma3: håller tummarna att du orkar och att det funkar med att utesluta onyttigheter. Själv har jag märkt att jag är mindre hungrig. Borde nog eg tänka på vad jag stoppar i mig men för tillfället orkar jag inte bry mig. Tror nog att minskandet av dina promenader har haft större inverkan än vad du kan ana. Det där med apatin känner jag igen så väl, man lixom inte orkar fast man vet att man borde. Det är inge kul å ha de här symptomen man vill så mycket men samtidigt så orkar man inte vilket ger en dåligt samvete och skamkänslor fast man inte ska ha det. Vi är faktiskt sjuka och mår inte bra.

Nä nu ska jag gå o mysa med prinsen det mår jag bra av

Kraaaaam PB

• Pucko Buffy

Emma3 usch jag vet hur det är med extra kilon. Det är inget roligt. Skickar en stor styrkekram och håller tummarna att det går lite lättare snart med vikten.

Kraaaaaamar PB

• Pucko Buffy

Emma3: Jag har bara ätit levaxin i en månad och nu har jag blivit ytterligare sjukskriven i en månad. Fick intyget idag och det står att jag har svår och långdragen hypo. Att den var långdragen har jag förstått men inte att den ansågs som svår. Fast det är klart TSH på 200 är nog inte så lyckat att dra runt på

Jag har under de senaste åren dragit på mig ca 10-12 kg för mycket. Första målet är att gå ner ca 5 kg och sen om det går ytterligare 5. Men först måste jag bli så pigg att jag orkar röra på mig, en längre promenad finns inte å tänka på. Fast idag orkar jag i alla fall vara vaken för tre veckorsedan sov jag nästan dygnet runt. Fysiskt aktivitet gör att jag blir trött och får en '#¤%&/%W¤¤" värk i kroppen, men det ska väl släppa när jag blir bättre hoppas jag.

• Pucko Buffy

Soffeli: hehe.. jo nog har jag mått och mår ganska skruttigt fortfarande.. Då jag mår som veckorna innan jag fick diagnosen och gick o jobba, har jag lite dåligt samvete även om jag inte borde ha det för att jag är hemma o sjukskriven. Fast det är konstigt eg hur kroppen orkar med, jag jobbade heltid fram tills jag blev diagnostiserad, sen sa det bara pang och jag typ gick in i väggen. Nu en månad med levaxin börjar jag märka skillnad, ibland känner jag mig som innan jag blev riktigt sjuk. Fast jag förstår nu att jag nog mer vant mig vid att må kasst och inbillar mig att jag nog snart är frisk. Fick ett nytt läkarintyg igår där står "svår och långdragen hypo, med minst 3 månder ytterligare tills värdena förväntas vara normala" Öhhh jag har inte tidigare förstått att hypon ansågs som svår... jag ser verkligen framemot att bli frisk och få tillbaka energin

Linda o Tindra: vad har doktorn sagt? hoppas det blir bättre med din dotter snart och att ni får bukt med problemen.

Trollet: inge kul när allt hoppar upp o ner. Kul med ny cykel, min fina står i garaget och möglar punka och trasigt lås gör att jag inte kan cykla med den. Så fort jag mår bättre ska jag dock lämna in den och få den fixad och då jäklar ska jag cykla till tåget de dagar vädret tillåter.

Kram på er/PB

• Pucko Buffy

Hoppla, tänk på att alla symptom man har inte nödvändigtvis behöver bero på just detta, man kan ju ha fått något annat oxå. Som jag dock har förstått det hela så är det vanligt med muskel och ledvärk, problem med magen, huden och håret. Själv blev jag av med den värsta magvärken efter fyra dagars behandling. Fattade först inte vad det var, bara att något var annorlunda tills jag kom på att "ahhh.. jag har inte ont i magen längre på det där konstiga viset" Mina största problem just nu är mina höfter. Ska ringa till doktorn idag och höra om jag kan ha råkat ut för en inflamation.. har så förbaskat ont i dem när jag står, går och sitter. Folk kollar konstigt då jag går som om jag vore 85+ t.om pensionärerna blänger surt på mig om jag går i en affär...

Lönnemåla skrev 2008-07-03 10:05:44 följande:
    Har idag tagit mig i kragen och tagit mina prover så nu väntar jag bara på provsvaren.
    Har du fått svar än?

Ne he..dags att ta tag i telefonerandet så jag får svar på om jag det beror på sköldkörteln eller kan vara en inflamation...att inget kan vara som vanligt *suck*
  • Pucko Buffy

skickar styrkekramar trollet, sök läkaren igen och be om sjukskrivning om du mår skrutt.. Då borde mannen kunna vara hemma och hjälpa dig med liten.

• Pucko Buffy

Ahhh.. mens i evigheter känner jag igen, fick en cysta och blödde konstant i mer än fyra månader. När jag sökte för min trötthet trodde jag att dåligt blodvärde kunde vara en av orsakerna. Gå och kolla, det kan mycket väl vara så att du har lågt hemoglobin. Om jag inte minns fel så anses allt under 119 hos kvinnor som lågt och under 100 är allvarligt.

Precis som med hypon kan kroppen vänja sig vid lågt blodvärde och man märker inte att något är fel.

Min tärna gick ex länge med lågt blodvärde och hon vande sig. När hon tillslut sökte läkare hade hon 46 i blodvärde och det blev akut blodtransfusion med tre påsar blod och där efter medicinering och mag o tarmundersökning. Anledningen till att hon hade dåliga värden var att hon hade haft en släng av salmonella några månader tidigare, sen skötte hon inte kosthållningen ordentligt och där utöver hade hon regelbundna menstrautioner, vilket gjorde att hon tappade ännu mer blod. Att hon stod upp på benen, jobbade heltid samt red sin häst dagligen, berodde enbart på envishet och dumhet

Gå till doktorn och kolla upp det hela.. och sök gyn för blödningarna finns tabletter som stoppar det och får cykeln i fas igen.

Kraaaaaam PB

• Pucko Buffy

Ja det är inte ovanligt att man får blödningar med p-stav i början. Blöder du mycket så är det säkert en bidragande orsak till tröttheten. Ta hand om dig och liten, även om det är jobbigt när han gnäller och tålamodet tryter.

Strykekramar i massor/PB

• Pucko Buffy

fröken freja skrev 2008-07-07 07:17:20 följande:

Jag har haft diaree nu i två månader sedan jag började med levaxin, har ej sagt till min läkare, vill ej att dem ska på mitt r*vhål, men vad ska jag göra? :(
    Ring till sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger, det är inte bra att gå runt och vara kass i magen hela tiden och det behöver inte bero på levaxinet. Du kanske behöver något som stoppar upp. Visserligen kan man köpa sådant på apoteket, men det är nog viktigt att få det utrett innan man börjar med något sådant, så det inte är något allvarligt som ligger bakom problemen.

Ring så fort du kan.
  • Pucko Buffy
    trollet83 skrev 2008-07-07 12:04:10 följande:
    pucko buffy:tack det ska jag!han hade precis somnat i min famn o vi skulle lägga oss en stund när det ringde på dörren..rörmokarn som ska byta handfatet i badrummet...nu är han alltså vaken o gnällig igen o ingen av oss fått vila..men men snart så..
    Vissa dagar blir allt bara feeeeel... man får skrika lite då Hoppas liten somnar snart igen så ni får en lugn och skön stund.
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9