• skugga1

Tråd Om ÄD i sverige

Jag tänkte bara starta en tråd för oss som inte har börjat resa runt i världen för ÄD ,
    om det är nån som vill prata lite?
    Vi har precis börjat med vårt första försök, och tycker det skulle vara kul att byta upplevelser med nån.
    Kram

• Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige
  • skugga1

Jag tycker ÄD är en fantastisk möjlighet,man kan ju få hjälp för nästan allt så varför inte för detta.Men jag har ju inte haft nåt allternativ nånsin, så jag har haft många år på mig att vänja mig vid tanken.
    Vad tror ni förresten om att sola solarium när man äter alla dessa hormoner inför ET?
    Jag är soltokig och känner mig jätteblek just nu.Efter ET är det väl inte så bra,Så ha bara ca en vecka på mig.Förvånad

• Fiaflopp

Solarium är ok INNAN ET men inte under ruvning då det blir aldeles för varmt och det vill inte embryot ha...
    I går startade jag med progynonen inför sista behandlingen

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Nidra

Hej!
    Vi har gjort ett första försök i Uppsala i november. Fick tillbaka 1 färskt embryo som blev negativt. Fick 3 st embryon i frysen och INGET av dom ville fästa! Fan oxå! Vi har precis misslyckats med det sista. Imorrn ska vi ringa och höra vad som händer nu, när nästa försök blir. Känns lite tungt faktiskt, men vi har ju 2 försök kvar. Kan dock bli lite svårt att hitta en donator igen om de kräver det. Kan de kräva det förresten? Ha det gott och kämpa på!

• skugga1

jag vet inte om man måste stå i kö igen,men antar det eftersom det är brist på donatorer.
    Vad tråkigt att det inte har gått bra ,stor kram,.Finns det några prover de kan ta för att öka chanserna inför nästa försök?

Lycka är att inte känna saknad
  • skugga1

Vi har vårt första et på fredag och jag är jättenervös. Hur lång tid efter kan man testa?

• Nidra

Hej!
    Du kommer att få ett testdatum vid insättningen då du ska utföra gravtestet. Testar man innan så kan det visa fel, bäst att göra som de säger. Nej, tyvärr så finns det inga prover man kan ta. Vi hade bara osis och kanske fick lite halvdana ägg. Otur helt enkelt.
    Ja, jag hoppas att vi inte behöver vänta för länge. Ni som har gjort fler än 1 försök, hur länge fick ni vänta? Skulle vara intressant att veta hur det ser ut i stockholm med väntetider...
    Ha det gott!

• skugga1

Hejsan alla
    Har nån nått tips på sysselsättning under ruvning? Känns som om jag kommer bli lite knäppoch skulle behöva tänka på nått annat men det är så svårt.
    Tänkte oxå att vi kanske skulle ha en lista (alla andra har ju)om ni vill vara med.

I KÖ

RUVAR
    Skugga1:a äd,ET16/5

GRAVIDA

Så hoppas jag att gravid delen blir full fort
    kramar

• Fride

Lägger till mig på listan. Är inne på ruvardag 10 idag, vårt tredje äggdonationsförsök.

RUVAR
    Skugga 1:a äd, ET16/5
    Fride 3:e ÄD, ET 12/5, testdag 30/5

GRAVIDA

• Fride

Har egentligen testdag på fredag (dag 18) men tjuvtestade imorse på dag 16 och fick ett PLUS på stickan!

Efter att försökt bli gravid i 5 års tid så känns det helt konstigt att se att plus på gravtestet och inte ett minus....overkligt och man törs knappt vara glad!

Men vi tar en dag i taget och är såklart överlyckliga!

Kram Fride

RUVAR
    Skugga 1:a äd, ET16/5

GRAVIDA
    Fride 3:e ÄD försöket

Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige