• skugga1

Tråd Om ÄD i sverige

Jag tänkte bara starta en tråd för oss som inte har börjat resa runt i världen för ÄD ,
    om det är nån som vill prata lite?
    Vi har precis börjat med vårt första försök, och tycker det skulle vara kul att byta upplevelser med nån.
    Kram

• Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige
  • Fiaflopp

Undrar om jag får vara med här,vi gjorde 1 försök i finland medans vi väntade i kön i sverige...
    Startar vårat sista försök nu,sen får vi nog inse att det inte vill sigLedsen

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Fiaflopp

Går på Huddinge föresten...

• skugga1

Det är klart du får vara med.SkrattandeJag går i Uppsala och jag kände mig lite ensam.
    Det verkar som nästan alla åker utomlands men vi tänkte börja här.Om det inte går bra så måste man ju ut och resa förr eller senare.
    Vi har precis börjat vårt 1 försök och vågar knappt hoppas på att det ska lyckas.
    Håller tummarna för att det ska gå bra för er.
    Förra månaden fick vi avbryta ett försök för att donatorn fick för få ägg(par 2)sen trodde de att vi skulle få vänta tills i höst.Men det gick mycke fortare, så nu kör vi med provera och väntar på mens(för en gångs skull)
    kram

• Fiaflopp

Ok,vi fick också avbryta vårat första i sverige pga samma sak.
    först gav jag världens suck men hann bara med halva sucken för BM började prata om att dom redan hade planer för nästa försök.

Det här känns lite läskigt eftersom det är våra sista försök nu,vi började med IVF 2003 och sedan dess har vi hållt på....Fundersam

• skugga1

Jag förstår om det känns otäckt med sista försöket,men hoppas det ska bli sista gången gillt.
    Det här är ju  helt första försöket för oss eftersom jag har pof går det ju inte på nåt annat sätt.
    Vet du om fertilitetsmottagningarna har öppet på helgerna ? Jag tror jag kommer få mens på en helg och skulle ringa när den kom.

• Fiaflopp

Det beror på var du går,alla har säkert olika men Huddinge har inte öppet men det förstör absolut ingenting om du ringer dem på Måndagen s var inte orolig!

• skugga1

Jag går på akademiska, men vad skönt attdet inte gör nåt om man ringer på måndagen.
    En till sak att låta bli att oroa sig för.

• michaelani

Kan man hänga med här? Har inte kommit så långt som till ÄD än. Just gjort mitt andra misslyckade IVF och man sa då att det berodde på äggfaktor. Rekommenderade ÄD och jag skall sättas i kö på Huddinge. Försöker febrilt komma på om jag kan ha med egen donator. Är själv 36 och dessvärre är mina vänner som skulle kunna vara lämpade i samma ålder dvs ngt för gamla.
    Hur har ni gjort??
    Om jag inte hittar donator så tänkte jag ev pröva en vända i Danmark under väntetiden som verkar vara ca 2 år.

• skugga1

Hejhej
    Det är klart du får vara med. Jag är strax 31år och det är min lilla syster som gör en korsdonation,så åldern har inte vart nåt problem för oss.Vid nästa försök vet jag inte hur det blir. Men man får väl bara vänta om man inte vill åka utomlands.Fundersam

• Okara

Hejsan,
    Jag har inte heller kommit igång med äggdonation ännu men har fått remiss till Uppsala. Vi har gjort två misslyckade äggåterföringar med IVF och eftersom läkaren anser att det beror på äggfaktorn har han rekommenderat äggdonation. Eftersom kön är cirka ett år i Uppsala kommer vi dock fortsätta med IVF privat medan vi väntar.

Hur ser ni förresten på detta med äggdonation? Jag tycker det är en fantastisk möjlighet men samtidigt känns det lite läskigt.

Svar på tråden Tråd Om ÄD i sverige