• Philenia

Prematurbebisar Januari 2008

Den 10/1 fick våran lilla prematur pojke Liam.
    han vägde 1475g och var 40cm. Föddes i v.29
    Skulle vara kul om det fanns fler som fick sina små i januari.
    Så vi kan följas åt!

• Svar på tråden Prematurbebisar Januari 2008
  • Lareesa

Vart bor ni någonstans? Vi bor i Södertälje

• sofiiin

Linus badar varje kväll, kanske struntar i det någon gång men oftast varje kväll.. Jag har en stol där Linus kan sitta upp i.
    Vi bor i nyköping!!!

• kicka84

Nova badar med oss ca2ggr/v
    också tvättar vi henne varje dag med skumm-tvättlappar(gula)

bor i närheten av Ånge, ca 8mil från sundsvall.

• Lareesa

tida är väldigt torr i huden. Vi anväder olja vid varje bad och vid varje morgontvätt tvättar vi endast med vatten och en aning olja. Några förslag???

• MsBeauty

Min son ääälskar att bada! Det har han gjort sen första gången han badade. Han badar varannan dag men jag funderar på om han ska bada varje... Vi har massor med olja i vattnet, det är det som hjälper. Och det ska inte vara babyolja, för det innehåller massa kemikalier som gör huden torrare. Olivolja eller rapsolja är bra.

• MsBeauty

Någon mer som har börjat med smakisar?

Min son äter gröt sen några veckor och vi tänkte börja med en liten grönsak om några dagar. =)

• Lareesa

tack för rådet. Jag vet att man använde matolja på neo. Jag tror nog vi har rapsolja hemma jag får prova det vid nästa bad.
    Tida började äta smakisar för ett tag sedan. Vi började med potatis, sedan majs med potatis och nu blomkål med potatis. Allt har funkat bra och hennes mage har inte reagerat på något av det. Vilken sorts gröt började du med?

• sofiiin

Jag använder också olivolja, annars hade nog inte Linus klarat av att bada varje dag..
    Jag har börjat med gröt, Linus äter bara ersättning på morgonen och kvällen nu. På dagen blir det banangröt eller havregröt. (Han blir 6 månader den 25 juli) =)

• MsBeauty

Min son är ju också 6 månader, men korrigerat är han bara 2 månader, så vi tog det lungt med smakisar. Men gröt funkar jättebra och imorgon ska han äta palsternacka! Blir spännande att se hur det går...

• Riskiflickan

Hoppar in i tråden. Fick min son 11/1 på Östra i Göteborg. Född i v 26 vägde 650 gram å var 31,5 cm lång.... nu är han en "klump" på 4,5 kg och 53 cm lång när han snart ska fylla 6 månader (3 mån korr).

• sofiiin
    MsBeauty skrev 2008-07-09 15:16:07 följande:
    Min son är ju också 6 månader, men korrigerat är han bara 2 månader, så vi tog det lungt med smakisar. Men gröt funkar jättebra och imorgon ska han äta palsternacka! Blir spännande att se hur det går...
    Förstår att ni tar det lungt med smakisar..
    Man känner sitt barn bäst själv :)
  • Lareesa

Idag var en stor dag. Tida skrattade högt (och tydligt),flera gånger för första gången. Vilken otrolig känsla det var.

• Lareesa

Riskisflickan; Grattis och välkommen

• Sanela

Hej

Vill också vara med. vår son föddes den 7/1 i vecka 31. Han var då 44 cm lång o vägde 1370 g. I dag var i på bvc då vägde han 5.6 och var 63 lång. Läkaren var inte helt näöjd med hans viktuppgång den senaste tiden. Men han äter bra med mat (började med det när han var 5 ½ månad, innan hel ammades han)och ammar fritt så jag är inte specieltt orolig.

Sanela

• sofiiin

Va hos BVC igår med Linus. 6505g och 62,5 cm lång/kort!! Han blir 6 månader den 25:e juli och föddes i vecka 34 (1835g)

På bvc sa kvinnan att han ligger snart på det normala, känns jätte skönt att höra.. :)

Svar på tråden Prematurbebisar Januari 2008