Inlägg från: MsBeauty |Visa alla inlägg
  • MsBeauty

Prematurbebisar Januari 2008

Min son är också född 10/1 I vecka 24+2 och vägde 700 gram.

• MsBeauty

Min son väger 4,2 kg och är 54,5 cm. Han är också pigg och glad om dagarna, är nyfiken och vill se allt. Han sover hela nätterna, skönt. Han får enbart ersättning, ca 6 gånger per dygn. Han har kräkts väldigt mycket förut, men det verkar ha 'växt bort' nu. Och så ska vi snart börja med smakportioner, det blir lika nytt och spännande för oss båda.

• MsBeauty

Nej, inga hjärnblödningar här...

• MsBeauty

Min son gör inga försök att vända sig. När ska de kunna det?
    Han har börjat lite med gröt, men vi tar det lungt. Väntar ett par veckor med grönsaker.

Vad får barnen för men av hjärnblödningar? Vad innebär de olika graderna? (1,2,3,4)

• MsBeauty

Min son ääälskar att bada! Det har han gjort sen första gången han badade. Han badar varannan dag men jag funderar på om han ska bada varje... Vi har massor med olja i vattnet, det är det som hjälper. Och det ska inte vara babyolja, för det innehåller massa kemikalier som gör huden torrare. Olivolja eller rapsolja är bra.

• MsBeauty

Någon mer som har börjat med smakisar?

Min son äter gröt sen några veckor och vi tänkte börja med en liten grönsak om några dagar. =)

• MsBeauty

Min son är ju också 6 månader, men korrigerat är han bara 2 månader, så vi tog det lungt med smakisar. Men gröt funkar jättebra och imorgon ska han äta palsternacka! Blir spännande att se hur det går...

Svar på tråden Prematurbebisar Januari 2008