Prematurbebisar Januari 2008
Min lilla Tida kom den 17/1. Hon föddes i v. 27 + 4 och vägde 975 g men gick sedan ner till 820 g.
Min lilla Tida kom den 17/1. Hon föddes i v. 27 + 4 och vägde 975 g men gick sedan ner till 820 g.
Hur ser det ut idag för era barn?
Tida väger idag 4,4 kg och är 54 lång. Pigg och glad fast sover fortfarande mycket. Ammar och får ersättning äter omkring 6 mål per dygn.
Vi har haft det ganska lätt. Tida fick en infektion vilket resulterade i att hon behövde syrgas (som max 35 -40 %). Men inga hjärnblödningar.
Kicka84: hur har det gått för din tjej
Tida ler, pratar lite smått och ligger och tar armarna upp mot babygymmet. Hon har inte skrattat högt än (förrut i sömnen) och gör inga försök till att vända sig. Tida är imorgon 5 1/2 månad och har precis börjat äta lite potatis och dricker nan1. Bvc har sagt att det är okej att börja lite lätt med nan2.
Tida tycker inte om att bada. Vi köpte en "liggstol"(kommer inte på vad de kallas för)till badkaret, men hon avskyr den. Ikväll gick hon upp i brygga när hon skulle bada och gallskrek. Men lugnade sig en aning när hon fick vatten på sig. Hur ofta badar ni era? Tida badar två ggr i veckan.
Vart bor ni någonstans? Vi bor i Södertälje
tida är väldigt torr i huden. Vi anväder olja vid varje bad och vid varje morgontvätt tvättar vi endast med vatten och en aning olja. Några förslag???
tack för rådet. Jag vet att man använde matolja på neo. Jag tror nog vi har rapsolja hemma jag får prova det vid nästa bad.
Tida började äta smakisar för ett tag sedan. Vi började med potatis, sedan majs med potatis och nu blomkål med potatis. Allt har funkat bra och hennes mage har inte reagerat på något av det. Vilken sorts gröt började du med?
Idag var en stor dag. Tida skrattade högt (och tydligt),flera gånger för första gången. Vilken otrolig känsla det var.
Riskisflickan; Grattis och välkommen