• spallen

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Här är det bara bra.
    Oscar var nog 5 månader när vi gick till kyrkan första gången. Tilda var 5-6 veckor när vi gick till öf första gången. Så det var ju lite skilnad, hade nog väntat lite med Tilda om hon inte hade haft en storebror som vill komma ut och busa lite och träffa andra barn.
    Har du varit på massagen än?

Tillbaka igen till öf, jag tror att dom har en pyttegrupp för bebisar upp till 6 månader ute i oxhagen. Har inte varit där, fast det kanske är trevligt.

• spallen

Hej och välkommen till tråden, ikon1998!

javisst är det underbart väder vi har, känns som att man har väntat i en evighet på detta.
    Vart bor ni då?

• spallen

Jag var aldrig på massage med Oscar. Vi började i slutet på denna månaden, hoppas att hon gillar det.
    Hur gick det för er?? Tyckte Theo om det??

Jo jag har varit i oxhagen med Oscar, fast aldrig på denna pyttegruppen. Är faktiskt åxå lite sugen på att gå dit ensam med Tilda.
    Hon får ju tyvärr inte lika mycket uppmärksamhet som Oscar fick , fast det är väl så när man är andra barnet!!

• spallen

Malin m 2 prinsar: Du får skriva och berätta hur det var i oxhagen när du har vatt där, tänkte åxå gå dit nån gång. Får se när jag gör det, fast jag går nog på en tisdag isånnafall eftersom att det är för dom allra minsta.
    Var det sång på tisdagar åxå??

Idag har vi vatt på måsen och busat och nu sover mina älsklingar på balkongen. Det hör ju inte till vanligheterna att dom sover samtidigt, så man får passa på att njuta!!!

Bei Bei: Har du fått nån bebis än?

Ha en bra dag allihopa!!!!

• spallen

Är det nån som har varit i oxhagen än?
    Tror att man kan göra hand och fot avtryck i gips där, så jag får väl traska dit snart.

Malin m 2 prinsar: Hur går det på massagen?

• spallen

Hallå!
    Jo måsen är åxå en öppen förskola, fast personligen så tycker jag att det är för lite äldre barn där.

Kul att din lille kille gillar massagen, hoppas att Tilda åxå kommer att göra det. Fast jag tror att hon kommer att göra det.

Är Theo stadig i nacken än? Tilda är inte det, måste erkänna att jag fuskar med att lägga henne på magen.

Bei Bei: Vilken fin mage !! Hoppas att du hinner städa innan "den" kommer. Vad tror du att det blir? Jag skulle gissa på en liten tös!!!!!

• spallen

Jo jag känner åxå så att jag och Tilda behöver en stund som bara är vår, det blir ju inte så annars.
    Vi ska gå till fitnessgymmet på massage, det börjar nästa vecka.

Tilda sover hyfsat på natten, igår somnade hon vid 20.00 och vaknade vid 03.30, sen somnade hon om till 07.30. Så det är nog bättre än hyfsat!! Ska väl inte klaga , du har det nog "värre" än mig.

• spallen

Bei Bei. Javisst är det härligt väder, fast det blåser lite kallt tycker jag.
    Vi var på skälby i söndags och tittade på djuren och grillade. Var helt underbart bara man satt i lä.

Har du bf nu på söndag? Hur kom din flicka? Var det före el efter bf?

Malin m 2 prinsar: var det bra i oxhagen igår?
    Jag tycker att sånna träffar är rätt så trevliga, tyvärr så får man inte gå i någon föräldrargrupp som omföderska. Dom tycker väl att man ska "veta" allt då. Fast jag tycker att det är en social grej åxå.
    Vad härligt att "lillprinsen" har börjat att sova bättre, det är värt mycket när man är utvilad.
    Tilda har åxå vänt sig en gång, fast jag vet inte om det var meningen. hon kanske bara tappade balansen.

Ha en skön dag allihopa!!!!!!!!

• spallen

Ja vi kanske åxå skulle traska dit på tisdag då, skulle vara jättemysigt.
    Vad synd att det inte dök upp fler på träffen, eftersom att det är kul att sitta o prata om sina små och hur dom har det mm. Fast det dyker väl upp fler tillfällen!!

Det var en tidig morgonpromenad du tar, väldigt duktigt måste jag säga!!

Ha det!!

• spallen

Jag kan tyvärr inte heller gå dit idag, jag får satsa på nästa tisdag istället.

Vad mysigt med en liten "minisemester" , det är precis vad man behöver ibland!!

Bei Bei: Har det blivit nån bebis än?

• spallen

Stackars dig!! Vi hoppas att bebisen väntar lite då. När Tilda föddes så var både min sambo och Oscar magsjuka så jag fick ta med mig mamma till förlossningen. Jag tänkte på morgonen när det satte i gång att idag är ingen bra dag, men bebisen kommer när den är redo!!
    Krya på er!!
    KRAM

• spallen

Malin och två prinsar skrev 2008-04-29 10:39:43 följande:

Hej på er! Usch Bei Bei! Låter inte roligt, hoppas lilltjejen din kryar på sig snart och att babyn stannar kvar inne i varma magen i några dagar till! Vi tänker på er!Då ses vi där nästa vecka istället då Spallen!!Hur är allt annars med er? Har Tilda blivit stadigare på nacken? Sköt om er alla och ha en bra dag!Kram!
    Här är det hyfsat, Tilda är lite förkyld. Inte så konstigt med tanke på att hela familjen har vatt förkylda, hoppas att vi klarar oss några månader framöver när vi har sluppit denna omgången.

Idag var jag på efterkontroll och satte in en spiral. Så nu blir det inte fler bebisar här*s*!!!

Vilken tid var sångstunden? Tänkte gå lite innan så att jag hinner att göra det där med gipset.
    Det ska bli trevligt att träffas!!

Hon är hyfsat stadig fast inte helt, hur är det med Theo?
  • spallen

Vi går nog ner till kalmarsundsparken, det är ju närmast!!
    Hoppas bara att vädret blit hyfsat, det har ju en tendens att bli skit-väder då det är valborg.

Malin m 2 prinsar: Är ni på oxhagen vid 13-tiden då?

Ha trevlig kväll alla!!

Ps Tänker på dig Bei Bei och hoppas att ni har det ok trots sjukdomar!!! Ds

• spallen

Bei bei: Vad spännande!! Du har säkert fått en bebis nu när jag skriver, hoppas att allt har gått bra för er. Skriv SNART och berätta!!!!!!!!!

Malin m 2 prinsar: Vi syns där vid 13-tiden. Det ska bli mysigt.
    Tilda somnar oftast vid 20.00-tiden och vaknar nån gång runt 06-07. Ibland vaknar hon och vill ha mat på natten och ibland så sover hon hela natten. Fast det sköna är att hon somnar om direkt om hon har ätit på natten.
    Man känner sig väldigt mycket mer utvilad nu än man gjorde i början.

Synd att det inte är fler mammor som hänger på i tråden, för att det måste ju vara fler än vi som precis har fått barn i Kalmar.

Ha en skön lördagkväll!!!

• spallen

Vad fasen, vad typiskt!!Om du har fått sova inatt så testa sedan att försöka att gå så mycket du kan.... dom säger ju att det ska hjälpa!!
    Lycka till!!
    Uppdatera gärna igen.

• spallen

Bei Bei: En väldigt söt liten Hannes, vilken tur bara att du slapp att klämma ut honom i säte.
    Hur kan dom missa en sån sak, eller har han vänt på sig?
    Skönt att ha det gjort iallafall!!

Självklart tar vi en fika nån gång, du kanske vill komma till oxhagen? Eller så ligger ju skälby nära.

Malin m 2 prinsar: Detsamma, det var trevligt att träffa dig o Theo åxå. Hoppas att vi syns där nästa vecka åxå!!

• spallen

Bei Bei: Hur är det med er nu? Vad tycker storasyster om den nya familjemedlemen?
    Oscar var ju inte jätteglad första tiden, fast nu har han "vant" sig med Tilda.

Malin m 2 prinsar: vi syns imorgon då!!

• spallen

Malin o 2 prinsar:Den gick igenom besiktingen, tycker alltid att man är lite nervös innan( ser tusenlapparna fladdra iväg).

Idag var i oxhagen o tog kort, dom blev faktiskt jätte-bra. Och så fick vi en hyfsad promenad åxå, det är ju aldrig fel( skulle vilja gå ner ca 10kg)

Självklart så kan vi träffas en annan dag, kanske ta ett barnvagnsrace??

Bei Bei: Hoppas att allt är bra m er, det tar ju ett tag att landa i rollen som 2-barnsmor(tyckte jag iallafall)

Kram på er allihop!!

• spallen

Vad typiskt att Theo fick feber, hoppas att han mår bättre nu.
    Tilda hade ingen feber men var däremot väldigt grinig både på em o på kvällen.

Vad tycker du om att träffas på torsdag fm? Typ runt 11-tiden?

Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?