Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Tips till alla som vill bli gravida...

första glandin tabletten...

• TuSSen09

ni verkar va riktigt tajta och inte ser till nya som kommer

• TuSSen09
    myso skrev 2008-04-21 09:47:42 följande:
    Du är jättevälkommen!!!
    Tack
    Bara det att jag skrivit flera gånger men aldrig fått nån respons

Har frågat som tex hur många tabletter om dagen ni tar? Kan man ta det även efter ÄL eller ska man sluta efter ÄL? Osv

Jag tog min första glandin tablett alldeles nyss...
  • TuSSen09
    Surkatt skrev 2008-04-21 09:51:30 följande:
    Oj, bebis09, det var inte meningen att missa dej!Jag är en väldigt självupptagen typ, vilket du snart lär bli varse... haha. Skoja bara! Du är självklart jättevälkommen hit!!!
    tack!
    jag såg just i ts att man kan ta en tablett och inte behöver sluta efter Äl
    är kanske bra och äta hela cykeln?
    Surkatt skrev 2008-04-21 09:55:07 följande:
    Det är nog så att den frågan återkommer ganska ofta och att man kanske inte riktigt orkar svara på en igen... men så här tror jag att de flesta av oss gör och rekomenderar:Börja äta en tablett om dagen, många av oss kände i magen av de där tabletterna och mådde illa och blev lite dåliga. Sen om du tycker att det funkar bra efter nån vecka kan du öka till två...
    aha så om jag mår illa osv, aja återstår och se, tycker du man ska börja vid mens eller strax innan äl och äta till bim, vore ju ja det är ju då slemhinnan i livmodern ska växa!
  • TuSSen09
    Vante skrev 2008-04-21 09:58:47 följande:
    Bebis09: Man kan ta även efter ÄL, men jag läste tidigare i tråden att någon hade blivit rekommenderad att inte äta dem under graviditeten. Men de innehåller ju inget farligt så de e väl bara att käka på tills du får ett + :)
    Okey, och man ska börja då mensen kommit eller efter.. har 120 tabletter och vill vara gravid inom 3 månader (mitt mål så) tabletterna räcker ju så!
  • TuSSen09
    Hallonet80 skrev 2008-04-21 09:53:26 följande:
    Hej !Har inte skrivit här tidigare men jag har följt tråden ett tag nu och inhandlade själv Glandin för ca 2 veckor sedan. Har ett Ma bakom mej och fick precis tillbaka mensen nu, vilket är jätteskönt, vill veta att kroppen funkar igen innan vi försöker på nytt. Men det jag vill säga är att Glandin har varit jättebra för min hy ! Har haft mkt problem med både eksem på händerna och akne i ansiktet. Under tiden jag var gravid blev både ansiktet och händera jättefina, vid Ma kom problemen tillbaka med en gång. Men nu efter 2 veckor med Glandin är det jättebra igen !!Tack för denna tråd så jag fick nys om dessa superpiller, hoppas det hjälper till på annnat sätt oxå så småningom
    är oxå ny i tråden och ny med glandin också, men jag är en sån där så jag måste prova alla medel för att bli gravid, det är otroligt vad man proppat i sig, kanske därför det inte tagit sig, men men sak samma.. att få en bättre hy låter ju inte dumt, blir man mindre torr också kanske?
  • TuSSen09
    Hallonet80 skrev 2008-04-21 10:12:05 följande:
    Ja, mina händer har helt klart blivit mindre torra. Var väldigt torra innan pga eksemen...
    det låter bra det
    MiAmore skrev 2008-04-21 10:42:39 följande:
    Surkatt: Om det är pco du har, så behöver du inte vara så rädd. *ler* Det är en av de vanligaste kvinno sjukdomarna i sverige, och hjälp finns att få! Plantan: Pco innebär bla att man inte har Äl så ofta, och man har ofta väldigt långa o oregelbunda cykler, kraftig hårväxt i ansiktet. Att man får pos utslag på Äl test innebär inte alltid att man får Äl. De visar bara att du har en LG-stegring (eller vad det nu heter), men det är ingen garanti för att ägget släpperBebis09: Du är så välkommen så. *ler* Men det blir tyvärr många gånger att man missar en nykomling (inte medvetet och inte för att vara elak) när man är så inne i sina egna diskutioner och "bekymmer". *ler* Dessutom har frågan om hur många tabletter vi tar, ställts jag vet inte hur många gånger i tråden, så folk är väl lite trötta på att svara på den frågan. *skrattar* (inget illa menat)
    Hehe! men då äter jag en tablett from nu och i 119 dagar framöver....
  • TuSSen09
    Tramsbyttan skrev 2008-04-22 18:58:14 följande:
    Idag har jag inhandlat gladin, och tog första tabletterna under eftermidda'n. :)Ohh, så spännande. Hur många tar ni per dag??
    jag tar 1... och sen 2 omega3
  • TuSSen09
    Lilla Mattilda skrev 2008-04-22 23:27:24 följande:
    Dem ska jag köpa direkt, vilket tipsJag som är dötorr i hyn kanske kan få den mindre torr , meddelar om jag får min första finne sen tonåren
    ja eller hur, hoppas det kan ge effekt på min torra hud också
  • TuSSen09
    Lindizzi skrev 2008-04-23 15:29:06 följande:
    Var köper man Glandin25 billigast på nätet?!
    jag köpte från
    www.bodystore.se
Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...