Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Tips till alla som vill bli gravida...

Nu vet jag!!!

Hittade följande på Netdoktor. se

Zink är en mineral som ingår normalt i kroppen. Kroppen kan inte bilda zink, utan vi får det i oss via födan. Livsmedel som innehåller zink är bland annat skaldjur (särskilt ostron), kött, lever, havregryn, fullkornsmjölbönor mm. Det rekommenderade dagsbehovet av zink varierar med ålder och kön och ligger mellan 7-12 mg/dag. Zink behövs i kroppen för att vissa enzymsystem ska fungera. Hit hör de system som ser till att koldioxid transporteras från kroppens vävnader till lungorna samt system som ingår i genbildning och tillverkning av protein. Zink har också betydelse för kolhydratomsättningen i kroppen.

• Toppenloppan

MiAmore:
    På Hälsokost pratade hon om att magen kunde krångla, HUR frågade jag dock inte. Tycker själv att det är bättre att inte veta om ev biverkningar eftersom det annars är lätt att man känner efter om de dyker upp!!

• Toppenloppan

tomcar1:

Har kollat interaktioner (krockar med andra mediciner) med andra läkemedel på läkemedelssidorna.
    Glandin/Boragoolja/Jättenattljusolja kan störa om man äter medicin för epilepsi eller blodförtunnande medicin (Waran, Plavix eller Trombyl). Annars finns inget rapporterat.
    Hoppas det var svaret på din fråga!

• Toppenloppan

Tror inte det, ÄN!!
    Almafas tips kom ju 25/3 så ingen har väl hunnit äåta pillerna tillräckligt länge än!

• Toppenloppan

Jag tar oxå 2 tabletter dagligen samt folsyra 5 mg.
    OM det funkar, vilken baby-boom det blir på listan!!! HOPPAS för oss alla och håller tummar och tår!

• Toppenloppan

Lykta: Pillerna innehåller ju bara olika fettsyror typ Omega. Tror inte att de ska kunna störa en normalt fungerande hormonbalans.

Angående magproblem har jag ännu inte kännt något.

• Toppenloppan

Har ätit två Glandin 25 dagligen (tar båda samtidigt) sedan onsdags, 4 dagen nu alltså. Brukar ha en mage sm är känslig för ALLT men har inte märkt ett dyft! Skönt!

Ang Apiforce. Åt dem för några månader sedan efter tips här på FL. Har dock aldrig haft strul med långa cykler eller oregelbunden mens, hoppades bara att ägglossningen skulle bli tydligare. Fick kraftigare och mer trådiga flytningar kring ÄL men min annars perfekt regelbundna mens kom 3 dagar sent. Läste sedan någonstans, här på FL förmodligen!, att Apiforce kan störa en normal cykel.

• Toppenloppan

tok: OM Bisolvon hjälper eller ej vill jag låta vara osagt men....du behöver nog inte oroa dig för att slemhinnan i livmoderna skulle bli för tunn av medicinen. Slemmet i livmodertappen och slemhinnan i livmodern är av helt olika typer, slemhinna är ju det vi tex har på insidan av munnen!

Testade själv Bisolvon en månad, både jag och sambon, ingen graviditet för oss den månaden dock.

Lycka till!

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...