• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • Bellis77

Nu har jag handlat, de hade ingen Glandin-25 men de rekomenderade Borago Jamsrot istället. Sedan pratade han på om Nattljusolja också men det får vänta. 229:- kostade den, 120 kapslar. Har redan tagit första tabletten. :)

ღღღ Mamma till underbara Melanie men längtar efter ett syskon ღღღ
  • Toppenloppan

Vill oxå tack för tipset, hoppas hitta pillerna i Häsokostaffären idag och börja knapra!

Vill bara tillägga att det är helst UNDERBART att följa alla era andras försök, funderingar och (tyvärr, tyvärr...) förtvivlan. Man känner sig inte lika ensam i den här "galenskapen". Förstår precis beslutsamheten att köra 20 mil, varje gång mensen kommer kollar jag i kalendern när nästa ägglossning bör vara och ser om det krockar med några andra planer!
    HUR blev det egentligen några bebisar innan alla dessa tester?? Eller är det så att vi är så vana vid att kunna kontrollera allt nu för tiden att det är därför vi stressar och kämpar så???

• Familjen Ekstedt

Du är inte ensam.. jag har inköp den helgen jag har Äl enlig FL så jag vet i fan hur jag ska göra. mannen får helt enkelt ta sig till mitt hotel om det infaller den dagen :) Nej skämt och sido.. Jag hoppas att den skjuter på sig för oftast får jag utslag dag 16 på ÄL testen. ELLER får jag åka hem och strunta i att sova på hilton den natten och äta äcklig frukost på tåget i stället

Toppenloppan skrev 2008-04-01 10:48:35 följande:
    Vill oxå tack för tipset, hoppas hitta pillerna i Häsokostaffären idag och börja knapra!Vill bara tillägga att det är helst UNDERBART att följa alla era andras försök, funderingar och (tyvärr, tyvärr...) förtvivlan. Man känner sig inte lika ensam i den här "galenskapen". Förstår precis beslutsamheten att köra 20 mil, varje gång mensen kommer kollar jag i kalendern när nästa ägglossning bör vara och ser om det krockar med några andra planer! HUR blev det egentligen några bebisar innan alla dessa tester?? Eller är det så att vi är så vana vid att kunna kontrollera allt nu för tiden att det är därför vi stressar och kämpar så???
  • Majlin

Hej hej

kommer oxå in i den här tråden

vi försöker oxå att bli gravida,

jag tänkte fråga lite om Gladin-25

jag är 20 får man andvända det då eller är det för tidigt?

lycka till allihopp

Krams

• tomte mor

Hej!

kommer oxå in i den här tråden Jag har oxå köpt borago jamsrot ska ha äl på fredag hoppas det funkar.

• Joana o Neo

jag har hört att katt p-piller har motsatt effekt på människor som på katter...dvs att man ska bli gravid av dom.
    låter skumt.
    men värt å prova för dom som vill (tror inte d  e farligt)

sorry om ja snodde tråden

*¤*nEo O TeSs*¤*
  • MiAmore

Har funderat och funderat på detta sedan igår.. Är det värt att lägga nästan 300 kr på något som kanske inte ens fungerar? Och känner fortfarande mig lite tveksam, samtidigt som jag känner "jo varför inte egentligen! Detta är ju trots allt vår sista chans att lyckas på egen hand innan vi ska påbörja utredningen.. Kan ju vara värt att testa bara för den sakens skull..." Så ja.. Det blir nog till att ta sig in till stan imorgon och göra ett litet besök i hälsokost affären.. Köra 1½ mil enkel resa bara för att köpa en ask "tabletter" och sedan hem igen.. haha.. Ja, vad gör man inte?

♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • Enira
    MiAmore skrev 2008-04-01 11:56:19 följande:
    Har funderat och funderat på detta sedan igår.. Är det värt att lägga nästan 300 kr på något som kanske inte ens fungerar? Och känner fortfarande mig lite tveksam, samtidigt som jag känner "jo varför inte egentligen! Detta är ju trots allt vår sista chans att lyckas på egen hand innan vi ska påbörja utredningen.. Kan ju vara värt att testa bara för den sakens skull..." Så ja.. Det blir nog till att ta sig in till stan imorgon och göra ett litet besök i hälsokost affären.. Köra 1½ mil enkel resa bara för att köpa en ask "tabletter" och sedan hem igen.. haha.. Ja, vad gör man inte?

Vi står på kö till IVF och jag kände som du att lägga 240kr på nåt som kanske inte funkar....men det är i alla fall värt att försöka tycker jag.

På hälsoteket sa tjejen som för övrigt var supertrevlig att det är väldigt viktigt att mannen äter zink och kvinnan folsyra :)

Så mitt hälsotekbesök blev dyrare än väntat, men i och med att vi har försökt så länge så tänkte jag att det kan vara värt istället för att bara sitta och vänta på IVF i 3 månader.

• MiAmore
    Enira skrev 2008-04-01 11:59:22 följande:
    Vi står på kö till IVF och jag kände som du att lägga 240kr på nåt som kanske inte funkar....men det är i alla fall värt att försöka tycker jag. På hälsoteket sa tjejen som för övrigt var supertrevlig att det är väldigt viktigt att mannen äter zink och kvinnan folsyra :) Så mitt hälsotekbesök blev dyrare än väntat, men i och med att vi har försökt så länge så tänkte jag att det kan vara värt istället för att bara sitta och vänta på IVF i 3 månader.
    Jo det där med att mannen ska äta zink har jag med hört. Men tyvärr är min man VÄLDIGT skeptisk till allt sådant, jag får inte ens honom att äta vanliga vitamin tabletter.. *ler smått* Så tyvärr tror jag att det enda som skulle kunna få honom att börja äta zink tabletter, är om en LÄKARE säger åt honom, att han ska börja med det..
    ♥Då satsar vi på en 09'a ist då!♥
  • plantan

miamore du kan beställa på nätet jag beställde på söndagen o fick dom igår så det e ju snabbt.. tro det ligger länkar längre upp i denna tråd..

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...