• almafa

Tips till alla som vill bli gravida...

DETTA ÄR ABSOLUT INGEN VETENSKAP...

jag har ett tips i samma stil med bisolvon och rosenrot för den som vill prova, men först lite historia

Vi provade i 7 månader att bli gravida och började tröttna lite när min mamma nämde det för sin kompis (som är lite av en "trollpacka") Hon sa att det fanns ett preparat som ALLA hennes vänninor blivit gravida av... SÄKERT tänkte jag men sprang och köpte det ändå, för det skadar ju inte att testa. började knapra 2 dagar innan ÄL och VIPS den månaden var jag gravid Gav mina överblivna piller till en kompis som jag vet provat ett tag och två veckor efter det plussar även hon... Dessa tabletter ska nu gå runt bland våra vänner som lite "good luck" Och inte vet jag, vi kanske hade blivit gravida ändå samma månad men man vet aldrig (jag är dock en skeptiker)

Nu till sak:
    Det heter Boragoolja (eller gurkfröolja) och finns på hälsokosten. Det är en speciell omega6 olja som ska göra slemhinnan i livmodern tjockare, så att ägget fastnar. Det är inte farligt att äta när man är gravid så man behöver inte sluta efter ÄL...

Tabletterna vi åt hette GLANDIN-25

Lycka till alla som kämpar, vare sig ni äter borago eller ej så hoppas jag ni plussar snart

Kram M.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 17:37
    Länk till BIMlistan för alla boragotjejer

www.familjeliv.se/Forum-1-32/m31089717.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-22 10:51
    Jag får väldigt många frågor om detta lilla piller och det mesta står redan i tråden... dock är det jobbigt att läsa igenom över 1000 inlägg så här kommer lite extra info...

Jag och min vännina åt 1 tablett om dagen och vi märkte inte av några biverkningar men vi blev ju båda två gravida på en gång så jag vet inte om det kan komma senare. Det spelar ingen roll om man äter olika preparat, bara dom innehåller boragoolja eller gurkfröolja, samt att man följer rek. dos på just sin förpackning.

vill någon jag ska lägga till mer info som verkar saknas så säg till...

kram M.

• Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...
  • almafa

Lilla frugan: jag är också en skeptiker i grund och botten, men efter att varit i syskonverkstaden i mer än 7 månader utan resultat så blev jag tipsad om boragon av mammas väninna. HON sa att det gjorde slemhinnan tjockare så att ägget skulle fastna och jag har heller inte läst det någonannanstans. självklart spelar tjockleken på slemhinnan ingen roll ifall man har någon annat som felar, MEN jag provade iaf. Jag blev gravid den månaden (kanske en slump, vem vet) min kompis blev gravid manaden efter med samma pillerkarta och mammas väninna känner flera stycken som också fått till det efter inköp... Jag skev i TS att det bara var ännu ett tips i stil med rosenrot och bisolvon MEN dom som vill testa har ju INGENTING att förlora...

Jag kallade det tips och ingen vetenskap plus att jag berättade MIN historia... upp till var och en att prova eller ha åsikter om...

Hoppas dock att du plussar snart, med borago eller ej...

Kram M.

• förortstjej

På hälsokosten som jag var på hade inte gladin 25 utan Borago Jamsrot och hon sa att det var en av de bästa hoppas det e samma sak???

• almafa

Det kan mycket väl vara så att det är "osant" och ren slump att vi blivit gravida vid boragostart men men ett tips är ett tips så jag hoppas verkligen att det "slumpar" sig bra för alla andra också...

När vi försökte så var alla tips välkomna...

Jag körde tom 10 mil till min mans konferanshotell en tisdagsmorgon för att göka under ÄL... När min man kom 1 timme försent, och SA VARFÖR, så höll de andra på att skratta ihjäl sig... Fattar inte karln vad en vit lögn är??? eller varför inte helt enkelt säga att man försovit sig...

Nä, nä -Ursäkta jag är sen men min fru har ÄL så vi var tvungna att...

Herregud

• plantan

hahahah vad roligt det var... inte så genomtänkt.. snacka om stark vilja hihi ni förätjänade verkligen er som hahaha

almafa skrev 2008-04-01 09:51:54 följande:
    Det kan mycket väl vara så att det är "osant" och ren slump att vi blivit gravida vid boragostart men men ett tips är ett tips så jag hoppas verkligen att det "slumpar" sig bra för alla andra också... När vi försökte så var alla tips välkomna...Jag körde tom 10 mil till min mans konferanshotell en tisdagsmorgon för att göka under ÄL... När min man kom 1 timme försent, och SA VARFÖR, så höll de andra på att skratta ihjäl sig... Fattar inte karln vad en vit lögn är??? eller varför inte helt enkelt säga att man försovit sig... Nä, nä -Ursäkta jag är sen men min fru har ÄL så vi var tvungna att...Herregud
  • plantan

son skulle det så klart va :) mina tangenter flyttar sig på ngt konstigt vis.. ;)

• Bellis77

almafa - gud va roligt! Tänk vilken vilja ni har ändå, köra 10 mil.

Min älskling där hemma tycker väl att det är lite halv besvärligt allt det här. Jag är lite mer desperat än han känns det som. Tänkte köra med ÄL-test denna månad men överger nog det just nu. Glömmer av att testa och det blir sån stress. Vi får "mysa" varje dag istället så lär vi ju nog pricka in den ändå. Nu ska jag ta mig ner till hälsokosten och inhandla Gladin25.

ღღღ Mamma till underbara Melanie men längtar efter ett syskon ღღღ
  • almafa

KAn tillägga att det var 10 mil ENKEL väg... Kände mig som en halvslaskig prostituerad när jag först frågade receptionen vilket rum det var + att hon fick "låsa" upp hissen till mig, för att sen komma ner i foajen 20 minuter senare och bara gå ut...

det blev dessutom ingen bebis den månaden heller...

vad gör man inte för sin familj...

kram M.

Bellis77: det är ju en av fördelarna med att ligga i verkstad, att man får mysa hur mycket som helst...

• plantan

jag tror måna killar tycker det e lite jobbigt för de känner att de måste prestera. Jag har varit rätt lugn med min sambo men han har själv sagt att han tycker det känns som det ligger lite press på honom. O inte e det så konstigt en vecka i månaden beter vi (iaf jag) oss som vilddjur o flyger på mannen sen går vi o väntar :)Nu har iaf min sambo som e sååå underbar faktiskt hoppat på hela tåget. Han jobbar på dagis o pratar med sina kvinnliga kolleger o funderar sen kommer han hem o gör små ändringar, Nu informerade han mig om att det finns ältester (vilket jag tagit ett tag nu) och nu börjar han sova uta boxer vilket han avskyr.. som det värmer mitt hjärta.. Tror han fattar hur gärna jag vill, har slutat röka, och nu har vi hälsat på kompisar med småbebisar vilket väcker sug hos båda såklart...

• almafa

plantan: vilken gullig sambo du har... håller med dig om att det kan bli lite maniskt och att man vissa gånger helt enkelt inte har velat, utan tagit det dagen efter istället... Det är ju dock alltid lättare för oss tjejer som inte behöver prestera något.

skam den som ger sig...

• plantan

tack almafa han e verkligen det... precis som du skriver vi behöver inte prestera.. haha min sambo frågade det en gång mitt i verkstaden då jag inte var så sugen men med ändå för att lyckas ju.. Han kom före mig o frågar då måste du komma för att det ska bli bebis... de små liven har ingen koll på det dära..

Svar på tråden Tips till alla som vill bli gravida...