KajsaBajsa:
Oj, det var många frågor! Men jag svarar gärna. Va härligt att ni oxå ska åka dit, det var minsann ett toppenställe!
Ang rummen. Vi hade familjesvit och sagt till om en spjälsäng. Man kan säga att det är som en "en och en halva" med en dörr in till stora rummet men inte till det lilla. Emellan dem fanns toaletten så det blev lite avskilt ändå. I det stora var en dubbelsäng och det lilla två enkelsängar. I vår Nazar-katalog fanns det en skiss över planlösningen på rummen.
Det fanns kyl på rummet men den var inte så bra. Tror att det berodde på att den mesta strömmen i rummet bröts när man tog ut rumskortet ur hållaren när man gick därifrån. Vattenkokare fanns ej men det fanns alltid varmt vatten i kaffeautomaterna och de fanns alltid tillgång till dem på olika ställen. Mikro hittade vi endast i barnavdelningen på resturangen men kanske att det fanns borta vid barnens egna resturang vid deras del av poolen.
Det spelar ingen roll vilken valuta du har, de tog båda överallt men eftersom allt var skrivit i första hand i euro så kändes det som att de helst ville ha det. Du gör som du vill med det, såg man ett pris i euro så var det ju bara att räcka fram det dubbla i lira. Här hemma är jag oxå en "korthaj" men när jag är utomlands vill jag helst undvika att använda det så jag kan inte svara på hur det är med betalkort. En utflyktsresa betalade jag med kort till en reseledare.
Handduksservicen var bra men de hade inte öppet jämt så vi lämnade inte in dem varje dag eftersom det inte behövdes.
Jag såg inte till några som hyrde ut sulkys, de flesta verkade ha med sig. När vi åkte in till Side så tog vi bussen och då var det toppen att ha en paraplysulky. Dessa minibussar gick förbi hotellet ca var 10e minut, helt suveränt.
Det finns inget att se längs vägen utanför hotellet, bara skog och sen en bit bort ett apotek. Alltså, det var ju fin natur, men det hade de ju på insidan av murarna oxå.
Hamam vet jag inget om men nu är det säkert fler turister där än när vi åkte.
Jag vet inte så mycket om barnluncherna eftersom vi aldrig åt där, förutom glassen, Malte är så liten så han var med oss och åt istället för att äta själv. I snackbaren i mitten av området fanns alltid tillgång till pizza, korv och spagetti och det räckte åt honom. Det som var minus med maten var att det inte fanns någon frukt förutom äpple och apelsin. Vi köpte vattenmelon och banan på stranden som var fin.
Frukosten hade det mesta som brukar finnas; yogurt, flingor, sylt, bröd, ägg, korv, ost, bacon etc. Osten och vinet var inget bra. (Inte för att jag drack vin till frukost! ha ha bara kom på det nu)
Ta inte med dig alltför tunna kläder bara, en tröja går allt åt på kvällen. Inte för att det var så kallt men sitter man ute och äter middagen så brukar iaf jag bli lite frusen efter att ha legat i solen hela dagen.
Jag hittade inte nån bra shopping. Vi åkte på en shoppingutflykt till en outlet och en marknad men det var mest klockor och tröjor. Helt ok priser iofs, speciellt om man är duktig på att pruta!
Det är bara att du frågar om det är nåt mer, det har jag inget emot.