• Nötkaka

Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???

Vi håller på och planerar en resa. Vi har lite tankar och idéer och en av dem är en charterresa med Nazar till all inclusive hotell.

Vilka är trevligare /bättre? Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal?
    Kan inte bestämma mig. Pegasos World ser faktiskt mysigare ut. Sanden verkar också lite vitare dvs lite mer exotisk.

Vad tycker ni som har varit på några av dessa ställen?
    Berätta ALLT .

Och vilka rum valde ni på respektive hotell?

Vi är två vuxna och en 3.5-åring som ev skall dit.

Tacksam för all hjälp.

• Svar på tråden Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???
  • Cheesan

Nu på onsdag den 16 april kl 20.00 sänder När och Fjärran ett en timmas reportage från Pegasos World i Turkiet i TV4 Plus. Så här stod det i mailet från Nazar som jag fick idag:

I programmet möter du Hannah Widell och Markus Larsson, som undersöker livet på Pegasos World och upplever sevärdheter längs den Turkiska Rivieran, och går bl.a. på delfintur.

Även om Pegasos World står i centrum, kommer du få känsla för hur det är att bo på ett av de andra Pegasos hotellen i Incekum också.

Programmet ägnar också en del tid på piratkryssning – barnens favoritutflykt, samt dansshowen Anatolian Fire – en fantastisk show som kan upplevas under vissa perioder.

Naturligtvis står barnen i centrum på en Nazar resa men Hannah och Marcus bjuder också på en del vuxenunderhållning och aktiviteter som lämpar sig alla gäster.

• morgonsolan

Jag har ifs missat detta med uppdrag granskning... Men jag bodde på Pegasos resort i oktober med min dotter som då var 1,5 år. Vi STORTRIVDES!! Tyckte maten var helt ok, och naturen var fantastisk. Hotellet var rent och snyggt. Det stora minuset tykcte vi var flygresan men Nazars charterplan... det var slitet, smutsigt och hade väldigt dålig service. Nästan så vi blev lite flygrädda när vi klev på! Men det gick ju bra båda dit och hem trots allt.

• Plingelina

Även jag och min familj hade en TOPPENSEMESTER på Pegasos Resort. Vi var nöjda med rum, mat (särskilt frukost och middag), strand och framförallt poolområdet med alla vattenrutschbanor. Och nej - ingen av oss drabbades av några elaka baciller.

• Nötkaka

Nu blir det nog ingen Pegasos World eftersom jag har ändrat mig och vill åka i november istället. Men visst såg det NICE ut

• JuniMammaLKPG

Va roligt det var att se När och Fjärran i veckan, såg reprisen idag oxå Nu ser jag ännu mer fram emot att åka om två veckor!! Har börjat gå igenom packlistan men det är ruggigt svårt. Hur mycket kläder ska man ha med tycker ni?

• JuniMammaLKPG

Nu har vi haft vår vecka på Pegasos World och jag kan inte annat än att rekommendera stället varmt. Det är helt enkelt toppen! God mat, fin standard och jätterar personal! Kan helt klart tänka mig att åka dit igen.

• Höst06

JuniMamma...
    Vad kul att höra!
    Vi bokade en resa dit idag, åker den 29 maj. Fick ett toppenpris så vi kunde inte motstå!

Måste bara fråga, fanns det blöjor och barnmat att köpa eller ska man ta med det??
    Ingår glass?

Jättetacksam för svar!

• JuniMammaLKPG

Höst06:

Vi hade med oss blöjor och tvättlappar. Då vet man att man får nåt som passar tänkte vi. Sen såg jag faktiskt inte till några blöjor och barnmat just på hotellområdet men det fanns ett apotek som låg på gångavstånd därifrån, där finns det säkert något.

Borta vid barnhörnan serverade de glass vid vissa tidpunkter. Klockan 11 och 15 tror jag det var. Annars fick man köpa i kiosken.

Kom ihåg att ta med dricks för personalen som går och plockar efter en vid poolen och resturangen samt städar rummet var toppen. Både vänliga och duktiga.

Jag svarar gärna på fler frågor om det är något.

Va härligt att ha resan att se fram emot, jag längtar redan efter nästa gång!

• JuniMammaLKPG

Euro funkar precis överallt, det är vad de säger i första hand om man frågar vad något kostar. Sedan dubblar de bara det för att få lira. Även på marknaden.

• Kajsa Bajsa

Hej!
    Jag har också precis bokat en tripp till Pegasos World, den 3:e juni bär det av, fick också ett superpris så vi kunde inte heller motstå!

Frågar gärna litegrann JuniMamma!
    Vi åker två vuxna, en snart 3-åring och en 8-månaders! Vi ska bo i familjesvit, det antar jag att ni också gjorde?
    Hur är sängarna disponerade? Är det flera rum liksom?
    Finns det vattenkokare och kyl på rummen? Om inte vattenkokare, fanns det typ kokt varmvatten att tillgå hela tiden? (Funderar på att ta med en liten termos så att man kan fixa välling på kvällen samt morgonkvisten eller när man behagar!) Micro för värmning av barnmat?

Rekommenderar du Euro framför Lira alltså? Vi är eg korthajar, är det lätt att betala med kort på de flesta ställen, eller är de inte så sugna på det? (Tänkte främst affärer osv för den mesta maten äter man ju på hotellet!)

Handduksservice finns alltså när man ska till stranden och poolen?

Vi tänkte begränsa oss till EN vagn ( ) så det blir en liggvagn främst till den lilla så hon kan sova ok. Men tar nog med någon form av bärsele också ifall stortjejen måste skjutsas också, för det är ju sittvagn i botten såklart, läste att det fanns sulkys att hyra, såg ni till något sådant? Hur tar man sig till Side smidigast med två barn? Är det promenadavstånd, alltså, finns det ngt att se längs vägen så man kan "strosa" fram och tillbaka" eller så, typ kvällstid?

Vi åker på en "SPA-resa" så det ingår hamam m.m. hade ni sådant också? Isåfall, var det svårt att få tid snabbt?

Vad bestod "Barnluncherna av och middagarna"? Och vad fanns det för barnen att äta "fritt" av under dagtid? Vad fanns till frukost?

Nu matar jag bara på frågor bara för att det är möjligt! Vi kanske missar hela charmen med att inte veta något i förväg...haha....men man är ju lite mer nojjig när man har småttingarna med sig!

Gjorde ni något som ni kan rekommendera? Någon schysst shopping?

Jag har ALDRIG varit i Turkiet faktiskt och mest varit lite skeptisk pga att man hör många som blir magsjuka...men nu är jag faktiskt riktigt peppad för det ser så fint ut!

Nu återstår bara det jobbiga, att packa....man har ju ALLTID för mycket med sig, men som sagt, man är ju nojjigare när barnen ska med! Men det lär ju vara varmt, så tjocktröjorna och gummistövlarna får allt stanna hemma!

Hur är kvällstempen, är det skönt med en tröja eller långbyxor, eller är det också overkill?

Tack för svar om du orkar!!!!!! (Kanske det tom dyker upp lite fler frågor senare....... )

Svar på tråden Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???