Inlägg från: Kajsa Bajsa |Visa alla inlägg
  • Kajsa Bajsa

Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???

Hej!
    Jag har också precis bokat en tripp till Pegasos World, den 3:e juni bär det av, fick också ett superpris så vi kunde inte heller motstå!

Frågar gärna litegrann JuniMamma!
    Vi åker två vuxna, en snart 3-åring och en 8-månaders! Vi ska bo i familjesvit, det antar jag att ni också gjorde?
    Hur är sängarna disponerade? Är det flera rum liksom?
    Finns det vattenkokare och kyl på rummen? Om inte vattenkokare, fanns det typ kokt varmvatten att tillgå hela tiden? (Funderar på att ta med en liten termos så att man kan fixa välling på kvällen samt morgonkvisten eller när man behagar!) Micro för värmning av barnmat?

Rekommenderar du Euro framför Lira alltså? Vi är eg korthajar, är det lätt att betala med kort på de flesta ställen, eller är de inte så sugna på det? (Tänkte främst affärer osv för den mesta maten äter man ju på hotellet!)

Handduksservice finns alltså när man ska till stranden och poolen?

Vi tänkte begränsa oss till EN vagn ( ) så det blir en liggvagn främst till den lilla så hon kan sova ok. Men tar nog med någon form av bärsele också ifall stortjejen måste skjutsas också, för det är ju sittvagn i botten såklart, läste att det fanns sulkys att hyra, såg ni till något sådant? Hur tar man sig till Side smidigast med två barn? Är det promenadavstånd, alltså, finns det ngt att se längs vägen så man kan "strosa" fram och tillbaka" eller så, typ kvällstid?

Vi åker på en "SPA-resa" så det ingår hamam m.m. hade ni sådant också? Isåfall, var det svårt att få tid snabbt?

Vad bestod "Barnluncherna av och middagarna"? Och vad fanns det för barnen att äta "fritt" av under dagtid? Vad fanns till frukost?

Nu matar jag bara på frågor bara för att det är möjligt! Vi kanske missar hela charmen med att inte veta något i förväg...haha....men man är ju lite mer nojjig när man har småttingarna med sig!

Gjorde ni något som ni kan rekommendera? Någon schysst shopping?

Jag har ALDRIG varit i Turkiet faktiskt och mest varit lite skeptisk pga att man hör många som blir magsjuka...men nu är jag faktiskt riktigt peppad för det ser så fint ut!

Nu återstår bara det jobbiga, att packa....man har ju ALLTID för mycket med sig, men som sagt, man är ju nojjigare när barnen ska med! Men det lär ju vara varmt, så tjocktröjorna och gummistövlarna får allt stanna hemma!

Hur är kvällstempen, är det skönt med en tröja eller långbyxor, eller är det också overkill?

Tack för svar om du orkar!!!!!! (Kanske det tom dyker upp lite fler frågor senare....... )

• Kajsa Bajsa

Vill du veta det???

Åker på en sk "Läsarresa med VK (Västerbottenskuriren, pensionärsvarning så det heter duga!! )
    du kan kolla på: www.nazar.se/vk
    Vi åker den 3:e juni, men fick samma pris som för den 27:e maj av någon anledning?! Man tackar och tar emot då!
    Sedan tillkommer ju ca 500 spänn för ngt bränsletillägg och 300 spänn för lilltösen, men det kan man ju leva med!

Vad fick ni pröjsa då? Ser att ni ju åker SNART! Härligt! Ses kanske där då?

• Kajsa Bajsa

En sak till, var det något som du packat ned som du kände att det var väldigt praktiskt och användbart som hade med den lilla att göra som du använde mycket, och samma sak, vad använde du INTE?

Svar på tråden Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???