Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Tessulago skrev 2008-04-16 18:37:56 följande:
    Själv tror jag att det är en pojk..jag har kännt på mig att det är en pojk sen start. Vet inte om det är för att jag alltid har önskat mig en lillebror, eller om det är ngt sjätte sinne som säger att det är de..
    Spännande att se sen

Jag har "kännt" rätt pa alla tre barnen sa jag tror det kan ligga nagot i sjâtte sinne eller intuition eller vad man ska kalla det
  • siamusen
    Tessulago skrev 2008-04-16 18:56:03 följande:
    ja det är nästan olidligt spännande..jag brukar inte kunna vänta på saker och ting. Vill jag ha ngt, köpa ngt osv, så gör jag det med en gång. Att då ha väntat i snart 9 månader är helt fantastiskt för att vara jag..inte för att jag hade kunnat förkorta det på ngt sätt men ändå...Åh det ska bli så spännande och se om jag har rätt ang könet =)
    Nej, jag kan inte heller vänta,men denna gangen väntade jag till hela v.16+4, fastän jag blev erbjuden att veta könet i v. 12+2
  • siamusen
    affis skrev 2008-04-17 11:07:07 följande:
    Satt precis och såg gårdagens avsnitt av Barnmorskorna på SVT. Jag tror inte att det är meningen, men för varje avsnitt jag ser så känner jag att det är så skönt att jag ska snittas. Tänker på Sthmsjävlar som förhoppningsvis ligger och snuffar på sin Hektor nu. Jag själv har snittet på onsdag nästa vecka. Längtar!
    Ja, nu är hon nog mamma
  • siamusen
    pumpkinpie skrev 2008-04-17 14:10:23 följande:
    Nu är jag ju inte TS, men nej, det tycker jag inte. Fram för fler BM och läkare som är insatta, lyssnar och förstår!
    Stör inte mig heller
  • siamusen
    cameron skrev 2008-04-17 18:27:52 följande:
    Åh vad avis jag är på Ts som nu ligger och myser med sin lilla bebbe 20 dgr kvar för min del idag och jag längtar SÅ!
    Är det sa snart Vad kul! Vad far ni?

jag har ju massa manader kvar sa jag blir verkligen sugen nu när ni andra ska fa

Ska bli roligt att höra detaljer nâr Sthlmsjävlar kommer hem!
  • siamusen
    cameron skrev 2008-04-17 18:35:35 följande:
    Japp, så snart är det! Men det känns ändå som en evighetssträcka det här sista. Jag är ju klar med allt som ska förberedas inför lillasysters ankomst (vi vet att det är en tjej), har tom bäddat både vaggan och spjälsängen *fniss*. Vet inte hur jag ska fördriva den här sista tiden. Tips mottages tacksamt! När är det dax för dig siamusen? Väntar med spänning på att höra hur allt har gått för Ts.
    Rulla tummarna kanske?

Vad har ni för vagga? Vi funderar pa vagga vi med. Jag ska ha i bôrjan av september eller slutet av augusti, vet inte om han kommer snitta tidigare iom att det ät tredje snittet.

hoppas pa september sa jag kan bada i poolen länge
  • siamusen
    cameron skrev 2008-04-17 18:50:56 följande:
    siamusen: Ja rulla tummarna låter som ett skoj tidsfördriv *haha*. Önskar att jag hade ro att bara sitta stilla och njuta av lugnet när dottern är på dagis men jag kan bara inte. Det har börjat krypa i hela kroppen och jag blir SÅ rastlös. Vi har en vagga som såldes på Babyland förut (köpte den billigt av ett par kompisar inför första dotterns födelse). Vi är iaf jättenöjda med den, känns mera ombonat att lägga bebben i den istället för i en stor spjälsäng. Aug/sept, alltså ett tag kvar för din del. Hoppas att du hinner med många mysiga poolbad innan det är dax för din bebis att titta ut
    Kan du inte måla lite inne i barnrummet da?

jag satt just och funderade pa om jag skulle gôra headboards till barnens sângar.

nagot sant kanske du kan leka med?
  • siamusen
    Birry skrev 2008-04-17 20:48:45 följande:
    Jag tror att jag har läst nånstans att "kvinnas känsla" är det enda "ickemedicinska" (eller vad jag ska kalla det) sättet som det är mer än 50% chans att man har rätt med... Alltså att det oftare stämmer vad man känner att det är för kön än vad ringtest/magform/hjärtljud visar. (Svårt att formulera det där begripligt! )Hej tråden förresten! pumpkin - tack för intressanta länkar!! Älskar sånt där, men är dålig på att hitta hur jag än Googlar...Själv har jag varit på mitt första läkarbesök (i v 14) och är lovad snitt om jag inte ändrar mig av de två Aurorasamtal som de vill att jag ska gå på. Hade helst velat ha ett datum för att känna mig lugn, men doktorn sa att jag inte ska oroa mig utan jag har ett snitt om jag fortfarande vill ha det då. (Och det vill jag ju!) Jag hade bett min bm att boka mig till en snäll läkare och det gjorde hon verkligen!!Grattis ni som fått tid redan!!snart3barnsmamma - skööööönt att du i alla fall får komma till psykolog nu. Håller tummarna för dig och mitt erbjudande kvarstår om att skriva sig här om det behövs!
    Min radiolog sa samma sak sist: att mammor ofta kânner pa sig

Angaende datum sa kan de nog vara svart för dem att ge ett exakt datum just nu. De maste nog kolla upp planeringen innan och den görs kanske inte sa tidigt innan. Däremot kan du kanske fraga om vilken vecka det blir i sa vet du lite mer
  • siamusen
    cameron skrev 2008-04-17 21:45:01 följande:
    siamusen: Barnrummen är redan klara. Jag har fixat massor i bebisrummet så det står nu bara och väntar på själva bebisen Även storasysters rum har fått en makeover Sen har jag börjat pyssla med ett nytt projekt dom sista veckorna, jag tillverkar söta askar som kan användas till förvaring eller som presentaskar till dop, bröllop och barn (ska lägga upp bilder på både askar och barnrum så snart vi inhandlat en ny kamera för den gamla har precis fått fnatt). Flera tips på vad man kan hitta på? Känner mig ovanligt kreativ för tillfället
    Sy ett lapptäcke eller en filt den nya kan ligga pa?
  • siamusen

JAG är BÄST skrev 2008-04-17 21:49:12 följande:

Nu kan jag inte hålla mig längre tjejer. Har följt tråden ett tag.Måste säga att jag beundrar er som vågar stå på er.JAG förespråkar kejsarsnitt.
    Hej sötnos Läget?
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.