Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:45:38 följande:

tycker du?
    Ja. Hon syftade pa sin släkting och sina bekanta. Utgick bara fran sina egna erfarenhet.

Att det sedan kanske inte stâmmer med läkare generellt är en annan sak. Men det har vi ju klarat upp nu tycker jag.
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:54:59 följande:

jag frågade om skäl och hon berättade en persons skäl men skrev plural i TS. Jag har helt enkelt svårt för dåligt underbyggda påståenden. (Ffa när det gäller alkohol och amning, men det är något helt annat.)atrocious: Beklagar din jobbiga upplevelse men grattis till din bäbis! Be att få prata med barnmorskan du hade på din förlossning så att du får bearbeta vad du gått igenom oavsett hur ditt nästa barn kommer till världen. Sen finns aurorasamtal under nästa graviditet som ofta mynnar ut i att det blir planerat snitt.
    Visst, jag förstar den biten men tycker inte det är sa mycket att debattera om nu när du fatt svar eller fatt det svar du kommer fa,om du förstar vad jag menar.

Hade det varit en annan trad hade jag nog inte reagerat men just för att det finns sa manga hâr inne som mar daligt sa tycker jag man kan lata ett "felaktigt" pastaende rinna lite mellan fingrarna.

Sa viktigt är det vâl inte att "vinna" och alltid ha rätt?
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 23:03:09 följande:

och ni kanske ska passa på och peppa atrocious
    Kan tyvärr inte da jag inte bor i Sverige. Jag hade inga problem men det är inte sa relevant för svenskar.

Men jag tolkar dina inlägg som att det är viktigare att du far vinna dina debatter än att folk mar bra Bra att veta.
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 23:02:33 följande:

backa och läs inlägg 750. Ni slår in öppna dörrar.
    Klart du och alla andra far svara.Inte det det handlar om.

Fragan är bara hur lâmpligt det är och pa bekostnad av vem.

Om du tycker att det är viktigare att du far framföra dina asikter om nagot som inte är relevant fôr traden än att folk mar bra sa fortsätt debattera Jag personligen tänker tvârtom.
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 23:10:47 följande:

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:54:59 följande:
    mmmm jag verkligen anstränger mig för att oroa blivande mammor genom att sprida desinformation.
    Ingen som sagt, eller hur.
  • siamusen

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 23:11:28 följande:

men nu kan du få sista ordet för jag måste sova inför morgondagens operationer. snällt va
    Äsch, du kommer säkert tillbaka imorgon ocksa
  • siamusen
    pumpkinpie skrev 2008-04-15 07:10:19 följande:
    Blir lite lessen när det blir tjafs i min favvotråd, det här är min fristad, här kan jag prata om sånt jag aldrig skulle våga prata om någon annanstans. Det här är en pepptråd inte en diskussionstråd. I diskussionstråd är alla övertygade om att de har rätt och oliktänkande fel, här är vi alla av samma uppfattning och vill inte bli ifrågasatta (det finns lämpliga trådar för det också, gott om dem )Jag skulle vilja förelå att vi inte svarar, förklarar eller bemöter, bara struntar i sådana inlägg i den här tråden. TS utgick från sina egna erfarenheter, det gör vi alla. Jag bygger inte min uppfattning på TS påståenden, tror inte någon annan gör det heller. Att påstå att TS vilseleder är kränkade och fräckt!PS. Siamusen, du är nog den klokaste jag vet
    Du har helt rätt; hade varit bättre att strunta i inläggen, men det är lätt att vara efterklok Nu vet jag bâttre dock. Nästa gang gar jag och poppar popcorn istâllet
  • siamusen
    Jaylin skrev 2008-04-15 13:35:55 följande:
    Jihuuu!!!!Var hos läkare på DS nu på förmiddagen och fick mitt snittdatum!!!Den 30/6 kommer bebben!!!!!Gud så skumt att veta exakt när! Men så kul - det blir en junibebis! Inskrivning den 26/6.Läkaren sa till mig att de inte kan tvinga mig till att föda vaginalt och att det inte är några problem med snitt. Hon bad mig dock tänka på att om förlossningen sätter igång innan den 30/6 så ska jag åka in direkt och att det i värsta fall kan gå så snabbt att det ändå blir en vanlig förlossning. Men vad ska man säga om det? Det är ju inget man kan planera för.
    Stort jâttegrattis

Min yngste är utsnittad den 30/6 han med.MYCKET bra dag att fa barn
  • siamusen
    Tuzza skrev 2008-04-15 14:25:56 följande:
    Oj vad det hänt mkt i tråden sedan jag tittade sist...Har inte orkat sitta vid datorn så mkt. Vad tråkigt att det blivit tjafs...fram tills nu var detta i princip enda tråden man kunde läsa i och känna sig stöttad och känna igen sig...Trist när det blir som alla andra trådar där man ifrågasätts nåt grymt bara för att man vill ha snitt..För en vecka sedan var jag på klarasamtal (vet inte om jag kanske har skrivit det??). Bm var jättegullig..Men det hjälpte mig inte nåt. Fick gå in i förlossningsrummet jag hade sist..vilket ledde till att jag sovit ännu sämre sedan dess. Jag bara ligger och funderar och oroar mig!! Det kröp i hela kroppen på mig. Meningen var att jag skulle lägga det gamla bakom mig...Ska dit en gång till...men jag tänker kräva att få trä'ffa en läkare nu...Är ändå i v 33 snart...Börjar det inte bli hög tid att få ett beslut? Jag är bara så himla RÄDD för vad som kommer att hända om jag inte får snitt...Hur tusan ska jag må fram tills BF då? Som det är nu sover jag inte om nätterna...jag gråter typ dagligen och förra veckan, dagen efter klara-besöket så kom jag gråtandes till jobb. Jag mår uruselt psykist...Detta funkar liksom inte. Jag kan ju aldrig tänka mig att bebis i magen mår bra av en mamma som är ett nervvrak..Och jag har ju en 1.5årig son också att ta hand om...
    Hoppas du far ditt snitt och att du far det beviljat snart sa du slipper tänka pa det mera. Tror de kan dra sig för att ta ett beslut dock fôr att se om mamman ândrar sig.

Ring upp och tjata.
  • siamusen
    Tuzza skrev 2008-04-15 14:55:54 följande:
    Ja, jag fattar inte varför det ska vara så svårt att bli tagen på allvar....Dom vill väl att man ska ge upp kan jag tro...Hur som helst, grattis till er som fått snitt!!!
    Tror det kan vara nagot sant ocksa faktiskt. Att de vill se hur mycket man faktiskt vill ha snitt och att en del faktiskt byter asikt efter sina samtal etc.

Du kan ju alltid ringa och fraga om NÄR du far datum till snittet, inte OM.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.