ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.
hjärta skrev 2008-04-03 23:33:23 följande:
Gällande snitt framställs bara "faror"(inte god statistik) för att snitt kostar mer för samhället, sedan är det makt som styr och vi kvinnor är lågprioriterade. Tragisk fakta 2008. Hade män fött barn hade det funnits ett BB vid varje staoil-mack. Trust me. Snitt hade också varit ett självklart alternativ. Sedan hade bättre smärtlindrings alternativ funnits då forskningen satsats mer på. Ja, jag är en bitterfitta. Men det är inte konstigt. Jag hade kanske valt att föda vaginalt om jag VETAT att jag skulle få fullt övervak, men det VET jag att jag inte skulle få. Riskerna är för stora vid en vaginal förlossning. Och jag VILL ha min bebis, levande! Och det är banne mig INTE för mycket begärt. Som tur är finns det kvinnor som stöttar varandra och respekterar varandras beslut. Tack för det, brudar! Kram på er! Ps. jag var såååå tvungen att få ur mig lite frustration.Men tom. den oron skulle min aurora-bm snacka "ner", när jag berättade om riskerna för CP-skador för barnen...MEN säger hon, barnet kan ha fått CP-skador av infektioner i magen, inte nödvändigtvis av förlossningen...ja jag vet, jag är inte 5år, det fattar väl jag oxå, MEN risken är ganska stor i mitt fall, som jag ser på det...med tanke på förra bebisens storlek o att han fastnade OCH fick hotande fosterasfyxi, vad är det som säger att det inte skulle hända igen, jag blir rosenrasande när bm o läkare försöker underminera ens HELT rationella oro. De fattar fan inte att JAG litar inte på deras snack om att de har FULL kontroll på bebisen. NEJ, de har inte full kontroll, o jag kan inte göra ETT SKIT åt det när jag väl ligger där... GGGRRRRRR
Sorry, att stämmningen är lite dyster från min sida..men så ligger det till, kommentera gärna min oro..