• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

siamusen skrev 2008-03-12 18:50:47 följande:
    Fattar inte heller varför. Verkar konstigt.
    ja, det är mkt lurigt, man skulle kunna tro att hon är en ny bm, men nej, hon har jobbat typ20-25år som det...
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-13 11:11:19 följande:
    Aurora är ju enbart psykolog samtal vad jag förstått utav min bm?De ska väl försöka få dig att kasta bort din rädsla, eller ändra uppfattning?Jag behövde inte gå på sånna samtal, min bm skickade mig till förlossningsläkaren direkt eftersom jag var så säker på att jag ville ha snitt...
    Då kan man ju undra, vad händer om aurora-bm inte kan ändra min uppfattning, tvingar de mig att föda vaginalt iaf?
    Vad tror ni?
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-13 11:16:44 följande:
    Då är det väl för att läkaren nånstans tror att du kommer godkänna att föda vaginalt efter dessa samtal.Finns ju siffror på över 50% tror jag, inte helt säkert, föder vaginalt efter just såna här samtal, dit han kanske vill komma?Ren övertalning tror jag de försöker med ibland =/
    På mig borde de fattat att jag kommer inte att ändra uppfattning...jag är helt säker att jag inte kommer att ändra mig, det finns inte på kartan så att säga, eftersom INGEN kan garantera att, det som hände sist inte händer denna gången.
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-13 13:07:45 följande:
    De kan aldrig tvinga dig + att du ska ju på möte med förlossningsläkaren,han/hon som  beslutar.
    men det konstiga är ju att jag har redan varit på detta möte...hon överläkaren (hon är förlossnings ö-läkare) jag träffade förra torsdagen, det är hon som kunde ha beslutat det där o då...
  • beadis
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-13 16:56:09 följande:
    Låter jätte konstigt?Vad vill de att du ska göra nu?
    gå på aurora samtal, för hon hoppas att jag ger med mig till igångsättning i v38, men jag vill ju inte det...sen sa hon nåt i stil med att OM igångsättningen inte sätter igång väkarna ordentligt eller nåt, KAN det bli aktuellt med snitt, men det är ändå de i personalen som bestämmer OM det ska ske. Alltså jag kan inte bara säga ifrån, o så får jag mitt snitt, så nej, det där "löftet" litar jag inte ngt på. Alldeles för osäkert, eller vad tycker du?
  • beadis

solstråla:

Nej de är inte riktigt kloka...men men vad gör man....om hon får som hon vill ha...ska jag sättas igång i v38, vill ju verkligen inte det...det är fortfarande lika osäkert med barnets storlek och allt annat hemskt som kan hända...

• beadis
    Tuzza skrev 2008-03-15 12:34:27 följande:
    Det verkar ju vara rena rama cirkusen för att få ett planerat snitt....Någon som har erfarenhet från helsingborg förresten? Läkaren jag träffade i veckan pratade också om igångsättning tidigare men jag säger som någon annan skrev här: jag VILL INTE bli igångsatt och föda "vanligt" överhuvudtaget..Jag vill ju ha ett snitt...Fattar inte vad som ska hjälpa med att bli igångsatt. Har jag otur kan det ju sluta med akutsnitt iaf. Jag vill ha det planerat denna gång. Tänker på det hela tiden och har svårt att sova om nätterna för det snurrar i mitt huvud om detta...
    du är definitivt inte ensam..här är en till...som verkligen inte vill bli igångsatt..det ger INGA som helst garantier att ngt kan gå fel. klart att det finns risker med snitt oxå, men ser de som ganska små..
  • beadis

Hej Malinmys

Du får försöka med alla hemkurer som finns och bli bättre, försår verkligen att du inte vill hosta o nysa med ett nytt sår på magen...

• beadis
    Smuliz skrev 2008-03-17 13:34:33 följande:
    MEn det är väl bara för att försöka vända mina på mina tankar?!
    ja, för att vända dina tankar o trötta ut dig med tiden....de hoppas väl att du med tiden inte orkar tjata mer
  • beadis
    Smuliz skrev 2008-03-17 15:16:44 följande:
    Svar på #295Ok, det ska de INTE lyckas med!! Om ja så ska packa ihop psykiskt på köpet.
    jag är oxå helt inställd på planerat snitt, tänker inte ge mig, speciellt inte efter det som har hänt på mitt sjukhus förra veckan...
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.