Inlägg från: pumpkinpie |Visa alla inlägg
  • pumpkinpie

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Grattis Hjärta!

• pumpkinpie

Grattis Tuzza! Så himla skönt att höra om alla som får snitt, det stärker verkligen!

• pumpkinpie

En fråga till er som har haft Aurora- och snittsamtal, blir man förhörd på om man känner till alla ev komplikationer osv?

• pumpkinpie
    Sthlmsjävlar skrev 2008-05-06 15:28:04 följande:
    Gick aldrig på aura samtal men under snittsamtalet med förlossningsläkaren så frågade hon inte mig.MEN det var för att det stod i remissen från min bm att jag var väl insatt i risker/komplikationer och att vi redan pratat igenom detta.
    Säkert olika för olika läkare. Tja skadar ju inte att vara påläst
  • pumpkinpie

Grattis båda två!

Snittblommor...fniss..

• pumpkinpie

Lider med dig snart3barnsmamma, ofattbart att de bara kan köra över en på det viset. Jag saknar ord...

• pumpkinpie

Det finns två böcker som jag tyckte var väldigt bra, den ena heter Kejsarsnittsboken och den andra heter Rädd att föda. Köpte dem på adLibris eller Bokus på nätet, minns inte riktigt.

• pumpkinpie

Kan väl också tillägga att huvudargumentet som jag läst mig till i amerikanska studier för snitt vid förlossningsrädsla är att risken för att förlossningen blir komplicerad ökar. Akutsnitt är också vanligare om kvinnan är rädd.

• pumpkinpie
    rew skrev 2008-05-20 16:03:05 följande:
    kommer det finnas ngn kvar som kan peppa mig när jag ska ha bebis? Har planerat syskon våren 2010. Då har väl alla fått sina bebisar och tråden dött ut...
    Det är nog ganska troligt at jag finns kvar då, just nu går det inte så bra... men jag kan peppa för tre

Kul för Smuliz förresten, hoppas allt har gått bra!
  • pumpkinpie

Magiska under skrev 2008-05-20 20:34:29 följande:

Tjohooo!! Fick mitt snitt beviljat i Varberg idag!! Inskrivning den 4/7 och snitt 5/7, på en lördag. Är sååå lättad och glad!! Gud vad jag längtar nu. Smuliz: Lycka till
    Grattis, roligt att höra! Varberg verkar vara det förlovade länet för alla som behöver snitt
  • pumpkinpie

Åhh, grattis till lilltjejen Smuliz! Låter som om allt gått ganska smidigt.

• pumpkinpie
    Hopp78 skrev 2008-05-27 10:32:42 följande:
    Vet att detta inte tillhör här men varför ska andra personer lägga sig i mitt beslut om jag inte vill skaffa fler barn?Jag har ingen anledning att skriva varför jag känner så, lite för personligt enligt mig.Blir bara så less...
    Ja, det kan man fråga sig. Folk har en tendens att lägga sig i sådant som inte angår dem. Jag får ständigt frågan om vi inte skaffa barn snart. Ingen av dem som frågar har naturligtvis en aning om vår kamp, men det är oerhört okänsligt och privat.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.