Inlägg från: pumpkinpie |Visa alla inlägg
  • pumpkinpie

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Nja, han är blandras , men uppvuxen där.

• pumpkinpie

Kanada.

Har fått för mig att du bor i Frankrike, stämmer det, eller hittar jag på?

• pumpkinpie

Trevligt, har varit i Frankrike och flyger ofta genom de Gaulle, men har aldrig varit i Paris...skandal! Måste göra nåt åt det!

Har man annorlunda inställning till snitt och förlossningar där? Verkar som om du inte hade några större problem att få dina snitt.

• pumpkinpie

Låter onekligen smidigt, verkar ju variera rätt så kraftigt mellan olika sjukhus och läkare här också. Man får väl helt enkelt hoppas man kommer till rätt person.

Här är det ju oerhört laddat, jag har faktiskt valt att inte diskutera detta med någon jag känner förutom ett par vänninor med samma inställning. Saker och ting är svåra som de är och jag har ingen lust att försvara ett beslut som redan är väl underbyggt. Folk får väl göra som de vill liksom

• pumpkinpie

Amen på det! Och natti natti, nu går jag och knyter mig!

• pumpkinpie

Grattis till sötnosen Hektor, skönt att höra att allt gick så bra!

• pumpkinpie

Har varit inne och läst i tråden varenda dag, men jag har inte orkat skriva nåt. Känner mig så himla hopplös och lessen, orkar liksom inte ta tag i det här. Har ingen anledning egentligen att deppa ihop eftersom jag inte ens ringt och bett om samtal än...

Jag vet att chansen att få ett kejsarsnitt beviljat innan man är gravid är ytterst liten, vad ska jag göra om de nekar? Jag är ingen abortmotståndare, alla har rätt att göra sina egna val, men för mig skulle det kännas fruktansvärt att bli gravid med flit för att sedan göra abort om jag blir nekad snitt. För mig är det inte möjligt att vänta till sent in i graviditeten på snittbesked, det går bara inte. Jag vrider och vänder på detta men hittar liksom ingen lösning än, det är ett jävla moment 22. Jag vill ju så gärna ha bebis.

Finns det fler som mig tro? Ingenstans har jag läst i böckerna om detta fenomen, har inte heller hittat något på nätet, men jag har svårt att tro att jag skulle vara den mest rädda kvinnan i världen... Har sett någon enstaka på FL, skulle vara intressant och veta hur ni tänker gå tillväga!

• pumpkinpie

Snart3barnsmamma hur gick det i dag?

Håller tummar och stortår!

• pumpkinpie

Tror att de allra flesta går hos AuroraBM, de är speciellt utbildade för att ta hand om förlossningsrädda kvinnor. Hur man kommer dit varierar nog beroende på var man bor, men du kan ju börja med att fråga din BM.

Det är inte AuroraBM som bestämmer om man får snitt, som jag har förstått det har de mer en funktion av att övertyga kvinnor om att vaginalförlossningar är bättre, men om du lyckas övertyga dem kanske det är lättare att få snitt.

Är inte säker på om jag har svarat på din fråga, men försökte i alla fall.

• pumpkinpie
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-24 18:42:00 följande:
    ja, idag har man varit på aurora samtal...gick igenom journalen från förra förlossningen.....jag tror att det lutar mer o mer åt att jag kommer att ha igångsättning i v38...får se vad psykologen säger i morgon...nervös som f*n
    Är du OK med igångsättning? Hur kom de fram till att det passade dig bättre än snitt?
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.