Inlägg från: cameron |Visa alla inlägg
  • cameron

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Åh vad avis jag är på Ts som nu ligger och myser med sin lilla bebbeGlad 20 dgr kvar för min del idag och jag längtar SÅ!

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080507!
  • cameron

Japp, så snart är det!Skrattande Men det känns ändå som en evighetssträcka det här sista. Jag är ju klar med allt som ska förberedas inför lillasysters ankomst (vi vet att det är en tjejFlört), har tom bäddat både vaggan och spjälsängen *fniss*. Vet inte hur jag ska fördriva den här sista tiden. Tips mottages tacksamt! När är det dax för dig siamusen? Väntar med spänning på att höra hur allt har gått för Ts.

• cameron

siamusen: Ja rulla tummarna låter som ett skoj tidsfördriv *haha*. Önskar att jag hade ro att bara sitta stilla och njuta av lugnet när dottern är på dagis men jag kan bara inte. Det har börjat krypa i hela kroppen och jag blir SÅ rastlös. Vi har en vagga som såldes på Babyland förut (köpte den billigt av ett par kompisar inför första dotterns födelse). Vi är iaf jättenöjda med den, känns mera ombonat att lägga bebben i den istället för i en stor spjälsäng. Aug/sept, alltså ett tag kvar för din del. Hoppas att du hinner med många mysiga poolbad innan det är dax för din bebis att titta utSkrattande

• cameron

siamusen: Barnrummen är redan klara. Jag har fixat massor i bebisrummet så det står nu bara och väntar på själva bebisenSkrattande Även storasysters rum har fått en makeoverFlört Sen har jag börjat pyssla med ett nytt projekt dom sista veckorna, jag tillverkar söta askar som kan användas till förvaring eller som presentaskar till dop, bröllop och barn (ska lägga upp bilder på både askar och barnrum så snart vi inhandlat en ny kamera för den gamla har precis fått fnatt). Flera tips på vad man kan hitta på? Känner mig ovanligt kreativ för tillfälletGlad

• cameron

Lapptäcke låter spännande men det är nog lite för avancerat för mig. Jag är ju inte jättebra vän med symaskinen. Men en enklare filt kanske vore ngt. Var faktiskt och tittade efter ngn fin filt till bebben idag men hittade ingen färdigsydd som jag tyckte passade. Kanske ska ge mig iväg och leta tyg istället och fixa en själv, tack för tipsetGlad Då får jag ngt att pyssla med en stundFlört

• cameron

Tänkte på det här med den kommande vårdstrejken. Hur påverkar det oss som ska snittas planerat? Är inte alls insatt i vad som sagts men är det inte nu på mån man ska börja och sen ev plocka ut flera i strejk from den 5:e maj? Jag ska snittas planerat den 7:e maj, finns det risk att operationen blir inställd/uppskjuten då?Förvånad Hjälp!

• cameron

Hoppas att du har rätt siamusen. Men ett planerat snitt som mitt vilket görs hela 12 dgr innan Bf ses väl kanske inte som direkt akut? Hörde att operationer som är av icke-akut art kan komma att skjutas upp men jag hoppas självklart att mitt snitt inte räknas dit. Nåja, det kanske har löst sig i god tid innan den 7:e. Ska träffa min Bm på fred i nästa vecka och om det fortf verkar ovisst då så kommer jag ju att ta upp frågan med henne. 

• cameron

Ett stort grattis Sthlmsjävlar!Glad Underbart att höra att allt har gått bra!

• cameron

Sthlmsjävlar: Åh så söt lilla Hektor är!Glad Nu längtar jag riktigt mkt efter min Tindra.

Smuliz: Jag har skrivit ett förlossningsbrev och det gjorde jag även inför mitt förra snitt. I brevet nämner jag bl a kort att jag snittas pga förlossningsrädsla och att ett bra bemötande och att jag får så mkt info som möjligt är oerhört viktigt för mig (är så rädd för att känna mig överkörd och nonchalerad). Jag tar även upp att jag vill att navelsträngen ska klampas/klippas så sent som möjligt, påminner om att jag är Rh neg samt nämner hur viktigt det är för mig att inte behöva separeras från varken barn eller pappa (förutsatt att ingen akutsituation uppstår som gör att man måste dela på oss). Ja det här var nog mitt brev i stora dragGlad Vad gäller det som du nämnde om bedöving och kateter så har man på mitt sjukhus rutinen att man alltid sätter bedövningen först. Jag tycker att det är konstigt att man inte gör lika på alla sjukhus för varför plåga mamman i onödan genom att sätta katetern innan bedövningenFörvånad

• cameron

Smuliz: Dåligt att man sätter katetern före bedövningen på ditt sjukhusLedsen Förstår verkligen vad du menar med att känna sig utelämnad. Stå på dig så att du får bedövningen först! Borde ju inte vara ngt problem för dom att sätta katetern när du ligger på op. bordet istället. Om jag var dig skulle jag nämna att jag är GBS-bärare, det skadar ju inte.

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.