Inlägg från: cameron |Visa alla inlägg
  • cameron

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Jag förstår precis vad du menar rew. Japp nästa gång vet du vem som bestämmer och tar bara till dig det som du känner känns braGlad

Världens bästa Olivia 060524. Lillasyster kommer 080507!
  • cameron

hjärta: Jag känner en tjej som fått blodpropp efter sitt andra snitt men tvivlar också på att det är speciellt vanligt förekommande. Men vad gäller medicin för att förhindra blodpropp så verkar många sjukhus endast ha det som rutin för dom som tillhör ngn riskgrupp (t ex överviktiga). På Ds där jag föder mina barn får man inte förebyggande sprutor om man inte är riskpatient, jag fick det inte vid mitt förra snitt.

• cameron

Upprepar det jag skrev innan, det är långt ifrån på alla sjukhus som alla får förebyggande sprutor efter sitt snitt. Jag fick det INTE efter förra snittet men det gick bra iaf. Tror att blodpropp är en ganska ovanlig komplikation. Eller hoppas det iaf.

• cameron

Jaylin: Ja precis. Efter mitt förra snitt ville man att jag skulle resa mig upp ur sängen samma kväll för att minska risken för blodpropp. Nu var jag väldigt yr och svag samma dag så jag orkade bara stå upp ngra sekunder men det var bättre än ingenting tyckte personalen. Morgonen efter tog man bort katetern och uppmanade mig att duscha och röra på mig så mkt jag bara orkade.

• cameron

malachis mamma: Var du också väldigt yr och matt dom första dagarna efteråt? Tycker att man hör många som varit pigga ganska så fort efter sina planerade snitt men själv blev jag grön i ansiktet vid minsta ansträngning dom första två dygnen. Orkade inget och rummet bara snurrade när jag skulle gå till och från toaletten (höll på att svimma ett antal ggr).

• cameron

Nu har jag suttit och jagat upp mig själv igen. Suck! Läst en massa trådar och inlägg om hur dålig/feg/knäpp man är om man frivilligt väljer att snittas och hur NATURLIGT det är att föda vaginalt osv. Jag blir så jävla less rent ut sagt!Skrikandes När ska man sluta upp att smutskasta oss som väljer att snittas??? Är folk hjärntvättade eller? Hur fn kan man anse sig ha rätten att dömma ngn annan pga dennes val av förlossningssätt? Inte tusan är jag en sämre kvinna pga att jag väljer att föda mina barn med planerat snitt! Jag är STOLT över mitt val och anser mig vara lika mkt kvinna som dom som föder sina barn den "vanliga" vägen! Så det så. Förlåt, men var bara tvungen att lätta på trycket liteFlört

• cameron

Sthlmsjävlar: Men vad fn! PRECIS det där som jag har varit rädd för ända sedan v 20+ någonting då mina första sd började komma. Har noll förtroende för att man verkligen skulle ge mig mitt snitt om jag kom in till förlossningen med fullt värkarbete. Detta trots att jag tagit upp frågan med läkarna som jag träffat och dom försökrat mig om att det i sånt fall skulle bli ett akutsnitt och att jag inte har ngt att oroa mig för. Man KAN inte lita på sjukvården, det är ju uppenbartLedsen Usch vad trist. Hoppas att din bebis vill stanna därinne fram till den inbokade snittdagen så att du slipper flera jobbiga besök på förlossningen.

• cameron

Lägg ner diskussionen om huruvida läkare själva väljer snitt eller inte. Den här tråden handlar om oss vanliga tjejer som av olika anledningar väljer snitt framför vaginal förlossning.

• cameron

Det står klart och tydligt i Ts att den här tråden har skapats för att slippa en massa tjafs och påhopp och att tråden är till för att vi som av olika anledningar ska snittas ska PEPPA varandra. Den ngt aggressiva diskussionen om huruvida läkare själva väljer snitt eller inte hör således hemma någon annanstans. Så Tyras föräldrar, du kanske skulle starta en egen tråd om det här med läkarna om nu den frågan ligger dig så varmt om hjärtat?Flört 

• cameron

Men lägg ner nu... Sånt här tjafs är inte välkommet i den här tråden. Varför ska det vara så svårt att acceptera det?

Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.