• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Magiska under skrev 2008-05-14 18:44:04 följande:

Tyckte det gjorde svinont att sätta katern sist! Snart3barnsmamma: Jag tycker inte heller att du ska ge med dig. *Styrkekramar*
    men det spelar ingen roll vad jag säger eller gör...de kommer inte att ge mig snitt..överläkaren hade än en gång pratat med sitt team av förlossningsläkare o de var eniga, det blir inget snitt...jag kan skrika mig blå, men de gör inget åt det :(
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-05-14 20:23:23 följande:
    Kan man inte anmäla dom på nåt vis? Jag blir så rosenrasande när jag hör det....
    Det skulle nog tyvärr inte hjälpa...de stirrar sig bara blinda på alla risker man ev KAN råka ut för...och hur många är det som verkligen råkar illa ut vid ett snitt?
  • beadis
    wozzgirl skrev 2008-05-15 14:00:56 följande:
    snart3barnsmamma.. Jag tycker otroligt synd om dig som ska behöva kämpa så för ditt snitt och de blånekar. Man borde få bestämma mer än så om sin egen kropp. Jag vet inte hur ni har det i Swe med olika områden/städer etc.. om ni har rätt att välja vilket sjukhus som helst?Men kan du inte försöka vända dig till ett annat sjukhus. Vissa sjukhus är ju mer benägna att tillåta snitt än andra.
    Tack för ditt stöd...så du bor i Finland?
    Jag själv är född o uppvuxen i Helsingfors..tills jag var 11år.

Just nu orkar jag faktiskt inte kåmpa på mer när det gäller snittet, utan jag har gett upp, o får försöka ta det som det kommer, för det tar alldeles för mkt energi från mig att kämpa vidare...jag hoppas bara att det går bra DENNA gången, sist var det ju ett helvete.. :(
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-05-15 20:13:43 följande:
    Jag förstår att det msåte vara hur jobbigt som helst..men orkar du leva med tanken på att du inte får sitt snitt...? För mig tog det ännu mer energi...Jag håller fortfarande tummarna för dig...!
    jag är tyvärr tvungen att stå ut...har inget val, för de kommer inte att ge mig det.
    Om jag ska överhuvudtaget orka psykiskt med resten av graviditeten, MÅSTE jag ställa in mig på ngt alternativ. och nu är det bara igångsättning som är mitt alternativ
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-05-15 21:50:20 följande:
    Nej det är klart..det blir kanske lättare mentalt om man ställer in sig. Hoppas ändå att ngn ändrar sog på vägen för din skull!
    inte blir det överläkaren iaf.. :(
  • beadis

TS, hur mår du och Hektor?
    Hoppas ni har det gott o har njutit av det underbara vädret som vi flesta har haft...under den senaste tiden

• beadis
    AngiesMamma skrev 2008-05-19 08:30:41 följande:
    Fan vad ja stör mig på dessa läkare. Nu har dom ändrat sig o vill ha en planerad igångsättning på mig ist... ???! vafan e de för skillnad!? asså jo ja vet vad de e för skillnad, men ja blir så trött på dom. Ska träffa doktorn igen den 22 maj, o ska då få ett svar. säger han iaf. men kommer fan snart byta läkare om de ska fortsätta så här.
    jaha, då är du i samma situation som jag då, fast mig kommer de att tvinga oavsett vad jag säger...hoppas att du orkar stå på dig...Skickar styrkekramar till dig /Pia
  • beadis
    Smuliz skrev 2008-05-19 21:23:21 följande:
    Nu har ja varit på inskrivningen och lämnat dottern å hundarna hos min syster. Puh! Nu återstår packningen Det hann ja ju aldrig me förra gången.Det gick bra, dock tyckte ja att BM kunde ha varit lite mer nice, men men. Hon va inte otrevlig eller nåt, men gjorde heller inte mer än sitt jobb.Förklarade hur det gick till väldigt snabbt, när ja sa till att jag ska ha katetern EFTER bedövningen sa hon att så gör dom inte här. Jo min läkare har lovat mej det sa jag. Jaha men det står det inte om i nåra papper minsann.Får se.. ska man va tvungen å bråka om det imorn oxå Narkosläkaren va oxå bara rak på sak, men förklarade mera utförligt tyckte ja. Han sa att vi måste ta prover imorn på mej pga min njurskada, så det va inte säkert att ja kunde få vara vaken, det berodde på hur blodet va!? Men men... ja sov ju förra gången me så det gör mej inget, Men trist om inte sambon får va me ju...Sen HÖR Å HÄPNA, ja berättade att jag tycker det är lite läskigt med ryggbedövningen, då sa han att RISKERNA vid en vaginal förlossning är STÖRRE än riskerna som kan hända under ryggbedövning Äntligen en LÄKARE som säjer det ja alltid trott, men aldrig fått klarhet i. Känns ännu mer som att jag valde rätt beslut när ja ville ha snitt.Jaja nu ska ja packa klart, gå en promenad, duscha och sen äta en massa gott framför tv:n. Ska ju vara fastande sen efter kl 24 Lycka till, till mej själv imorn
    Lycka till Smuliz!
    Va underbart att få träffa den lille i morgon.... :)
  • beadis

STORT GRATTIS Smuliz, o skönt att allt gick så bra.. :)

• beadis
    Tuzza skrev 2008-05-28 09:45:44 följande:
    Hmm..om 6 dagar snittas jag..det börjar kännas vääääldigt närma.. Är nervös men otroligt nyfiken på vad det är för en filur som tränar kick-boxning i min mage! BB-väskan står iaf färdigpackad och nu känns det mest som jag går och väntar. Känner mig mest tung och otymplig nu..Gick mer än vanligt igår, lämnade och hämtade sonen på förskolan gåendes..Sen var jag och handlade. SÅ ont jag hade i hela kroppen i natt när jag vaknade..DET ska bli skönt att slippa..Hur går det för er andra som fortfarande väntar på besked?
    va skönt o få träffa din lille snart....jag får vänta till slutet av juli........LÅåååånnngt kvar, o med igångsättning som ni säkert vet redan :(
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-05-29 22:08:43 följande:
    Är det helt tvärstopp med snitt nu då? Blir det inte fler diskussioner kring det?
    Ja, det är helt tvärstop! Inga fler diskussioner med läkarna...som vägrar helt enkelt o ge mig det... :(
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-05-31 14:02:16 följande:
    Näää..jag tror inte mina öron..ska dom bara låta dig gå och må skit resten av grav och inte alls ta hänsyn till dina önskemål..Fattar inte att det ska få lov att vara så olika från sjukhus t sjukhus..
    Ja, just så tänker de göra, för de tror att mina samtal med psykologemn ska få mig lugn...knappast, jag brt ihop hos henne senast denna veckan...det hjälper inte att prata om min rädslor, de finns där ändå likförbannat efter mötet :(
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-06-07 10:03:01 följande:
    Hej på er!I tisdags kom ELLEN äntligen ut! Hade fått tid till OP kl 08.00 men tyvärr kom en massa akutfall mellan så hon kom inte förrän 14.24. Jobbig väntan eftersom man inte fick äta.. Men ut kom hon och allt gick jättebra! Det var helt underbart att få ha henne hos mig medan de sydde ihop mig...ngt jag saknade förra gången när sonen kom med akutsnitt. Mår bra nu, nästan som vanligt igen, precis som Aljas79! Grattis på DIG också! Gick upp utan större problem morgonen efter och slapp katetern samtidigt..Den hade jag ju nojjat över att sätta in men det var inget farligt alls.Enda misstaget JAG gjorde var att vända på huvudet och titta rakt upp i operationslampan...rekommenderas INTE! Inget kul att se..
    GRATTIS! Tuzza!
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.