Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

cassandra86 skrev 2008-03-13 19:24:14 följande:
    Skit störigt.Känns inte alls som man är upplagd för en förlossning när man redan innan har oro för ANDRA saker också i samband med den. Förutom då den enorma smärtan som antagligen väntar.Bm skickade mig till läkare som nu har bett neurologen om lite mer detaljer kring Vad som hade kunnat hända vid en vanlig förlossning.Ingen vill väl chansa på en hjärnblödning hoppas jag,Men jag är såå rädd för kejsarsnitt också!!hur känner ni andra? Är ni oroliga för ks med? Hur känns det eg efteråt i såret o så?
    Det brânner lite i såret de fôrsta dagarna efterat. Jag hade aldrig speciellt ont, inte mer ont ân att jag kunde vara uppe och ga i varje fall,men det är ju individuellt.
  • siamusen
    cassandra86 skrev 2008-03-13 19:49:42 följande:
    Men det måste ändå vara lika individuellt som smärtan efter en förlossning?! För när man läser vissa som säger att dem ALDRIG skulle göra om ett ks så blir man lite rädd.....Jag vill inte föda vaginalt! Jag har panikångest o är rädd för det mesta ändå, jag kommer inte klara av den psykiska påfrestningen, samtidigt då med oro för annat. Inte en chans.Ska man prata med sin Bm först? Någon som blivit snittad i Kristianstad?HUr är det med bedövningen? Jag är lite rädd för att flippa ur o bli hysterisk. Är livrädd för läkemedel o dylikt, kan man typ vara allergisk?Kan säg att denna graviditet känns jätte jobbig, har inte haft ångest på flera år förrens nu, mycket för att jag inte vågar föda och samtidigt känna mig orolig för kejsarsnitt.....När ska det vara mannens tur egentligen=)?
    Ja, smärtan lär vara olika för olika personer. jag har inte haft speciellt ont nagon av gangerna.

Spinalen kânns inte. Det är mer som sma elektriska stötar som gar ut i ryggen och sedan blir benen varma

Du kommer träffa en narkosläkare innan snittet. Jag hade redan bedövats innan mina snitt sa jag visste att jag inte var allergisk men det âr möjligt att de kollar snat innan.
  • siamusen
    Smuliz skrev 2008-03-14 14:09:05 följande:
    Jag är ju "bara" i vecka 29, men har sagt sen inskrivningen att jag vill ha snitt. Nu i veckan hade vi väl nån riktigt samtal om det, men hon vill ju inte att jag ska snittas, det är ju en operation bla bla bla. Det är alltid bäst med vanligt.Men iallafall, jag tänker stå på mej, känner mej starkare idag än igår så jag ska ladda om batterierna till nästa besök och vara mera benhård då. Nu satt jag mest å höll emot tårarna...Hon frågade ju mej hur jag ställer mej till om det sätter igång tidigare än snittet är beräknat. Jag vill ju bli snittad vilket som, det kan man väl? Låt säja att jag är planerad snitt till den 25e och den 10e sätter värkarna igång, då är det väl "bara" å göra ett snitt den dagen istället?! Eller funkar det inte så?Måste fråga dumma frågor, så jag vet vad jag pratar om under nästa samtal.
    Jo, sa funkar det
  • siamusen
    malinmys skrev 2008-03-16 12:31:37 följande:
    Hej flickor!Läser här varje dag men har bara skrivit ett par gånger. Jag har snittid den 26:e nu och är bottenförkyld igen.. Börjar få riktig ångest! Kämpat för mitt snitt o mått bra nu ganska länge eftersom jag vetat hur det kommer bli. Sen det här.. Ja visst, det är 10 dagar kvar o jag hinner kanske bli frisk, men jag hostar som en galning o det vill jag INTE nysnittad!! Pratade med dom på spec.mvc o de sa att om man är jättedålig kan man skjuta upp ett par dagar. Mår dåligt av bara tanken.. Tänk om det då hinner dra igång?? Gaahh!!! Vill blir frisk NUUU!!! Men har 2 sjuka barn hemma (å 1 friskt), nattsömn/vila = vad är det? 
    Vad typiskt Drick massor av vâtska...vatten, vatten, vatten och varva med te och honung och citron. Blanda i vitlök om du tror du klarar av det.
  • siamusen
    malinmys skrev 2008-03-25 18:35:43 följande:
    Hej på er!Håll tummen för mig nu! I morgon ska jag få min bebis!!
    Grattis i förskott Ska halla tummarna!
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-25 19:40:49 följande:
    RyggmärgsbedövasDe som gör snitt pga förlossningsrädsla antar jag ska sövas eller har jag fel?!Man hör ju och känner lukter så hade jag varit rädd hade jag aldrig vågat vara vaken
    Vilka lukter?

Jag har varit vaken vid båda mina, spinal alltsa. Häftig upplevelse
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-25 20:48:25 följande:
    Jag har ju varit med som sjukhuspersonal och då kände man hudlukt, blodlukt och man hör ju allting så för sjukhuskänsliga kan det vara väldigt jobbigt.Ibland får de ju även bränna blodkärlen om de blöder för mycket och då luktar det bränt griskött :P
    Aha..jag har aldrig känt nagra lukter. Kanske var upptagen med annat
  • siamusen
    indianflicka skrev 2008-03-26 09:52:58 följande:
    Nu är det gjort!Vår flicka föddes på Skärtorsdag! Planerat snitt var UNDERBART jmfört med Akut snitt, med avseende på återhämtningstiden framför alltJag var supernervös när jag kom in i själva operationssalen (inte så konstigt kanske) men när det var klart så var det såååå värt det.KRAM
    Grattis till flickan
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-27 12:17:52 följande:
    Jag tyckte programmet var jättebra igårGUD det känns 100ggr bättre att jag ska göra snitt efter allt lidande/tappa kontroll/smärtan och allt jobbiga runt omkring en vaginal förlossning som man faktiskt får en bra inblick i här.Helt sjukt de som skriver i tråden angående programmet att- Det SKA göra ont att föda barn- Det SKA vara smärta- Man kommer närmare sitt barn som mamma om det är smärta- Klarar man inte smärta ska man fundera över om man verkligen ska skaffa barnAlla kanske inte vill ha denna smärta, eller ha en gammaldags vaginal förlossning?Hahahaha dessa människor är så otroligt inskränkta :P
    Hahahahahahahahahahaha Att folk ska ha sa mycket asikter om hur ANdRA ska föda barn

Fan vad jag är glad att jag inte bor i Sverige. Här är det ingen som bryr sig hur man föder eller hur man ammar/inte ammar sina barn.
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-03-27 12:27:47 följande:
    Är väl typiskt dessa inskränkta svenskar kan jag tänka mig ;)Folk ska ju lägga sig i PRECIS allt, lägga näsan i blöt i det de inte har något med att göra
    Alla i Sverige ska ju göra likadant, annars gör man fel

Lite överdrivet kanske, men lite sa kânns det ibland.
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.