• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

AngiesMamma skrev 2008-04-23 10:49:03 följande:
    jepp... ingen kul grej den där GBS'n o släpa på. + att ja fick ett sent missfall i v23 i höstas o bara att behöva föda en dotter som leveri fyra min o sen dör är ett skäck senorio för mig. vill lixom inte igen.. e livrädd för att det ska hända nått under förlossningen.
    ja jag läste ju om det på sida 95...fy va hemskt det måste ha varit....usch, ryser i hela kroppen vid bara tanken...

Du MÅSTE ju få ditt snitt, det fattar väl läkarna eller?
    Har du träffat ngn psykolog?

Måste bara skriva att jag ska åka till affären nu, men kikar in senare igen....
  • beadis
    hjärta skrev 2008-04-23 14:40:23 följande:
    Snart3barnsmamma: Vad skönt att du blivit så stark!!! :) Härligt att läsa att du fått massa power och ger råd, innan kände jag sån oro för dig och ditt snitt, men det kommer du LÄTT att fixa nu :) Glad för din skull.
    Tack, men det ¨år upp o ner här, vissa dagar gör jag inget annat är lipar o nu är en bättre dag då jag inte tänker så mkt på min situation...utan vill peppa andra, så jag behöver nog stöttning i morgon o fredag o framöver oxå, för att jag tror inte det kommer att vara ngn lätt match o få psykologen o fatta heller...nu låter jag som mitt gamla vanliga deppiga jag,
    sorry ;(
  • beadis
    Tuzza skrev 2008-04-23 19:48:53 följande:
    Hej i tråden! Hur har ni det allesammans? Själv ska jag på andra klara-samtalet imorgon, sambon ska med. Känns skönt att ha honom med sig. Ska kräva att få träffa en läkare snarast för beslut om snitt. Börjar känna mig stressad, är i v 34 nu. Det börjar ta rejält på krafterna att ligga och fundera om nätterna istället för att sova..Kan GBS leda till sena missfall?? Blev orolig, har fått reda på att jag har det. Visserligen hade jag väldigt sparsamma halter bakterier men de finns ju där och jag ska få behandling under förlossningen...Var inne på förlossningen akut i måndags. Vaknade 3.30 på natten och var genomsvettig och hade fruktansvärda magsmärtor, mådde illa och kände mig konstig. Men allt var bra. Bebisen sparkade på som bara den, ultraljudet var bra och alla prover med. Kanske hade bebisen gjort en riktig kullerbytta...eller så är det stress kanske..Eller magkatarr...Blev iaf rädd!Nu ska jag läsa ifatt i tråden!Ha det gott tjejer!!
    jasså du ska oxå på ditt andra samtal i morgon, precis som jag...fast jag ska dit själv...älta, älta, älta...
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-24 10:22:16 följande:
    snart3barnsmamma:Lycka till idag och jag hoppas allt får bra för dig. Jag ska hålla tummarna för att du får det du vill! *massa styrkekramar*Själv ska jag i eftermiddag på rutin UL sedan prata med en läkare. Får se hur det går som. Återkommer ev imorgon beroende på hur jag mår i min migrän *suckar*.På återseende.
    ja, idag har man varit på aurora samtal...gick igenom journalen från förra förlossningen.....jag tror att det lutar mer o mer åt att jag kommer att ha igångsättning i v38...

får se vad psykologen säger i morgon...nervös som f*n
  • beadis
    pumpkinpie skrev 2008-04-24 16:46:29 följande:
    Snart3barnsmamma hur gick det i dag?Håller tummar och stortår!
    känner mig bara så förvirrad just nu....när jag satt där hos bm.....man blir bara likgiltig för att man orkar inte kämpa mer med denna saken...verkar som om det blir igångsättning...jag berätta om min oro för att jag inte kan lita på personalens omdömmen om noga övervakning på bebben...men det gick o ordna sa hon...sen är jag ju orolig för att bm inte har tid till mig när jag får panik utan behöver hela tiden gå iväg o lämna rummet...men det kan vi skriva i din förlossningsplan, att du inte vill bli lämnad ensam...sen vill jag ju verkligen inte ha sugklocka igen...där fick jag ju inget svar...sen brukar ju min EDA stanna av värkarna så de måste koppla på värkdropp o det vill jag ju inte ha...ja men det finns PCB (västervik) som du kan få, ja men det fick jag ju sist o det hjälpte INGET, ja men då var den läkaren inte bra på det...det fanns förklaringar o tips till allt kände jag...o barnets storlek skulle vi kolla med tillväxtul i lagom tid...ja men om det visar sig att barnet är jättestor redan då, vad händer då, det hade hon ju inget svar...så jag blev ju knappast lugnare...suck

har jag berättat att jag har beställt tid på könsul i GBG, 8/5, iaf ngt spännande att se fram emot...få veta vad som ligger där inne...kanske det kan ge lite extra kraft de sista 3mån som är kvar...
  • beadis
    pumpkinpie skrev 2008-04-24 18:45:08 följande:
    Är du OK med igångsättning? Hur kom de fram till att det passade dig bättre än snitt?
    de tycker att riskerna med snitt är så mkt större...nej jag är inte ok med igångsättning eftersom jag vill inte föda vaginalt...men det verkar bli så...

Snälla finns det ngn som har bra råd o tips till mig inför psykolog samtalet i morgon....det är ju inte samma sak som att sitta hos aurora bm...vad ska jag säga?
  • beadis
    Smuliz skrev 2008-04-24 19:02:22 följande:
    Svar på #1051
    Tycker det låter som (min tolkning) att de tycker du verkar vara "lätt-övertalad". Har jag rätt?! Jag har ju svårt att prata om mina känslor, mycke lättare att skriva ner dom. Så jag gjorde ju det. Skrev ner alla mina känslor och så inför vaginal förlossning och gav min läkare den. Hon läste och sa att det var inge snack, jag skulle få snitt.För när jag ska prata mej fram till nåt, då stakar jag mej och får inte fram rätt ord och man låter inte stark då.Kan det stämma även på dej? Får känslan av att de inte tycker du verkar vara så stark i dina uttryck, att dom känner av att dom kan övertala dej, men som sagt, jag säjer inte att det är så, utan bara vad jag tolkar det som nu.Testa med att skriva ner allt å ge lappen nästa gång. Kanske kan hjälpa.
    jag skickade ju med ett brev till överläkaren vid första mötet, där jag förklarade allt...hur jag kände min förra förlossning...men det hjälpte inte...men helt klart är det som du skriver..jag får inte fram det jag behöver säga, men tycker ändå att om en perosn gråter hysteriskt o skakar framför dig i TVÅ timmar borde det ju säga en hel de..eller hur?
    Men ajg känner mig överkörd, heltklart...de lyssnar inte riktigt...avbryter väldigt ofta med sina förklaringar om du förstår...vill du föresten läsa mitt brev som läkaren fick...har den här på fl?
  • beadis
    maopa skrev 2008-04-24 19:12:31 följande:
    Jag tycker att du ska sätta ner foten och markera tydligt att du tänker I-N-T-E föda vaginalt. Nu har du lyssnat på aurora-bm's osv och du har inte blivit ett dugg tryggare. Markera det tydligt. Säg att du inte fått njuta av din graviditet pga tärande oro (det kan vi i tråden bevittna).Du är insatt med riskerna som ett ks innebär, men att det känns som det enda sättet för dig. Upprepa gång på gång att du tänker INTE. De kan inte tvinga dig föda vaginalt, även om det verkar så just nu. Varmt lycka till imorgon!
    Det är så svårt o föklara, men när jag väl sitter där, rinner liksom ALLA mina krafter bort, får inte fram ngt vettigt, jag bara lyssnar...det är väl klart att man blir lättövertalad då, fast än så länge har jag ju inte sagt ja till igångsättning...det luriga är att aurora bm är så duktig på att få med mig i sitt snack...man liksom bara utgår ifrån att det blir igångsättning o då är det de enda vi pratar om,...vi snackar inte alls snitt, eftersom det är inte det som ligger i grunden för våra samtal, fattar ni?
  • beadis

vi pratar inte i två val, utan allt handlar om bara vaginal förlossning...det finns inget utrymmer för det, o hon gör det helt enkelt inte alls...mkt förvirrande...

• beadis
    Smuliz skrev 2008-04-24 21:16:00 följande:
    Svar på #1053
    Ja tack, om du vill dela med dej av det så läser jag mer än gärna.Jag förstår mycke väl att du känner dej överkörd, det gjorde ju jag med, och jag behövde ju bara känna så under 1 samtal, för nästa samtal lämnade jag fram lappen och fick grönt kort direkt. Så jag kan inte säja att det var ens hälften så jobbigt som du måste tycka ditt är.Säj som nån här tipsade om, att nu har du snällt lyssnat på BM/läkare/aurora så nu är det deras tur att verkligen LYSSNA på dej. Du kan inte tänka dej vaginalt, punkt. Hoppas det hjälper då.Ja menar, vad hjälper en igångsättning!? Det är ju fortfarande ur samma hål bebisen kommer ut, eller?!
    ja det är ju samma hål som ska vidgas till 10cm...fy f*n va jag har ångest inför dagens besök...jag lägger in mitt brev här på tråden ifa nån annan vill kommentera som inte har läst den på min snitttråd..
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.