• beadis

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Hopp78 skrev 2008-04-22 11:31:36 följande:
    snart3barnsmamma:Okej får se om jag måste träffa en psykolog eller inte. Skulle jag bli tvingad, kan inte ens tänka tanken...att ligga där med benen isär *ryser*... Men jag hoppas på det bästa iaf. De sjukhus jag har valt är väl inte alltid dom bästa men jag hoppas läkaren lyssnar på mig iaf.
    Det borde h*n verkligen göra...Du får försöka vara så öppen som möjligt o berätta hur du känner dig...håll inte tillbaka Några känslor, känns det som om du behöver gråta, gör det...
    får du träffa en kvinnlig läkare, borde hon ju förstå dig ännu bättre, kan jag tycka iaf...har din bm skickat remiss redan?
    Be henne skriva redan i den, att du får panik vid ens tanken på att bli tvingad till vaginal förlossning...sen är mitt tips oxå att skriva ner vad du verkligen känner till mötet med läkare...eller om inte din bm redan har skickat remissen kan du lägga med ditt brev redan där, så har läkaren läste det innan du kommer...då slipper du vara nervös inför det att du inte får fram allt som är nödvändigt o få fram vid mötet...så kände iaf jag..jag var SÅ nervös när jag väl satt där, så det var skönt o ha skrivit ett brev oxå...
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-22 12:05:38 följande:
    Nä nu ska jag iväg och bråka med min tandläkar mottagning. Dom idioterna har skickat ut en faktura på 500 spänn för ett möte jag inte ens blev kallad till första gången.Så jag ska kräva att dom plockar bort avgiften. Vägrar betala för en tid jag inte ens visste om från början.Har dock fått problem med exet, han som gjorde övergreppet. Fick brev av polisen idag och jag ska ta ställning till om jag ska begära besöksförbud igen mot honom. Aldrig en lugn stund i mitt liv *suckar*. Om det kräket kunde försvinna ur mitt liv för alltid... Wow vilken dröm!Ha det bra alla.
    usch, va jag lider med dig...att behöva springa hos polisen oxå, när man redan mårt dåligt över detta med snittet med...det borde väl räcka med lidande för din skull...skickar en styrkekram!
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-22 11:59:11 följande:
    Jag kan prata om övergreppet, men att gå in på detaljer det går inte men det bör man väl inte behöva göra heller.Hoppas oxå på en kvinnlig läkare.Jodå min BM har redan skickat remiss, vi ska först göra rutin UL och sedan träffa en läkare efter det. Så jag hoppas hon har skrivit i remissen redan att jag får panik. För det har jag berättat för henne. Jag sa rent ut att får jag inget kejsarsnitt då får bebisen stanna kvar inne i magen för jag kan inte föda vanligt.Hoppas min BM tog åt sig och skrev ngt i remissen.Tack för tipset om brevet. Jag blir alltid kallsvettig då jag ska till ett sjukhus, har nog att göra med min andra operationer som jag har gjort och att jag numera avskyr läkare. Vården är inte densamma somd en var då jag var yngre, den saken är klar!
    jag tror inte heller du behöver gå in på en massa detaljer...det är ju irrelevant...det borde räcka med att förklara att du blev våldtagen...punkt! Berätta gärna sedan hur det gick om du orkar...hos läkaren
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-22 16:35:50 följande:
    Tack snart3barnsmamma för ditt stöd och dina svar. Jag ska göra mitt bästa att berätta hur allt gick som den 24 april. Tack för allt. *kramar*
    Varsågod...det är det som TS tråd handlar om, att vi kvinnor ska stötta varandra här, det ska vara en frizon från allt motstånd o oförståelse...
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-23 09:42:53 följande:
    snart3barnsmamma:Hur går det själv för dig? Har du fått snittet beviljat?
    Nope, inga löften här inte...ska träffa aurora-bm i morgon o älta vidare i förra förlossningen, vad nu det ska hjälpa mig i DENNA graviditet, sen på fredag har jag ÄNTLIGEN min tid till mvc psykologen, får se vad hon kommer att säga...nervös, för att hon oxå ska föra läkarnas talan o inte ta mig på allvar...håll tummarna för mig
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-23 09:56:11 följande:
    snart3barnsmamma:Ledsen för din skull att du ska ha svårt för att få ett snitt. Synd att du inte bor där jag bor, här verkade det som att dom beviljar snitt om man har skäl till det utan att dom tycker man är jobbig och så.Tycker det är konstigt att du inte får ngt med tanke på hur stort ditt förra barn var. Har en vän som bor i Jönköping trakten och hon fick beviljat snitt för att hon var för trång och bebben var för stor. Undrar om det var Borås? Hmm... kommer inte ihåg.Men jag ska hålla tummarna för dig att du får det du vill ha! *styrkekramar*
    Tack för kramen...bor oxå i Borås, men tyvärr är jag varken trång i bäckenet eller har ngt annat medicinskt skäl till min önskan....fast jag kan ju tycka att ett mentalt skäl vore o räkna med...
  • beadis
    Hopp78 skrev 2008-04-23 10:28:46 följande:
    Angiesmamma:Jag vet inte din bakgrund men varför vill du ha ett snitt?
    Läs hennes berättelse i inlägg 977 på sidan 95 så vet du mer..
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-23 10:24:15 följande:
    Ingen annan som har tips o råd på vad jag ska säga eller kan göra för att få mitt snitt beviljat... kämpar glöden börjar slocka nu.
    måste bara fråga först, vad var GBS eller heter det så?
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-23 10:39:36 följande:
    Tack till Hopp78
    Snart kommer säkert fler inloggade kejsarrinnor att dyka...de som redan har fått det beviljat....

men jag tycker du ska låta känslorna rinna över totalt när du väl sitter där hos läkaren...berätta allt vad du känner, behöver du gråta, gråt..håll det inte inne...det är bara bra att de ser hur du mår, jag själv satt o grät hysteriskt i 2tim på läkaren kontor, inte får att det har hjälpt mig, men jag tror ändå att det kan hjälpa hos andra läkare...

skriv ett brev till läkare där du beskriver ALLT, känslor o vad som har hänt...det är mkt lättare att få ner allt på papper först, för man är ju så spänd när man pratar med de...iaf jag var det...
  • beadis
    AngiesMamma skrev 2008-04-23 10:42:51 följande:
    snart3barnsmamma:www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.htmlwww.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp 2 länkar förklarar lite om GBS. Men GBS'n är juh invuduell från person till person. För vissa finns denn inte ens, o för andra så är den hemsk.Vissa får sena missfall i graviditeten, o andras barn har dött upp till 4mån efter förlossning.
    just det...det har jag ju både hört o läst om.....
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.