• Hektor

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Fru U skrev 2008-04-25 11:56:32 följande:
    Här är mina kommentarer till ditt mycket fint formulerade brev:1) Jag förstår att hon gjorde detta för att hjälpa ut bebisen så fort som möjligt men det var inte en trevlig upplevelse.Föreslår jag att du ändrar till: Jag förstår att hon gjorde detta för att hjälpa ut bebisen så fort som möjligt men det var en hemsk upplevelse Det gäller att trycka på att det negativa (dvs inte använda positiva ord som trevligt)2) Jag tycker du ska trycka på att du aldrig fick eda:n (för det fick du väl aldrig?) och att du låg där med riktigt hemska smärtor utan att få någon lindring3)När jag nu sitter och skriver detta får jag tillbaka samma panik och att jag kände mig utlämnad.tycker jag du ska ändra till: När jag nu sitter och skriver detta får jag tillbaka samma panik och att jag känner mig lika utlämnad som då4)De klipper navelsträngen och springer iväg med honom till ett bord längre bort där barnläkaren suger rent lungorna. Vad jag har förstått var han ganska slapp i början men repar sig snabbt och skriker tillKanske ska du lägga till något här om vad du kände (din panik över att inte veta om han levde eller var död)??¨5) Med denna beskrivning av Loves förlossning har jag beslutat mig för att få beviljat planerat kejsarsnitt.Tycker jag du ska ändra till: Med denna historia i bagaget - Loves förlossning - så finns det bara en möjlighet för mig att föda och det är  med planerat kejsarsnitt Det är mina förslag

Detta var riktigt bra ! =)

Tycker också du ska omformulera det såhär

Om de inte hade tid att ta dit en narkosläkare för att ge dig bedövning då har de heller inte tid med snitt om du blir beviljad ett snitt kontrakt.
     Godkänn inget annat förutom ett planerat snitt..

• Hektor
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-25 12:30:01 följande:
    Fru U skrev 2008-04-25 12:26:36 följande: ja men det har läkaren...redan svaret på...läste du hennes kommentarer längre upp, de ska tom LOVA mig EDA innan värkarna har satt igång vid igångsätningen..
    Det är ju också jättedumt sagt eftersom EDAN kan stoppa upp förlossningsarbetet?!
    Eller är jag helt ute och cyklar nu?
  • Hektor
    snart3barnsmamma skrev 2008-04-25 12:36:11 följande:
    nej du är inte ute o cyklar, min avärkar har totalt stannat av vid båda förlossningarna o då blir det värkdropp vilket jag inte vill ha för riskerna med dålig övervakning på bebben...du har väl läst den tråden om värkdropp som adams familj har...?
    Ja det är också en risk =/ Suck

Vi tänker på dig och håller alla tummar o tår
    Kramar !
  • Hektor
    pumpkinpie skrev 2008-04-28 11:20:57 följande:
    Det är hett med battlescars
    Hett att min son kommit ut genom det där lilla hålet hahaha ;)
    Jaylin skrev 2008-04-28 12:05:07 följande:
    Sthlmsjävlar:men ååååå! Hur lyckas man ha en sådan platt och snygg mage efter 11 dagar????!!! AAAvvvis Jag vill ha fettsugning i samband med snitt... Närå - jag skojar förstås! Jättefint ärr - skönt att se att det läker så bra.

Kroppen reparerar sig själv, jag har inte gjort någonting förutom att amma då.

De säger ju att det tar en hel del

Din mage kommer också bli superfin!

Tessulago skrev 2008-04-28 12:06:20 följande:
    Idag fick jag min snittdatum  Så den 12 maj blir jag mamma!!
    GRATTIS! =)
    Underbart...
  • Hektor
    funbun skrev 2008-04-28 15:52:07 följande:
    Ett tips till TS också. Starta en tråd med alla som är med i tården (om ni fattar ) Då slipper man scrolla ner så långt på sidan varje gång man ska läsa
    Halloj
    Vad menar du med att starta en tråd med alla som är med? :P
  • Hektor
    funbun skrev 2008-04-29 09:49:18 följande:
    I början finns en lista med alla som är "inskrivna" i tråden. Har sett i andra tråden har de en egen tråd med alla namn
    Oj det vet jag inte hur man gör?! :P
  • Hektor
    Tessulago skrev 2008-04-29 09:56:51 följande:
    kan jag begära/önska att få bli sydd med självupplösande stygn istället för agraffer??har iaf skrivit det i mitt förlossningsbrev..
    Det är olika från sjukhus till sjukhus hur de gör men mig sydde de ihop med självupplösande stygn och den läkaren sa att agraffer var "dåtid".
    Vissa sjukhus har säkert kvar det så..
  • Hektor

Härligt att så många får igenom sina snitt!
    GRATTIS!!! =)

• Hektor
    Smuliz skrev 2008-05-06 11:06:44 följande:
    Svar på #1288Hur går det för dej då?? Känner du att du är fit for fight igen? Jag försöker tänka mej hur det blir när man kommer hem och inte är fullt rörlig, med en liten bebis, 4årig dotter och 2 stora hundar... Men det går inte Förra gången va ja hemma på 5e dagen (har ja för mej) men då va ju dottern kvar på eftersom hon är prematur... Så då blev allt lite lugnare än om man kommer igång med allt.Jag hade bara ont när jag skulle sätta mej upp eller resa mej från stol/soffa/toan mm. Inte när jag gick eller stod upp...Fast ja minns säkert som en kratta Stämmer mina funderingar tror du??
    Jag var fit for fight redan dagen efter snittet så det verkar vara väldigt individuellt?

Idag är Hektor 19 dagar och från dag nr 2 har jag burit och levt precis som vanligt.

Det som gjorde ont för mig var när livmodern drog ihop sig första 2 dagarna,
    det var REJÄL smärta men snittet har inte bekymrat mig något.
    Åt bara värktabletter de dagarna jag låg inne på BB
  • Hektor
    Smuliz skrev 2008-05-06 13:43:11 följande:
    Svar på #1292Ok det verkar vara väldigt olika. Till mej sa det ju att man inte "fick" åka hem före 4e dagen. Och förra gången ja snittades va ja ju så himla dålig före pga HF så de ville ha koll på mej flera dar efter. Jag tjatade till mej att få åka hem på dag 5.Hur gick det me sprutorna i låret då?
    Sprutor ges bara till överviktiga eller de som har blodproppar i släkten...
  • Hektor
    pumpkinpie skrev 2008-05-06 15:19:26 följande:
    En fråga till er som har haft Aurora- och snittsamtal, blir man förhörd på om man känner till alla ev komplikationer osv?
    Gick aldrig på aura samtal men under snittsamtalet med förlossningsläkaren så frågade hon inte mig.
    MEN det var för att det stod i remissen från min bm att jag var väl insatt i risker/komplikationer och att vi redan pratat igenom detta.
  • Hektor
    pumpkinpie skrev 2008-05-06 16:22:14 följande:
    Säkert olika för olika läkare. Tja skadar ju inte att vara påläst
    Det ska du vara mest för din egen del tycker jag =)
    Sen om läkarna ska spela lite viktig petter så kanske de kommer ställa frågor
  • Hektor
    siamusen skrev 2008-05-06 16:32:28 följande:
    Här ges det till alla i förebyggande syfte. Skiljer sig fran sjukhus till sjukhus i Sverige ocksa enligt de tradar jag lâst
    Har inte hört något sjukhus i Sthlm som ger det, vad konstigt.
    Är det för att spara pengar tro?
    Skulle inte förvåna mig isåfall :P
  • Hektor
    siamusen skrev 2008-05-06 16:45:27 följande:
    Ingen aning, men det kan det ju vara. Fanns en trad om det för nagra veckor/manader sen. Var stor skillnad mellan sjukhusen.Här far alla det dock vilket jag tycker är bra.
    Det är absolut bra!
    Men du som redan var uppe några timmar efter snittet skulle du ta det då?
    Jag var också det o skulle då tycka det var onödigt då riskerna minskat?
  • Hektor

Det är jätteolika från sjukhus till sjukhus, skiljer enormt även här i Sthlm på de olika sjukhusen vi har vilket jag tycker är konsigt.
    På vissa sjukhus så får pappan och barnet gå upp till BB och vänta på dig men på SÖS där jag snittades hade jag både bebben, min man och min mamma med mig på uppvaket

På uppvaket hjälper de dig så att barnet får börja amma/snutta lite lätt.
    Kan ta längre tid med amning i och med ett snitt, vet inte varför?
    Men för många funkar det direkt precis som vid en vaginal förlossning.

Man får stanna något längre på BB eftersom risk för infektion finns hos mamman
    + att man har ont de 2 första dagarna och behöver tid för vila o att återhämta sig

• Hektor
    Jaylin skrev 2008-05-15 12:51:52 följande:
    Varför sätter de inte in katetern EFTER spinalbedövningen?
    Gjorde de på mitt sjukhus, det är en rutinfråga
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.