• Hektor

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Tyras föräldrar skrev 2008-04-14 22:46:45 följande:
    skämt å sido, jag har insett att jag inte kommer att få ett svar och får väl nöja mig med det.
    Jag har svarat dig + sagt att du kan maila mig privat för jag vill inte hänga ut mina anhöriga + de jag känner i denna tråd.
    Helt fel tråd för en sådan diskution...

Här ska vi peppa varandra och att jag skrivit om mina erfarenheter i TS är inget konstigt så förstår inte vart du vill komma
    Maila mig gärna privat
  • Hektor
    sisådär skrev 2008-04-15 21:53:39 följande:
    Jag försökte verkligen få ett planerat kejsarsnitt vid min sista graviditet men misslyckades. Jag var rädd efter en annan jobbig förlossning. Jag skickades på samtal efter samtal med barnmorskor, läkare och psykologer. Inget samtal slutade med att jag fick mitt snitt. Efter varje samtal gick jag hem med en ny tid inbokad, tills att det plötsligt var tre veckor kvar och för sent att planera något. Jag var mycket besviken på hur detta sköttes. Jag hoppas att ni som verkligen vill ha ett snitt också får det. Oavsett anledning.
    Men vilken besvikelse, får man fråga vilken stad du bor i?
    Du blev i princip "lurad" pga de drog ut på tiden så pass mycket?

Inget du tänkt anmäla eller gå vidare med på något sätt?
  • Hektor
    Aljas79 skrev 2008-04-15 21:56:00 följande:
    Sthlmsjävlar: Är det redan dags, WOW) Klart jag håller tummarna men det kommer gå så bra ändå... Jag väntar bara på tid för att träffa läkare men är inte så orolig med tanke på att jag gått i terpai och verkligen visat mig "välvillig" till att diskutera min rädsla. Har inte orkat kommentera inläggen mellan allt tjafs och heller inte läst allt. Så jag är ledsen om jag missar era inlägg men grattis till nya beslut och tider och fortsätt kämpa ni andra. Jag hoppas på att ha mitt datum inom kort precis som jag hoppas ni andra kommer ha också:)Sov gott!
    Jag förstår inte vad problemet var i tidigare inlägg heller :P
    En tjej utgav sig för att själv vara läkare och blev irriterad för att jag framlagt mina personliga erfarenheter om folk jag känner  i tråden och tyckte jag drog alla läkare över en kam vilket alla andra förstått att jag absolut inte gjort.
    Så bara att strunta i det, hon tyckte inte hon fick ett svar som passade henne och då blev det otrevligt

Hör av dig när du får ditt datum!

Förresten blir det antagligen Lena som kommer snitta mig ! :D
  • Hektor
    hjärta skrev 2008-04-15 22:40:02 följande:
    Sthlmjävlar: Lycka till i övermorgon, kommer gå super! tack för tråden, passar jag på att säga nu, för jag gissar att du kommer ha fullt upp med lille Hektor och att hänga vid datorn inte blir prio 1. Lycka-till-kram!
    Kommer kännas tomt utan er underbara tjejjor!
    Men datorn kommer självklart inte intressera på samma sätt ;)
    Men jag lovar att visa bild om nån vecka om jag har tid

Ni får fortsätta hålla denna tråd levande, vi måste stötta varandra !
  • Hektor

Tack för alla lyckönskningar, ni är toppen tjejer! =)

• Hektor
    siamusen skrev 2008-04-16 14:17:12 följande:
    Kul att veta vad det blir Nu blev jag nyfiken, men du behöver inte berâttavi ska fa pojke nr tre vi. Väldigt svart att hitta namn. Funderar pa att döpa honom efter katten
    Haha du är så rolig =)
    Vad heter katten?
  • Hektor

Tänkte bara säga att mitt snitt var TOPPEN!

Var uppe på benen redan samma kväll (fast ont gjorde det)
    Nu 3 dygn efter är jag helt återställd och vill bara hem från sjukhuset!

Allting har gått superbra och jag är en överlycklig stolt mamma åt lilla prinsen Hektor =)

Stor kram till er alla!

Ligger bilder uppe på min presentation
    Man kan verkligen se likheterna från 3d ul

• Hektor
    siamusen skrev 2008-04-20 18:58:46 följande:
    Jättestort grattisOch välkommen hem till er treVad heter han mer än Hektor?
    Tack så mycket! =)

Hektor Fredrik Edvin Eklund kommer det bli
  • Hektor

Snittet var plätt lätt, bara att ligga där o vänta
    Bedövningen i ryggen klart att den kändes men det var ytterst lite, små stickningar.
    När den slog till kändes det som halva kroppen domnade bort
    (här sattes katetern efter bedövningen tagit)

Tog 3 minuter för de att få ut min lilla prins

Det jag tyckte var det mest otäcka är att det står i förlossningsjournalen att han hade navelsträngen 1 varv lindat runt sin hals.
    Tänk OM jag hade fött vaginalt, det hade kunnat gå illa.

Jag kommer ALDRIG nånsin överväga att föda vaginalt, det här var helt super!

• Hektor
    Hopp78 skrev 2008-04-24 23:37:33 följande:
    MrsMia: Tack för tipset, det visste jag redan om. Och läkaren lovade mig att katetern skulle sättas då bedövningen har verkat riktigt.Tack, det tycker vi oxå.hjärta:Tackar så mkt. Ja det tycker jag oxå. Nu slipper jag oroa mig iaf över förlossningen. Tack igen!
    Vad härligt att du blev så bra bemött!
    Om du inte hade blivit det hade jag blivit förvånad efter det du gått igenom, skönt att de lyssnar och var tillmötesgående på en gång och inte krävde massa svar på jobbiga frågor.

Katetern sattes på mig då bedövningen tagit helt så jag kände ingenting =)

Grattis till en pojke! Några namnförslag?
    Hur har det gått med din man o hans onda mage?
    Leyhla skrev 2008-04-25 07:20:07 följande:
    Oj, vad lätt de gick för dig *fundersam*Undrar varför de e så "hårda" mot mig då?Hur mkt tidigare snittas man o varför? För att inte förl. ska sätta igång eller ere nåt annat?
    Jag fick min snitt tid 7dagar före BF men sen började min lilla kille härja ordentligt där inne i magen så jag var inne på förlossningen 2 ggr för de trodde det hade startat.
    Fick sprutor som skulle stoppa upp värkarna o sen åka hem, men de tidigare lade snittet just för att det inte skulle hända något.
    Så då blev det 11 dagar innan BF vilket var kanon.
    Vecka 38+1 var jag i
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.