• Anonym

Katastrof=(

jag tycker också att många killar tycker att tjejen ska automatisk göra abort om hon blir oplanerat gravid. så enkelt är det inte, om det vore så enkelt så skulle abort räknas som preventiv medel. men det gör det inte och vill man absolut inte ha barn ska man köra med p-piller och kondomer. då är det omöjligt att bli gravid.
    ts, du är i en knivig sits och vad än du väljer kommer det att bli tufft. en abort mot ens vilja är fruktansvärd, men den kan vara också jobbig att bli ensam med en bebis.
    hoppas killen ändrar sig.

• Anonym

Tack igen för allas svar!

Igår och idag har vi mestadels varit glada just för att vi inte ens antytt till att att prata om katastrofen=(

All min energi har dött. Har extrem ångest att gå till jobbet på måndag där man måste vara social nu när jag har så mycket att tänka på. Har heller inte haft ork att göra något här hemma eller ut och motionera häst eller hund ordentligt nu när jag har möjlighet. Finns ingen glädje i någonting=(

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Skriva med er här? Prata med min sambo? Prata med någon annan?
    Jag orkar inte bry mig mer känns det som. Det blir ju bara fel=(

Jag önskar bara han förstod att han dör inte när han blir pappa (som han sa att det skulle kännas som) utan han kan fortfarande leva på som förut. Men nej, han skulle gjort abort om han var jag! Det är han helt säker på.

Kommer jag ens orka prata om det här mer?

• Anonym

Allt blev katastrof nu när jag vill ha kvar barnet och han vill ta bort det=(
    Vi vill inte samma sak och det går inte att komma överens. Hur gör man då?

• Anonym

Han är vettig, inga fel på honom. Bara hans inställning till barn....=(

• Anonym

Visst har jag funderat om det är han jag vill leva med eftersom han inte vill ha barn än, som jag vill. han vill vänta ca 4-5 år och för mig är det en evighet.

Jag är klar nu. Har ju jobb, bil, lägenhet, sambo ja allt som behövs. Festar aldrig osv. Bara väntar på att han ska vilja. Och så ska vänta så länge ändå? Varför liksom? Vi gör ju ändå inget annat? bara sitter hemma, åker och handlar, är hos min häst och leker med hunden. Hästen säljs om det blir bebis.
    Förstår inte varför vi ska vänta när vi ändå inte har något annat för oss?

• Anonym

Precis. han är bara inte redo.
    Men då tycker jag att han kan ut och leva livet om det är det han vill. Ut och festa, resa, plugga ja vad han nu vill. Men då säger han att festa är han inte så sugen på, sitter hellre hemma och myser med mig. Sen tycker han det är tråkigt att gå ut utan mig också.
    Resa känner han inget behov av mer än dom korta resorna vi gör tillsammans.
    Plugga tror han inte han kommer göra. Vill han göra det kan han ju göra det senare.

Var sitter problemet? Fan....han skulle ju bli den bästa pappan av alla, och så vill han inte=(

• Anonym

Anonym (fina) skrev 2008-03-08 21:33:38 följande:

TS Har du gjort gravtestet än??
    Ja vi testade i måndags med ett stort plus.
  • Anonym

Vi måste prata, det är ett som är säkert. Men det är bara så jobbigt att gråta och vara lessen och sen se honom så lessen också=(
    Vill inte, orkar inte.....men men....

• Anonym

kvinna 86 skrev 2008-03-08 22:04:54 följande:

varför tycker du han ska ut o festa o sånt bara för det? han vill väl leva livet på sitt sätt. jag föredrar också att sitta hemma framför att gå ut och festa bara för det ville jag inte skaffa barn för "att ha nått att göra". att "leva livet" har olika innerbörd för alla.
    Självklart vill jag ju inte skaffa barn "bara för att ha nått att göra". Menade mer att när vi ändå bara sitter hemma och nu när detta hänt kan vi väl lika gärna ha kvar det? är väl värre för dom som gillar att vara ute och festa/resa/leva livet att skaffa barn...

För mig är livet att ha familj! Så är det tyvärr inte för min sambo=(
  • Anonym
    Spartacus skrev 2008-03-09 18:33:43 följande:
    kanske är han fortfarande väldigt chockad? ge det hela tid... kan du inte göra abort så gör inte det, men tvinga inte på honom att vara lycklig och 100% deltagande från början, ni har lång tid på er att prata, lång tid att resonera och komma fram till en lösning...hoppas ni hittar en medelväg för er båda!
    Alltså problemet med att ta det lugnt och prata och ge det hela tid är väl att jag kommer börja svälla inom kort =S
    Och ska det inte vara kvar vill jag inte att någon får veta av det! INGEN ska veta att jag gjort en abort=(

Går in i vecka 7 nu och känner mig redan svullen. Inte för det syns än men det lär väl göra det efter ca vecka 10?
    Stress ändå=(
Svar på tråden Katastrof=(