Vad e de som e svenskt-
E man mindre svensk eller inte svensk alls om man e adopterad...
E man mindre svensk eller inte svensk alls om man e adopterad...
Svensk e man om man kommer från svergie i många generationer tillbaka. Kan alla svenska ord mm. Om man e vit som svenskar är.
..fast måste rätta mig själv lite. Nu tror ni nog jag är förvirrad...och då tror ni rätt
När jag är med svenskar är jag INTE svensk.
När jag är med landsmän och kvinnor så är jag VÄLDIGT svensk.
Hur många generationer då?
Och hur vit är vit? Det finns ju mörkhåriga svenskar....
Och enligt dig ...så kan ju inte jag kallas för svensk för att jag endast är svensk medborgare, men "kan alla ord" , antar att du menar att man talar svenska flyrtande..och utan brytning hör och häpna
Så skulle du vilja förklara din teori lite?
Det där känner jag med igen, här är jag "Jugoslav" o. där nere hos mina syskon inser jag hur Svensk jag är. *rörig*
Fyyy vad tråkigt det är att allt jämt måste in i fack!
Svensk är den som svensk vill vara!
Men det är ju skittråkigt att "bara" vara svensk! Alla är så mycket mer än det! Vilken tillgång att vara född i jugoslavien, uppvuxen i Kina och bosatt i Sverige. Då har man så mycket mer som man "kan" (kanske språk) och som man kan relatera till! Tufft tycker jag!!
Men först och främst är vi alla människor...det är det som förenar oss! Vem bryr sig vad vi "är" i övrigt?? Viktigast är att ha respekt för andra människor och att vara ödmjuk inför sådant som inte är "vi"!!
Bästa inlägget på länge