• Mejas mamma

Har fått torr hy i ansiktet...?

Jag är i ca v 25-27 och har senaste veckorna fått torr hy i ansiktit. Jag flagar och ser rynkig ut. Det kan bara komma sig av att jag är gravid, för jag gör inget annorlunda, och jag kan ju inte åldras ett decenium på ett par veckor...

Fler som råkat ut för liknande under graviditetn?

Kan det vara någon vitaminbrist?

• Svar på tråden Har fått torr hy i ansiktet...?
  • Sissela

Jag är också väldigt torr, var på ansiktsbehandling nyss o hon gjorde inget annat än klaga på min hy... Har gjort ansiktsmask ikväll o tagit brun utan sol, så kanske man känner sig lite piggare! borde bero på graviditeten, om man får dålig hy säger dom attman har en tjej i magen, men jag tror de är en kille.

• beatyfullbaby06

jag har oxå blivit tor i ansiktet jätte tråkigt e de!!!.... förra gången var jag inte alls torr.. men nu är jag det !!

mammas sessa fyller 2 år på lördag!!!!
  • jennie1980

Jag är oxå torr i ansiktet speciellt på pannan. Har varit det länge nu men tror helt klart att det har med graviditeten att göra.

• Bliglin

Jag med! Är helt fnasig om kinderna och tänkte först att jag drabbats av sådan där rosacea eller vad det heter (hope not!). Men har nu hittat en kräm som är superfet och som verkar fungera "Avéne" heter den... vet ej om den säljs i Sverige.

Måste väl ändå vara ngt hormonellt när vi nu är flera omkring v 20 som upplever detta

(jag är alltså i v 20)

• Snurran1

Håller med er alla! Har aldrig varit så torr i ansiktet som nu. Hjälper inte hur mycket jag smörjer in mig, pannan och näsan är hur torra som helst. Superkul när man ska sminka sig och huden fjällar. Är i vecka 20 och antar att det inte tänker ge med sig, så det är väl bara att stå ut.

• Bebbe1Jippi

Jag har varit torr typ hela graviditeten, är i v 31 nu. Helt klart är det relaterat till grav, enda som hjälper i pannan är cocnut cream! Man kan ju tro att den är för fet, men icke då!

• hallonsoda0

jag är i vecka 22 och har varit väldigt torr om benen tidigare i graviditetén men nu har det börjat i pannan och på kinderna också. jag har aldrig haft problem med det förut så det borde ju ha med graviditeten att göra...Någon som har tips på bra kräm? kan man ha mandelolja i ansiktet?

Svar på tråden Har fått torr hy i ansiktet...?