• Mejas mamma

Har fått torr hy i ansiktet...?

Jag är i ca v 25-27 och har senaste veckorna fått torr hy i ansiktit. Jag flagar och ser rynkig ut. Det kan bara komma sig av att jag är gravid, för jag gör inget annorlunda, och jag kan ju inte åldras ett decenium på ett par veckor...

Fler som råkat ut för liknande under graviditetn?

Kan det vara någon vitaminbrist?

• Svar på tråden Har fått torr hy i ansiktet...?
  • Piggo

Jag är i vecka 16, och jag är också supertorr, fats jag har fått röda/rosa "fläckar" också. De försvinner under dagen, men det är ju inte vackert...

• LillaRonjaa

är också torr i hyn fast var mest i början av graviditeten nu är det lite bättre, kanske för att jag smörjer mig mer nu är nu vecka 23

• Knossos

Jag pratade med en hudterapeut som tipsade mig om en kräm som heter Calmuril - den finns på Apoteket och är igentligen inte en ansiktskräm MEN tjohooo säger jag bara...
    Den kostar ca 60 kronor och är JÄTTEbra! : )

• Jez

oo ja!! ser helt förstörd ut i fejjan :( torr o fnasig o har fått torrhets utslag eller vad man ska kalla det, ser ut som kvisslor eller finnar på kinderna men det är inte det. Har vart o köpt massa krämer idag o ansiktsmasker hehe förhoppninsvis hjälper det!!Vet inte riktigt vad det beror på men har aldrig sett ut såhär förut och dricker bra med vatten om dagen så det borde inte bero på det men som du säger kan det kanske vara brist på vitamin E eller nåt kanske?

• Fr1dlyst
    Knossos skrev 2008-02-07 14:43:31 följande:
    Jag pratade med en hudterapeut som tipsade mig om en kräm som heter Calmuril - den finns på Apoteket och är igentligen inte en ansiktskräm MEN tjohooo säger jag bara...Den kostar ca 60 kronor och är JÄTTEbra! : )
    Är den bra mot torr hud? Jag testar vad som helst!
    Har i vanliga fall torr hud också, men nu under graviditeten och under vintern så är huden KATASTROF! Känner mig helt olycklig och vill helst inte gå ut när man ser ut såhär..
    Kärlek vecka 30
  • prinzessa

Jag har också fått torr hy under graviditeten och jag har börjat smörja in ansiktet med Nivea creme i den blå plåtburken, både morgon och själv...
    det känns jätteskönt och jag har min foundation över under dagen...

• Bebbe1Jippi

Ja, deras är jättebra. Det är samma kräm som jag har till tjockmagen. de rekommenderar säkert inte den till ansiktet...men den är det enda som funkat för min snustorra fraspanna!

beatyfullbaby06 skrev 2008-02-06 23:45:20 följande:
    vart köper man cocnut cream? e de på body shop???
  • Knossos
    Svar på #15
    Jag är supernöjd! :)
  • pixeltrasher

kan det vara (min privata teori) att vi blir mer torra i hyn nar vi e gravida for att vi undviker fet fisk (p.g.a miljogifter), det ar ju annars sant man ska ata i massor for att fa len och mjuk hy?

Svar på tråden Har fått torr hy i ansiktet...?